[Korg] 800DV

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Gisteren bij King Kahn zag ik tot mijn verbazing een Korg 800dv.

1.jpg

Ik vond het eigenlijk wel een leuk ding. Wat zijn de ervaringen op het forum met deze synth?

Prijzen schieten aardig omhoog van deze killer Korg.
Vergeet de 770 niet die is ook te gek!
En mischien nog uitgebreider ook.
Ok alleen niet duofoon.

maxi korg 800 DV

maxi korg 800 DV

Hoi,

ik heb ook eens een 800Dv gehad..
Gekocht voor 75 gulden op het waterloopplein!...
helaas bleek 1 oscilator stuk en was hij maar één stemmig
Later heb ik er nog één gekocht voor 250 gulden!deze was perfect..

Qua sound is hij erg stoer en fel..zeer goede bassen maar de filters zijn niet erg scherp meen ik me te herrineren
(maar je kunt dat van binnen afstellen zodat hij gaat gillen)
ik heb hem eens naast een multimoog van een kennis destijds gezet en hij deed er beslist niet aan onder...
Al met al een gaaf ding om leeg te samplen vooral de bassen en de leads ofschoon hij monofoon is (wel bi-timbraal)
Ik heb hem later geruild voor een korg electribe EA t.w.v. 1100 gulden destijds en heb geen spijt
Vandaag de dag denk ik wel aan die bassen terug ..."had ik hem maar gesampled"

Ik praat ook 1999 2000 periode...

wat wel kwetsbaar is , is de tuning...

Let daar op , als je hem koopt...

Re: [Korg] 800DV

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ola!

Gisteren bij King Kahn zag ik tot mijn verbazing een Korg 800dv.

1.jpg

Ik vond het eigenlijk wel een leuk ding. Wat zijn de ervaringen op het forum met deze synth?
YOOH mr busca
ik wee niie ik hoor er id maar weinig over ,de dv800 dus
- ik had er een dus en heb hem geruildt tegen een cs30 met de seq.
dat zegt wel iets over het karakter van de synth ,...want als ik iets ruil wil ik er zeker iets "intresants "voor terug
:halleluja
nou is de cs leuker om te spelen met de seq. diverse filters en ,....last but not least hij heeft cv/gate
de dv 800 niet
geen probleem ,analogue solutions [d8 ik] heeft zelfs een modulaire modificatie zodat je de twee synth linen die erin zitten [ vco-vcf-vca ] onafhankelijk van elkaar kan aansturen,
- en ook diverse osc waveform outs [leuk als je 1 moduilair heb .
klank wise istie eg een van mn heftigste [ mono ] synths geweest , vooral van die sounds met ringmodulator [deze klinkt eg erg goed ] die langsaam aanzwellen ,...en die heeeeeeeeeel aparte manier van travellers van lowpass naar high pass met een beweging

de prijs daar valt over te twisten ,...ik heb de mijne gekocht voor 550. en das nie duur vindt ik ,..als je ziet dat de msjes opbrengen deze dagen ,.........pffffffff [ de dv800 moet je ff ombouwen , en je wilt em nooit meer kwijt ]
maar ik weet zeker dat ie goedkoper te vinden is !!!
dus voor de sound kun je ook een 700s kopen voor zo.n 180 a 250.- benb je dr ook
ik had begrepen van de man van wie ik hem kocht ,...[een al wat oudere synth freak ] dat er nie sooo veel meer waren in nederland ,althans hij kende er maar een paar
wil je een mini / tb kopen dan kun je overal en elke week terecht
na groeten Ron
en wie is king khan eigenlijk ,...vast geen broer van ....djanges

Attachments

• 800dv maxikorg.jpg
    800dv maxikorg.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 128
khan

khan

en wie is king khan eigenlijk ,...vast geen broer van ....djanges
of karl kani ??

hij heeft iig wel een dv

Ik heb er een...tijd al niet meer gebruikt..bedoeling was om ém leeg te samplen.
Zeer eigenzinnige diepe analoge sound!
Als je hem openmaakt kom je een bos bedrading tegen en printplaten met (plastic) potmeters er op...deze zijn in fabrieks-stand vast gelijmd...met iets kracht kun je deze "los-draaien"waarmee de bereiken van vcf..vco enz. anders worden!( heb ik dus gedaan )

Ook kan je de nokjes van de schuiven van de travellers afzagen, waarmee ook weer meer mogelijkheden vrijkomen!(heb ik nog niet gedaan)
Wat ik altijd wensde is de speed van de repeat syncbaar te maken. Je kan namelijk een soort monofone sequences maken, als het tempo hiervan gesynced zou kunnen worden......dan blij als een kind!!!!

heb er afgelopen jaar een gekocht
fijne synth, eigen karakter. klinkt 10X zo goed als een ms-korg.( niet zo goed als een multimoog vind ik, een van m'n favorieten). helder en toch voldoende vol. jammer dat de resonantie niet kan zelfoscilleren ( kan wel gemodificeerd worden , weet echter niet of dat wel zo verstandig voor de gebruikte chips is)
ben wel een beetje beducht voor een eventuele teloorgang van de primitieve, massieve, in 'n soort plastic gegoten doosje, chips . als dat gebeurd kun je het volgens mij wel vergeten. heb net een artikel in de keyboards gelezen over de levensduur van chips en werd daar niet echt vrolijk van.
maar terug naar de 800dv: wat ook geweldig is , is de ongebruikelijke layout. zo werken b.v. de slider net omgekeerd dan verwacht. als je ze omlaag trekt wordt hij b.v. harder ( zoals bij 'n hammond orgel) . door die layout ga je op een frisse manier eraan schroeven . dat gekombineerd met de goede basissound leidt tot een fijn gevoel en fantastisch resultaat.
this one is to stay ( i hope).:kimono:

Vraagje....de Korg 800dv heeft houten zijkanten. Kan iemand mij bevestigen of deze net als bij de Korg 700s van multiplex (allemaal laagjes) zijn gemaakt of van hardhout????....Ik heb een 800dv waarvan in de "new wave doom" periode het hout zwart is geschilderd..:) Ik wil hem weer in de originele staat brengen maar ik ben niet zeker of de zijkanten die nu zwart zijn origineel "korg hout" is of een hobby project met zwarte verf beschilderd....
Als de panelen origineel zijn dan schuur ik ze en anders maak ik een mooi setje van tropisch hout.....
Laat me iets weten en als het kan post even een close up foto van de bovenzijde van een ongeschilderd Korg 800dv zijpaneel.........

Mijn dank is groot

Origineel geplaatst door Leo
gewoon een stukje proberen, onder/achterkant.

Ik snap je....maar ik wil even weten of het multiplex wat er nu op zit origineel is....Omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat zo voor een synth zoals deze van dat cheap ass multiplex hout hebben gebruikt....Het lijkt echter bijzonder veel op het multipex wat op de Korg 700s zat dus het zou nog best eens kunnen...Het afschuren is eenvoudig..

multiplex met fineer, dus niet te hard schuren zou ik zeggen.
de onderrand, (waar ie op staat), is niet gefineerd.
geen tijd voor foto, sukses (';)')

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat zo voor een synth zoals deze van dat cheap ass multiplex hout hebben gebruikt....

korg deed bijna niet anders volgens mij, behalve bij hun cheap ass synths als de ms20, daar gooiden ze gewoon plastic zijkanten tegenaan.

Mooi karweitje lijkt me :)

Zelf heb ik een Odyssey MK II met houten ombouw........het idee is niet gek maar niet echt mooi uitgevoerd vind ik. Ik heb dan ook het plan opgevat om, als ik tijd over heb (....) mooi hout te gaan kopen en zelf een ombouw te fabriceren. Zal wel lachen worden want er stroomt nou niet bepaald timmermansbloed door mijn aderen :D

Misschien kan ik het eigenlijk beter uitbesteden :dubbel:

Origineel geplaatst door Hooihuis
Mooi karweitje lijkt me :)

Zelf heb ik een Odyssey MK II met houten ombouw........het idee is niet gek maar niet echt mooi uitgevoerd vind ik. Ik heb dan ook het plan opgevat om, als ik tijd over heb (....) mooi hout te gaan kopen en zelf een ombouw te fabriceren. Zal wel lachen worden want er stroomt nou niet bepaald timmermansbloed door mijn aderen :D

Misschien kan ik het eigenlijk beter uitbesteden :dubbel:

je kan die odyssey ook inruilen op mijn cwejman. maak ik er zelf wel een fijne bak omheen.

Back