Teleur gesteld........

Sony

Ingeburgerd
Na een helse zoektocht voor een goede cd playyer had ik beslist om de cd-450 van Tascam te kopen. volgens velen zou dit een erg goede machine zijn. Maar eerlijk gezegt ben ik wat mis tevreden. Soms tijdens het beluisteren van cdtjes hoor ik een kleine hapering, effe wegvallen van geluid meestal minder dan een seconde. Je zou denken dat de cd vuil is maar toch niet hoor. Vandaag heb ik een nieuwe cd gekocht en tijdens de ganse cd is hij toch 5x blijven haperen.
Hoe komt dit? Ik heb eens gelezen dat een cd-player soms wat moet" inwerken" klopt dit of is er iets anders aan de hand. Misschien helpt het als ik de cd op repeat zet en hem eens gans de nacht laat draaien.....?

Sony :maffia:

hay

dat is niet zo mooi, als je hem net hapt , kun je hem beter terugbrengen denk ik
inwerken heb ik nog noot van gehoord

cd spelers spelen ongestoord cd s zoniet is die kapoto

greetz turtel

Vaak is het zo: hoe beter (duurder) de CD/DVD-speler, hoe gevoeliger de laser binnenin. Hierdoor is de geluids/beeldkwaliteit wel een (stuk) betre, MAAAR slaat ook eerder over; hapert vaker of pakt zelfs sommige schijfjes niet.
Is dus een afweging af&toe.

Maar als je nog binnen de garantie zit: terugbrengen en na laten kijken. Kan natuurlijk ook gewoon een defect (of afstel probleempje) op zitten..

Succes iig!

Sorry maar als ik 3/4 maandloon betaal voor een cd-player verwacht ik daarvan het beste, en zeker geen hapering bij vb nieuwe cd's! :(
En soms moeten cd-players wel inwerken hoor; ik heb eens gelezen in een uitgebreide test dat een sacd van sony x-aantal uren moest draaien alvorens die echt de optimale kwaliteit gaf.
Maar dit terzijde.

Ik ben echt wel wat teleurgesteld.....=(

Origineel geplaatst door Zoidsity
Vaak is het zo: hoe beter (duurder) de CD/DVD-speler, hoe gevoeliger de laser binnenin. Hierdoor is de geluids/beeldkwaliteit wel een (stuk) betre, MAAAR slaat ook eerder over; hapert vaker of pakt zelfs sommige schijfjes niet.
Is dus een afweging af&toe.

Maar als je nog binnen de garantie zit: terugbrengen en na laten kijken. Kan natuurlijk ook gewoon een defect (of afstel probleempje) op zitten..

Succes iig!

Origineel geplaatst door Sony
Sorry maar als ik 3/4 maandloon betaal voor een cd-player verwacht ik daarvan het beste, en zeker geen hapering bij vb nieuwe cd's! :(
En soms moeten cd-players wel inwerken hoor; ik heb eens gelezen in een uitgebreide test dat een sacd van sony x-aantal uren moest draaien alvorens die echt de optimale kwaliteit gaf.
Maar dit terzijde.

o dat wist ik niet van dat inwerken, maar als je nog garantie hebt kun je hem terugbrengen

in holland hebben we al dvd spelers voor 40 euro, die spelen ook cd s

greetz turtel

staar je nie blind op nieuwe cd, daar zitten ook fouten in, namelijk weekje geleden tegen gekomen.

de cd zelf was niet vuil niets, geen enkel spoortje zelfs geen vette vingers bleek gewoon een verkeerde persing te zijn. dan nog een schijfke die niet lekker horizontaal was je weet wel platen hebben er soms ook last van springt je naald omhoog wel dit zorgde ook voor happeringen.

nu ja ben teruggegaan en ze laten die cd afspelen en ja hoor kheb nieuw exemplaar gehad 8)

Origineel geplaatst door Sony
Maar dit terzijde.

waar heb je dat gelezen???

Origineel geplaatst door Errol
waar heb je dat gelezen???

Vast en zeker een of ander esoterische website van luister 'experts'.

Sommige CD/DVD spelers in computers hebben software waarmee je CD kan analyseren. (PlexTools in mijn geval)
Misschien dat je daar fouten in de CD mee kan detecteren.
En als er copy protectie opzit moet je die CD zowieso terugbrengen want die zijn niet Red book compliant.
(Er mag dan ook geen CD logo opzitten in dat geval)

Origineel geplaatst door fuse
Vast en zeker een of ander esoterische website van luister 'experts'.
"Experts" van het type dat aanraadt CD's in de ijskast te leggen, omdat dan de bits harder worden? ;)

Ik heb dit eens glezen op hifi.nl. Lang geleden toen hadden ze het daar over een sacd player van sony. Of het waar is......
Maar goed, ik heb hem teruggebracht. Normaal zou ik volgende week nieuws hebben.

Copy protectie op cd's kan idd het probleem zijn. De toch ook wel professionele cd-speler van Pioneer, de CMX-5000 trekt die cd's bijvoorbeeld ook niet. :stupid

Origineel geplaatst door Remmelt
Copy protectie op cd's kan idd het probleem zijn. De toch ook wel professionele cd-speler van Pioneer, de CMX-5000 trekt die cd's bijvoorbeeld ook niet. :stupid

kijk dat bedoel ik dus, hier zo cdj500-s ook idem dito copy protection stuff, convert uw cd naar wav nummers brand ze op een cdr en hij doet het gewoon.

jawel heb hier een origineel moeten copieren omdat hij anders niet wilde afspelen in men pioneer ;)

hmm, cd spelers

buiten een goede dj cd speler (genre pioneer cd800) of een dvd speler voor mijn pc koop ik dat niet meer. Ik denk zelfs dat ik gewoon Serato scratch ga kopen en alles via mijn pc ga doen. Met een grote extern HD (250GB) kan je ook veel 44100 hz 16bit Wav files meesleuren om te gaan draaien. En ik draai toch 99% van de tijd met vinyl.

je hebt zelfs al autoradio's met een HD in, efkens uw laptop met muziek naar je auto, overladen via firewire en je hebt al je muziek in je auto zonder geknoei met gekopieerde cd's (de orignelen laat ik in mijn living) die niet meer werken wegens krassen...

Back