MicroModular vs A-Station

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
appels met peren

laten we aub niet duizenden synths met synths vergelijk-threads gaan beginnen ..

Waarom niet?

het gevoel dat ik krijg als iemand twijvelt tussen een a-station en een nord modular is dat je dan voor de a-station (of de andere fixed architecture synth) moet kiezen.... aangezien je een modulaire synth gewoon niet met een niet modulaire kunt vergelijken....

Probeer ze eens uit in de winkel.

En als je toch twijfelt gewoon allebei. :)

Aangezien de vraag luidt "wat vind jij de beste aankoop", kan ieder voor zich dus wel degelijk appels en peren in dit geval met elkaar vergelijken...

wat vind je de beste aankoop: een auto of een trompet?

We kunnen natuurlijk ook gewoon proberen de vraag te beantwoorden :)

Als je gewoon lekker muziek wil maken en niet uren in je synth wil duiken om te pielen expirimenteren met geluidjes is de a-station geschikter voor je. Hij is makkelijker in gebruik en is(voor de meeste geluiden) meer polyfoon.

Als je een oneindig flexibele synth wil hebben om de meest bizarre geluiden uit te halen die je ook nog es als effectenbak kunt gebruiken moet je voor de micromodular gaan.

amen! ;)

Origineel geplaatst door olafmol
appels met peren

idd appels met peren.

maaruh ik zou voor de A-station gaan. als je bij de micro mod een beetje stevige patch laad houd je maar 1 stem over, dan zou ik gewoon ff door sparen voor een modular rack of key. en bovendien vind ik de micro mod er maar lelijk uit zien, a-station is ook niet echt een schoonheid maar heeft in iedergeval meer knoppen, staat toch een stuk indrukwekender. niet dat dit echt een reden is om iets wel of niet aan te schaffen maar ja als we dan toch appels met peren gaan vergelijken kan er zo stomme reden ook wel bij ;)

ik heb liever een auto die scheurt dan een trompet die toetert

Origineel geplaatst door actionHank

maaruh ik zou voor de A-station gaan. als je bij de micro mod een beetje stevige patch laad houd je maar 1 stem over, dan zou ik gewoon ff door sparen voor een modular rack of key. en bovendien vind ik de micro mod er maar lelijk uit zien, a-station is ook niet echt een schoonheid maar heeft in iedergeval meer knoppen, staat toch een stuk indrukwekender. niet dat dit echt een reden is om iets wel of niet aan te schaffen maar ja als we dan toch appels met peren gaan vergelijken kan er zo stomme reden ook wel bij ;)

nee zulke dingen wou ik juist graag horen

ik zou kiezen micromodular....die nord modular (wel grote broertje he!) komt er zeker nog een keer....wat kan er nu leuker zijn als zelf synths in elkaar kloten?!? lekker een dozijn filters serieel schakelen enzo...

Ik heb een micro en ben er erg blij mee.
Alleen heeft action Hank ( uit Dexter) wel gelijk met " als je bij de micro mod een beetje stevige patch laad houd je maar 1 stem over" Maar op zich valt dat wel mee.
Maar hij is zijn geld zeker waard.
En naar mijn smaak de vetste niet analoge vocoder in de "nieuwere" synths.
En het is ook erg tof om je eigen sounds en fx te bouwen.
Ik had van het net een patch gedownload van iemand die met ruis een soort reverb had na gebouwd.
Op het moment gebruik ik hem alleen maar als effectenbak.
Als je een idee hebt van hmm als er nou een filter was die dit en dat kon. Dan bouw je hem gewoon zelf.
Het is de enige niet analoge synth die ik in mijn platen heb gebruikt.
Ik ken de A station niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik heb de demo mp3 geluisterd en ik vond het niet goed klinken.
Als je trance maakt is hij wel ok denk ik.
En er zit reverb etc op.
Mijn smaak is het niet.

De A-Station is hap-klare-brokkies, de MicroMod nodigt uit tot meer.... Maar zonder computer ben je nergens qua editting op de MM. De A-station is dus duidelijk meer 'stand-alone'.

Klinken allebei heel leuk. Alleen is de Micro meer een soort 'Zwitsers zakmes"/ echte alleskunner en de A-Station een 'redelijke imitatie' van een echte goede analoge bak.

....sorry, slechts MIJN mening ;)

Dus voor snelle resultaten de A-station, voor meer gepriegel de MM. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel stuff je al hebt. :confused:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cozko
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel stuff je al hebt. :confused:

Dat laatste weet ik nog niet zo zeker.. als je nog geen synths heb neem je een virus of nova maar nooit een monotimbrale synth. lijkt mij dan.

Origineel geplaatst door TraiZor
als je nog geen synths heb neem je een virus of nova maar nooit een monotimbrale synth. lijkt mij dan.

Maar die zitten niet in dezelfde prijsklasse....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back