Sites, boeken etc. over synthesizers

DaRooT

Stamgast
Ik ga mijn stageverslag over synthesizers en de studio enzo houden. Nu weet ik natuurlijk al veel ervan (daarom houd ik het ook erover duh :P), maar, toch heb ik nog internetsites of eventueel boeken nodig waar ik de informatie zegmaar uit kan halen ;)

Weet iemand wat bruikbare sites? Ik heb er al enkele, sites over geschiedenis van de synthesizer (het moog verhaal weet ik opzich wel, maar voor de moog was er ook nog een hoop, maar sites die over de moog enzo gaan zijn ook welkom), over werking van de synthesizer etc. Kortom alles wat ermee te maken heeft. Hetzelfde geld voor overige studio apparatuur.

Ik zou zeggen, heb je een link in je bookmarks die er iets mee te maken heeft, post 'm hier. Ik zal je dankbaar zijn en kijken of het bruikbaar is :)

koop Analog days door Trevor Pinch en Frank Toco oid, Harvard university press, verkrijgbaar bij iedere goede boekenwinkel.

Superleuk boek om te lezen erg grappig en interessant.

Vintage Synthesizers van Mark Vail is natuurlijk ook verplichte kost.

waarvoor post je niet gewoon dat stageverslag ,lijkt me best leuk
alleen als dat geen problemen geeft natuurlijk

veel succes

Misschien een ideetje.. In elke stad heb je wel zo'n boeken-discounter zitten, met megacheapo boeken en dvd's enzo...
Zag daar laatst een boek liggen, iets over 'dititale audio' oid.. Best een interessant boek!!
Beschrijvingen van sequencers (van Reason tot aan Logic), audio-apparatuur, studio's, synths.. Stiekem best spijt dat ik die niet gekocht heb! Het is niet een mega-diepgravend boek, maar staat toch allerlei leuke info in!

Was ook niet duur, iets van een tientje ofzo.. :okdan:

Ik heb een aantal keren het nederlande boek 'Synthesizers' geleend van de bibliotheek. Dit boek komt uit 1983 en is geschreven door Hans de Vries. Het boek geeft vooral veel info over analoge synthesizers, maar er staat ook informatie over de fairlight en dergelijke. Misschien dat een bibliotheek bij jou in de buurt het boek ook heeft. Ik vond het best een goed boek met veel informatie en ook nog eens in het nederands

Succes ermee!

Origineel geplaatst door Hanz
The A-Z of analogue synthesisers van Peter Forrest (2 delen). Het enige boek dat op mijn nachtkastje mag liggen.

Zijn die delen nog ergens te bestellen hier in Nederland (bij Bruna of weetikveel)?

Zijn die delen nog ergens te bestellen hier in Nederland (bij Bruna of weetikveel)?

Ik vermoed van niet. Amazon UK kan deel 2 nog in backorder leveren voor 20 pond, maar deel 1 alleen nog maar een enkel exemplaar via de Amazon marketplace voor een slordige 42 pond. Ik ben bang dat dat erop duidt dat ze erg moeilijk verkrijgbaar zijn. Amazon US geeft beide "out of print" en niks tweedehands in de marketplace.
Alibris kent ze ook niet.

Ze staan af en toe op Ebay door Peter himself aangeboden.
Of kijk even op de VEMIA site, daar zijn ze vast ook wel te vinden; Peter heeft de boeken in eigen beheer uitgegeven, dus gaat bestellen via het reguliere kanaal niet echt soepel.

ik heb pas op het forum het handboek electronische orgels en synthesizers gekocht
1 druk1978 van kluwer , was niet te duur en er staat voor mij best leuke info in
het gaat vooral over de werking van orgels en synths en het verschil erin
ook een intersante uitleg over de analoge en digitale manieren van geluidopwekking
zelfs de zithouding wordt besproken:D en een paar heerlijke zwart wit foto s met moderne kapsels

als je in de buurt woont ,hij is te leen hoor

Re: Sites, boeken etc. over synthesizers

Origineel geplaatst door DaRooT
Ik ga mijn stageverslag over synthesizers en de studio enzo houden. Nu weet ik natuurlijk al veel ervan (daarom houd ik het ook erover duh :P), maar, toch heb ik nog internetsites of eventueel boeken nodig waar ik de informatie zegmaar uit kan halen ;)

Stageverslag over synthesizers en de studio en zo is me wat te vaag...
Het is ook een zeer breed onderwerp!
Doe je een technische opleiding en gaat het puur om de schakelingen?
Doe je iets in de Muziekologie en denk aan procédés en dergelijke?

Verder is het van belang niet hoeveel jij ervan weet, maar wat degene die je verslag beoordeelt aan specifieke kennis heeft :) (Een kennis van mij heeft eens een examen-scriptie HBO afgeleverd over een onderwerp waarop de begeleider op hetzelfde moment promoveerde, nooit doen, dus...)

Hou er rekening mee dat op internet veel geschreven wordt wat niet de waarheid omvat, bv veel thesis wordt als bewezen theorie gepresenteerd, zonder zelfs maar een stukje onderzoek, laat staan bewijzen...

Het genoemde boek 'Analog Days' is inderdaad zeer interessant, maar ook hier en daar wat vaag over bepaalde situaties. Het is dan ook geen wetenschappelijk werk, maar populair-wetenschappelijk.

Wout

Thx mensen :) Veel nuttige informatie. Ook de tijdslijn van MSDOS is zeer handig te gebruiken :)

Origineel geplaatst door MSDOS
Hmm, het is bijna alleen maar Moog, Moog en nog ins Moog!

Deze tijdlijn is beter!

ja , die is wel goed die tijdlijn van jouw

:D :D

Ik heb pas een boek gekocht dat alle synrhese vormen bespreekt.
Het heet computer music weet alleen effe niet van welke auteurs. zit nl op me werk.
Ik heb em bij donner vandaan voor 57 euro's
Je moet wel effe het gedeelte over programeertalen heen lezen maar alles wordt uitgelegd. van additief/substractief tot physical moddeling.
is wel zware kost.
zal de auteurs later nog wel een keeertje posten

Back