pro tools vraag

Origineel geplaatst door Grooveron
Wat we merken is dayt in de meeste prof studio's tegenwoordig ook gewoon Nuendo is

Welke studio's bv?

Origineel geplaatst door fuse
Protools TDM begint bij 15.000 of zo

vanaf ca 10.000 =
$ 7.995 USD voor de HD1 Core kaart met TDM software
+ $ 1.995 USD voor de goedkoopste audio interface ("96 I/O")

én daarbovenop nog
+ 2.000 voor een degelijk uitgebouwde Mac G4/G5 of PC
+ firewire schijven
:bekdicht:

Ja dat zeg ik.
Dat zijn 2 volledig uitgebouwde Kurzweils 2600's (met lage profielbanden en audiobahn speakers).

Origineel geplaatst door David
Welke studio's bv?

Bij ons. Maar ook de bytonstudios, studio beaufort enz.

Zolang digidesign blijft komen met achterhaalde vlak/mat klinkende geluidskaarten/ada convertors die ook nog eens overpriced zijn komt het bij ons niet meer binnen.

Vergelijk de "sound" van digidesign maar met de gemiddelde warme bakker op de hoek.

Origineel geplaatst door Errol
Vergelijk de "sound" van digidesign maar met de gemiddelde warme bakker op de hoek.

wat heb je nog meer dan behalve supermarkten en warme bakkers ?

Broodbak apparaten?

Origineel geplaatst door Backdrop
wat heb je nog meer dan behalve supermarkten en warme bakkers ?

Heel eenvoudig hoor. In amsterdam heb je een paar hele goede en bekende bakkers.
Bijv. Bakkerij Paul Annee, Bakkerij Hartog.

Het brood wat je daar krijgt is niet te vergelijken met het brood bij de gemiddelde bakker op de hoek of de supermarkt.

Net zoals het geluid van digidesign mat en vlak klinkt is ook het het brood van de gemiddelde bakker op de hoek vaak zonder smaak. Capiche?

sommige mensen gaan naar de supermarkt voor hun brood en vinden de "gemiddelde" warme bakker top.
anyways, genoeg over brood :)

Hebben die ook goeie duivenkaters?

Een van de weinige lekkere dingen die uit A'dam komen. ;)

Dan heb jij nog nooit zeker een kwaliteits duivenkater van een echte bakker geproefd.

Past wel bij het thema. Veel Protoolers hebben nog nooit echte muziek gehoord. ;)
Maar eerlijk is eerlijk, dat randje wat er aan zit qua sound vind ik best wel eens lekker klinken.
Het moet ook bij de muziek passen (of andersom).

Even on topic voor de verandering...

Wat voor PC heb je precies Super Wezen, volgens mij is digidesign best wel kieskeurig wat voor pc hardware ze ondersteunen (of wel alleen intel etc.)

Protools is niet bepaald flexibel heb ik het idee, tenzij je er heel veel geld tegen aan gooit en je hele studio er op baseerd ofzo.

Druid

Natuurlijk is het weer de techniek als een mix niet goed klinkt.
Het is lekker goedkoop om je beperkingen aftereageren op een stuk hard of software
en dan vertellen dat deze vlak klinkt.
Het is nog altijd de kok die de smaak bepaald en niet de keuken.

Protools is meer dan die pruts pakketjes van Steinberg, daarom wordt Protools
ook gebruikt en zoveel studio's over de hele wereld.
Mensen schrikken meestal van de prijs maar je krijgt er ook heel wat voor terug.

Nuendo is leuk om even te proberen en dan weer snel weg ermee, meer iets voor
het kortetermijndenken ,
Wil je echter naar jaren nog steeds plezier hebben van je hard en software dan zit
je bij Digidesign wel goed.

Origineel geplaatst door Errol
Bij ons. Maar ook de bytonstudios, studio beaufort enz.

Zolang digidesign blijft komen met achterhaalde vlak/mat klinkende geluidskaarten/ada convertors die ook nog eens overpriced zijn komt het bij ons niet meer binnen.

bytonstudios :D over een gemiddelde warme bakker gesproken...

Hihi, digimod kan het niet velen als met steekhoudende argumenten protools wordt afgekraakt.

Ik denk niet dat een 10.000-15.000 Protools TDM systeem een verstandige investering is voor een (beginnende) home studio. Kijk voor grotere commerciele studios is het te overwegen als je geluidstechnisch tenminste geen bezwaren hebt.

Het grote voordeel van de TDM systemen zijn de dsp's maar die zitten niet bij de homerecording oplossingen dus dan zie ik echt het verschil niet met Nuendo/RME adat kaartje/converters.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik denk niet dat een 10.000-15.000 Protools TDM systeem een verstandige investering is voor een (beginnende) home studio. Kijk voor grotere commerciele studios is het te overwegen als je geluidstechnisch tenminste geen bezwaren hebt.

Het grote voordeel van de TDM systemen zijn de dsp's maar die zitten niet bij de homerecording oplossingen dus dan zie ik echt het verschil niet met Nuendo/RME adat kaartje/converters.

Klopt met twee sporen zal je geen verschil merken, ga je echter met 24 sporen en meer
opnemen en wil je daar ook nog eens controle over hebben dan heb je een probleem.
Het is allemaal leuk en aardig die Nuendo/RME adat kaartje/converters etc maar
als het op het echte werk aankomt dan schiet je gewoon te kort.

Voor in je home studio maakt het
niet uit dan voldoen Nuendo/RME adat kaartje/converters prima zolang je maar
geen gekke dingen gaat doen

Is natuurlijk ook leuk, al hoor ik altijd over Radar en niet over Fairlight.

Back