[Korg] 800DV

Origineel geplaatst door Leo
je kan die odyssey ook inruilen op mijn cwejman. maak ik er zelf wel een fijne bak omheen.

:dubbel: Je hebt hem nog niet eens man!

Haha, ik ga het natuurlijk wel in overweging houden....

Origineel geplaatst door Hooihuis
:dubbel: Je hebt hem nog niet eens man!

ja hoor, sinds een uur of 5 vanmiddag. wereldding, echt waar.

Origineel geplaatst door guido
multiplex met fineer, dus niet te hard schuren zou ik zeggen.
de onderrand, (waar ie op staat), is niet gefineerd.
geen tijd voor foto, sukses (';)')

Dus de kopse kant van het houtwerk rondom is niet gefineerd???? maar de zijkanten wel??..toch

Mooi karweitje lijkt me :)

Zelf heb ik een Odyssey MK II met houten ombouw........het idee is niet gek maar niet echt mooi uitgevoerd vind ik. Ik heb dan ook het plan opgevat om, als ik tijd over heb (....) mooi hout te gaan kopen en zelf een ombouw te fabriceren. Zal wel lachen worden want er stroomt nou niet bepaald timmermansbloed door mijn aderen :D

Misschien kan ik het eigenlijk beter uitbesteden :dubbel:

Je bedoeld gewoon houten zijkantjes op de stalen behuizing???

de zijkanten en de randen zijn gefineerd, alleen de onderrand niet. Ik zou er
vanaf blijven, of nieuwe zijkanten maken, sukses,

Als je de zijkanten opnieuw maakt van echt/tropisch hout dan zou ik zogenaamde jachtlak gebruiken.
Daar zit een soort olie in die in het hout trekt en een mooie diep donkere kleur geeft en het wordt knetterhard die laklaag.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Je bedoeld gewoon houten zijkantjes op de stalen behuizing???

Haha, dat gelukkig niet. Het is echt in plaats van de stalen behuizing. Op zich is het sowieso misschien vreemd, een Odyssey met houten ombouw, maar het kan zeker mooi zijn afhankelijk van het soort hout en de afwerking. En Saint Eric vond het geloof ik wel makkelijk toen hij hem nakeek / opknapte, want hij kon overal in een handomdraai bij.

Sowieso een beetje een rare Odyssey, want ik geloof dat er omgebouwde whiteface boards inzitten terwijl het een MK II is....maar ja, hij klinkt erg goed dus het zit mij allemaal wel gebakken :)

Origineel geplaatst door Leo
ja hoor, sinds een uur of 5 vanmiddag. wereldding, echt waar.

Wouw, tof man :okdan: Bof jij even dat het slecht weer is, want je zal toch niet veel buiten komen het aankomende weekend :)

Haha, dat gelukkig niet. Het is echt in plaats van de stalen behuizing. Op zich is het sowieso misschien vreemd, een Odyssey met houten ombouw, maar het kan zeker mooi zijn afhankelijk van het soort hout en de afwerking. En Saint Eric vond het geloof ik wel makkelijk toen hij hem nakeek / opknapte, want hij kon overal in een handomdraai bij.

Sowieso een beetje een rare Odyssey, want ik geloof dat er omgebouwde whiteface boards inzitten terwijl het een MK II is....maar ja, hij klinkt erg goed dus het zit mij allemaal wel gebakken :)

maak eens een fote..ik ben benieuwd...

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
maak eens een fote..ik ben benieuwd...

Ja, dat zal ik binnenkort eens doen. Zo erg bijzonder ziet het er ook nou niet uit hoor, maar misschien is dat ook wel omdat ik er inmiddels aan gewend ben (vroeger had ik een "gewone" MK II). Ergens denk ik dat een lichte kleur hout er wel mooi bij zou staan in de toekomst :)

Wouw, tof man :okdan: Bof jij even dat het slecht weer is, want je zal toch niet veel buiten komen het aankomende weekend :)

mijn vrouw accepteert het lawaai van synths stilzwijgend, maar ze vindt er niks aan (moet je nou luisteren, vraag ik haar wel eens in mijn enthousiasme, kan ik beter neit doen), maar gisteren kwam ze speciaal even melden dat ze gek werd van die teringherrie. dat is een goede graadmeter.

Om nog even op het houtwerk terug te komen, zoiets als dit zou ik dus willen voor mijn Odyssey. Damn, wat is dat mooi zeg. Simpel en strak. Zou ook te gek zijn voor de MS-20 bijvoorbeeld!

wel erg mooi.
ik kan dat voor je maken trouwens en ik zal de enige niet zijn hier, denk ik.
de kosten zijn 2 stukjes hout, plaatje voor de bodem misschien en een busje lijm.

ik heb dat ook gedaan met mn cs 30[turlijk wel de echte sides bewaard ...]
maar staat wel ee zwarte synth die lang is en dan "eiken jaa eiken vloerdelen ]
aan de zijkanten heldere kleur ,....
ik zou zekers iig lakken ,..want vieze vingers gaan door de jaren heen afgeven ,...
wie heeft er nou in godsnaam vieze vingers en zit aan mn synths ..tsja
hout = een natuurproduct en .....is onderhevig aan vlekken ,...
sc6
ralphie
maar uh leo je wil nu al weer je cjewman kwijt en je hebtm net kzoumn cs 30 zoooo ruilen met je cjew man ...haha p zekers

Om nog even op het houtwerk terug te komen, zoiets als dit zou ik dus willen voor mijn Odyssey. Damn, wat is dat mooi zeg. Simpel en strak. Zou ook te gek zijn voor de MS-20 bijvoorbeeld!

Op zich wel leuk die gekke ms10..net een pro-one...

Zoals beloofd hier wat foto's van de Odyssey met het houten jasje....normaal staat hij natuurlijk in mijn studio, maar toevallig had ik er wat in de woonkamer mee lopen klooien dus gelijk maar wat plaatjes geschoten :) Echt mooi ziet het er niet uit met dat hout, maar het geeft denk ik wel een indruk van hoe het kan worden. Hoe dan ook, terug naar de originele staat zal niet meer lukken want ik heb de zij- en onderkanten er niet bij gekregen :D

Attachments

• img_0311_2.jpg
    img_0311_2.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 103
2

Attachments

• img_0312_2.jpg
    img_0312_2.jpg
    50,4 KB · Bekeken: 105
3

Attachments

• img_0313_2.jpg