@redje... wat mist er in dit plaatje? http://www.simplon.nl/?nid=819&shift=0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bij deze maak ik er dan meteen maar gebruik van: red square live @ simplon vrijdag 22 aprilOrigineel geplaatst door TranceCom
@redje... wat mist er in dit plaatje? http://www.simplon.nl/?nid=819&shift=0

Origineel geplaatst door ikke
Aan al diegenen die met hardware live sequencen: HOE veranderen jullie van song A naar song B?? Of gebruiken jullie de MPC (of andere seq) louter als sequencer en maken jullie zo verscillende songs aan in 1 project?
Maar dan moet je toch ook een mega sampler hebben met veeeel geheugen? Of hebben de meeste hier 2 vette samplers? Die dan afwisselend van data veranderen (scsi?) Of sleuren jullie je pc mee en streamen vd de HD maar?
Misschien kan iemand die met een mpc en andere synths , samplers enzo even beetje meer toelichting geven? Wat details..
Ik dacht van misschien twee hardware sequencers ( mpc4000 & mc909 ) te laten syncen en mixen door een mixer (beetje zoals dj) met mtc of beat clock en dan telkens andere songs te laden als de ene sequencer uitstaat. Die sequencers hebben dan ook eigen geluiden en triggeren andere samplers en vooral synths die ik dan lekker kan tweaken en door fx jaag in diezelfde mixer. Als je een song 10 tot 15 minuten laat duren heb je wel wat tijd om te laden en lossen.![]()

Origineel geplaatst door TranceCom
Mijn MPC2000xl zit vol met sequences en tussensequences voor de overgangen.
Overschakelen naar een ander nummer doe ik handmatig, dus door een volgende sequence te kiezen. De MPC werkt de lopende sequence af en schakelt dan over naar de gekozen sequence.
In mijn sampler heb ik 16 programs actief. 2 drumkits en nog 14 andere programs voor bijvoorbeeld bassen, strings, ethnic percussion, wat leads, een FX program, een program voor alle loops. De 10 outputs van mijn yamaha sampler gebruik ik op een vaste manier, dus altijd 1 voor de kick, 2 voor hihats, 3 voor de claps, snares op 4 etc etc.
Op die manier heb ik altijd hetzelfde type geluid onder dezelfde schuif op mijn mixer. Deze hele 'filosofie' vind je in mijn hele setup terug, alles op een vast kanaal, vaak met vaste EQ instellingen zelfs. In de MPC kan ik nog de midi inputs mappen naar de 32 outputs. Al met al is het dus een super flexibele setup die - als je er eenmaal mee kan werken - ontzettend snel werkt.
zelfde werkwijze hier, als je het eenmaal goed ingesteld hebt, kun je snel en productief te werk gaan. Je maakt dan ook minder foutjes live, als alles een vaste plek heeftOrigineel geplaatst door TranceCom
Deze hele 'filosofie' vind je in mijn hele setup terug, alles op een vast kanaal, vaak met vaste EQ instellingen zelfs. In de MPC kan ik nog de midi inputs mappen naar de 32 outputs. Al met al is het dus een super flexibele setup die - als je er eenmaal mee kan werken - ontzettend snel werkt.

Origineel geplaatst door redje
jep, hoezo?

Origineel geplaatst door falafelbiels
even sub-topic...
wat doet een Boschenaar eigenlijk op de grote prijs van ZUID-HOLLAND? en ook nog prijzen mee naar huis nemen als ik me niet vergis (ik zat daar in de hoek aan de monitortafel).
terug on-topic
Redje had een hoop te doen die avond en hij deed het met verve...![]()

Origineel geplaatst door redje
nooit gedacht dat Friezen en Brabanders zo op een lijn konden zitten![]()

Origineel geplaatst door virkaz
weet je dat zeker?![]()
Origineel geplaatst door virkaz
weet je dat zeker?![]()

Origineel geplaatst door Sly Dog
Oh, wacht even...Het is wij tegen de rest!![]()
Origineel geplaatst door Sly Dog
Och, de minderheden zijn weer eens de l*l hier hoor!![]()
Ik heb hier via het forum al diverse zuiderlijker wonenden leren kennen en synthese is een prima bindmiddel.![]()
En weer ff ontopic: Hoe gaan de meesten van jullie om tijdens optreden met het versturen van program changes vanuit de sequencer naar een synth oid? Wat wij echt vervelend vinden is dat wanneer je een PC verstuurt, er een hapering optreedt in het geluid (overslaan van note-on/off info waarschijnlijk). Wat wij tot nog toe altijd hebben gedaan is eerst het kanaal te muten van de synth met de te veranderen PC, vervolgens de PC versturen, daarna weer het kanaal unmuten in de sequencer om vervolgens met het nieuwe geluid te kunnen tweaken. Dit is alleen nog al een behoorlijk programmeerwerk in de sequencer dus weet iemand nog een goede oplossing hiervoor?
dit is toch het welgekende probleem met de windows systemen?! :confused: .. oplossing = mac??
dit is toch het welgekende probleem met de windows systemen?! :confused: .. oplossing = mac??
Hee te gek, kom wel ff kijken/luisteren den'k!Origineel geplaatst door redje
bij deze maak ik er dan meteen maar gebruik van: red square live @ simplon vrijdag 22 april![]()
en nu weer on-topic![]()