[Korg] 800DV

op zich wel goed gedaan...er hoort een plastic kuip onder te zitten die uit een stuk kunstof is gemaakt.....

Van plastic? Ik zou het niet weten, maar volgens mij zit die er niet onder. Mocht ik er ooit nog eens aan toekomen om een nieuwe behuizing te maken dan zal ik er wel foto's van posten uiteraard. Maar ik vrees dat ik er voorlopig niet aan toekom.

Hier nog een groepsfoto van de Odyssey met wat andere ouwe bakken voor de leut :) Ik moet echt gauw een track gaan maken met die ARP want hij klinkt zeer okee en lekker organisch, zeker met een goede delay erachter :W Van duistere bassen tot ultrasone bliepjes, het is een heerlijk veelzijdige bak!

Attachments

• img_0329_2.jpg
    img_0329_2.jpg
    78,1 KB · Bekeken: 95
Wat is de 800dv een uniek ding zeg...hij klinkt super en heel apart...Omdat je 2 identieke synths naast elkaar hebt kan je minimale onstemmingen en nuances maken. Fijn synthje om mee te "tweaken"

http://www.colinfraser.com/m700/index.htm

uitleg filters s700& dv800 zelfde en korg 770 ookallen niet in keio vorm

mooie korkie sound
niet in ms
poly/monoploy en andere korgs welke meer ...?
delta...?
sigma ...?
sigma vondt ik ook fatt ook lowpass en band pass vi joystick dan ,..geen traveller

ga gwoon hier lekker verder
de dv 800 mn ...mega synth,.. wat = jp8 voor sommige!

links & mods en veel meer
dv 800 wat ikje brom fatter wordt t niet in mono land
[ben dus eg wel benieuwd naar "circuitry"qa oscillators want is eg dikker dan cems ,...[ssm?]
filter is al bekend de c35korg filter ,..is al clone van mam res3 [mwhaa 3x bandpass met 3x lfo erg cool dat wel over bv non filter synth ala k1
maar dv /770/700 one bread apart

oja anlogue solutions levert de mod/ en cv gate kit ,..soo ,....
intressted people ...checkit
asjedr een hebt onder ....? aahlaamaaaah:engel:

dv wonderthing thingie
link
http://www.cykong.com/Synths/Korg%20800DV/Korg800DV.htm

Attachments

• 800dv-panel.jpg
    800dv-panel.jpg
    212,4 KB · Bekeken: 86
ik heb er 1, met CV/ Gate en VCF CV input mods voor beide voices. sweet! het leukste kado dat ik ooit gekregen heb :)

Attachments

• korgs-big.jpg
    korgs-big.jpg
    48,3 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door Mk II
ik heb er 1, met CV/ Gate en VCF CV input mods voor beide voices. sweet! het leukste kado dat ik ooit gekregen heb :)

jezus hou op ,..krijgde neiging om deze foto 80 x te posten :D
mega
:{ wel wys ,...een kit erop dus ,...op de dv ...? eg mega dan!!!
wilde t ook ,..maar ik wilde ook een cs30 , kwam eerst dus,
spijt tsja ,...en nee
is allebei erg waardevol qa sounds allebei een van mn beste aankopen ,....
oja mn mixer nr 3 haha :okdan:

"editted:engel:

dus je hebt 2x cv/gate erop !
AS. heeft ook een mod upgrade - easy zelf te doen
je kan de golfvormen ook zelf naar buiten brengen ,...
tis een erg open structure synth van binnen
de dv 800 leent zich uitstekend voor een paar mods.
alles staat met dikke letters op de print ge-etst ....eazy doz it
:eureka:
en idd met die repeat mode op de dv 800 ,...dat ie wisselt tussen de voices
kan eg heel fatt zijn met "short env" veschillende instellingen vd "travellers

filters voor de niet korg kenners":bekdicht:

Laatst gewijzigd:
een kiet erop dus ,..de dv ...?

euh.. je bedoelt of die DV voorzien is van een KIT?
doe eens wat aan je spelling & grammatica man want je wordt zo zoetjesaan onbegrijpelijk!

anyway, die vroege Korg synths zijn zo open qua design dat je niet echt een kit nodig hebt. kwestie van wat gaten maken en draden trekken IIRC. Mijn 770 heeft overigens precies dezelfde mods. vind ik persoonlijk nog net iets leuker model dan de DV. lekker recht toe recht aan scheurbak zonder poespas

overigens: de envelopes van deze Korgs (800,770,700) zijn de snelste analoge env's die ik ken... zelfs m'n Voyager is d'r niks bij. dat maakt ze zeer geschikt voor retesnelle ritmische sequences. Tel daarbij het extreme filter op en je hebt pure acid zonder het overbekende "natte" Roland geluid. niet verder vertellen!

anyway, die vroege Korg synths zijn zo open qua design dat je niet echt een kit nodig hebt. kwestie van wat gaten maken en draden trekken IIRC.

oh, ja?
ik heb hier nog een mcv8 liggen, waar moeten die draden heen, ik wil m'n 800dv graag midificeren.
alle tips welkom
:kimono:

ik had de service docs van de 800DV maar kan ze nu even nie vinden - zal wel op een antieke computer staan. zal eens kijken of ik 'm morgen even open kan maken voor wat foto's

Origineel geplaatst door sunny pedaal
oh, ja?
ik heb hier nog een mcv8 liggen, waar moeten die draden heen, ik wil m'n 800dv graag midificeren.
alle tips welkom
:kimono:

op deze site staat beschreven ,...dat de AS solutie dus niet goed is ,...
en die van e-labs wel !
check dat ,..onderaan de blad zijde staan de mods mbt cv gate [proper] ,...met pix:W :gaap:
oft makkelijk is ,..zekers de moeite waard
http://www.cykong.com/Synths/Korg 800DV/Korg800DV-Mods1.htm#Proper External CV/Gate In

:halleluja sc6 moetlukken
sooo

nou ziet er toch nog wel ingewikkeld uit hoor, kan ik niet gewoon die mcv8 ergens op de printplaat aansluiten, dan hou ik die toets wel in?

goeie site R-ond ! die kende ik nog niet. is duidelijk net zo'n vintage Korg freak als ik :)

anyway: op die site is duidelijk alle info te vinden die je nodig hebt om cv/gate toe te voegen maar het is niet zo'n makkelijke operatie als ik dacht.

goeie site R-ond ! die kende ik nog niet. is :)

anyway: op die site is duidelijk alle info te vinden die je nodig hebt om cv/gate toe te voegen maar het is niet zo'n makkelijke operatie als ik dacht.

duidelijk net zo'n vintage Korg freak als ik

WIE ik ???
oooooh

asje
is dezelfde help/info site as van die andere vraag met die kapotte mc202 van madr:halleluja
zoo kwam ik eraan
meedenken [kzou by de nmb moeten werkn]

Back