Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Synthforum is niet bepaald de plek waar je sonologen tegenkomt...
Wout

), maar die is er na een jaar zelf meegestopt.Origineel geplaatst door ATeeze
sonologie is idd niet bedoeld voor (house) producertjes, maar gaat meer over zoeken naar nieuwe vormen van klank/ synthese en interfaces.

Origineel geplaatst door ATeeze
sonologie is idd niet bedoeld voor (house) producertjes, maar gaat meer over zoeken naar nieuwe vormen van klank/ synthese en interfaces.
Volgens mij snap je 't niet. chek: http://www.koncon.nl/public_site/220/SOmain.html

Het gaat dus er dus niet om producten te ontwerpen en ontikkelen voor de industrie, maar om een artistieke bijdrage met behulp van technologie. ff verderkijken op de site?????? http://www.koncon.nl/public_site/220/SOmain.html![]()
Leuk, maar ik heb meer de indruk dat het een soort van elitair clubje is die uiteindelijk blijven steken in een conservatieve wereld?
Origineel geplaatst door Toon
Daarom zeg ik ook :
<aangepast>
Als het enkel artistiek bijdrage is met technologie vindt ik het zeer grappig.
Als het ook gaat over zoeken naar nieuwe vormen en technologieën zeg ik dat daar zeker ook andere en misschien voor sommige mensen betere richtingen voor zijn.
Origineel geplaatst door Alexander
Nou dan horen we daar graag concretere voorbeelden van, aangezien je de inhoud van sonologie ook erg goed begrijpt, moet je ook wel met wat namen van betere alternatieven kunnen komen voor mensen met het doel ontwikkeling en vormgeving aan (electrisch akoestische) audio concepten in de breedste zin van het woord.
(wat een zin, ik moest er zelf ook even van zuchten, ehehe!)
Origineel geplaatst door Toon
Ik geloof dat veel universitaire richtingen Fysica/Wiskunde/Elektronica/Geneeskunde(gehoor) geluidsconcepten in de één of andere vorm bestuderen. Afhankelijk van wat je wil doen lijkt me dat je dan beter zoiets kiest.
Geluid in elektronische vorm ga je IMO veel beter begrijpen als je op een universiteit Elektronica studeert, ook over het hele gamma van fysica en wiskunde, programmatie zul je niet moeten onderdoen voor een richting als Sonologie. Over akoestiek gaat het in zo'n richting misschien iets minder gaan, maar met het niveau dat je daar aan wiskunde en fysica hebt gezien moet je normaal redelijk snel hetzelfde begrijpen wat ze daar in de Sonolgie over die zaken zien.
Het muzikale aspekt ga je daar natuurlijk niet zien, maar geluid is IMO een redelijk technische aangelegenheid.
Ook een erg leuke opleiding, die goede presentaties geeft.