vette beats

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
nou blijf liever mezelf haha

maaruh.... gebruikt tie de 1200 dan?

en het door het frituurvet gehaalde 1350,50 waardoor alles moddertjevet klinkt :duivels:

Erg interessante weetjes mijne heren, waarvoor hulde.

Het gaat mij trouwens niet bepaald om de ritmes; ik speel de drums altijd zelf in op m'n MPC, en dat lukt aardig (heb eens geprobeerd op een echt drumstel wat muziek te maken maar dat is nog es wat anders...). Het gaat me vooral om de sound natuurlijk.

Het beatje dat hier vooraan de thread staat is idd wat standaard. Echt vette beats, vind ik, zijn die van Dj Sneak en consoorten. Da's een beter voorbeeld misschien.

nou blijf liever mezelf haha

maaruh.... gebruikt tie de 1200 dan?

Ja,en vette outboard,en een oude trident serie 24
moogs,de hele drumdozen reeks van roland in veelvoud,protools als enige software.
En als allerbelangrijkste,hijzelf.

tja ik denk dat je naar bob sinclar had moeten gaan ipv bob sinclair :duivels:

Hee, een ZX Spectrum klinkt ook vet hoor !!!! 8o)

Re: vette beats

even een tip van iemand die weet hoe je die natte vette beats krijgt zoals hier op deze wavefile
is dit met een bepaalde plugin of compressor gedaan?

deze heeft hele natte bassen:)

Attachments

• normal_compute%20%28inax%29.jpg
    normal_compute%20%28inax%29.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Steven V
Erg interessante weetjes mijne heren, waarvoor hulde.

Het gaat mij trouwens niet bepaald om de ritmes; ik speel de drums altijd zelf in op m'n MPC, en dat lukt aardig (heb eens geprobeerd op een echt drumstel wat muziek te maken maar dat is nog es wat anders...). Het gaat me vooral om de sound natuurlijk.

Het beatje dat hier vooraan de thread staat is idd wat standaard. Echt vette beats, vind ik, zijn die van Dj Sneak en consoorten. Da's een beter voorbeeld misschien.

yep !

Armand van helden , Tim deluxe , Cassius...Paul Johnson

ja protools.. het werkt wel makkelijk. knip knip plak

hoe kom je aan die info over bob ?

Door te ontdekken............

yep !

Armand van helden , Tim deluxe , Cassius...Paul Johnson

die lui die jij hier opnoemt samplen echt alles wat los en vast zit........... je kunt je nu wel gaan focussen op de gearlist van Bob S. ofzo, maar zoals hier boven al subtiel tussen de regels door te lezen was: it's about the cook, not the kitchen.....

Origineel geplaatst door DJ Fuse
volgens mij is kid creme junior jack

Junior Jack is een Italiaan maar hij woont al heel lang in België. Kid Creme weet ik niet goed maar denk dat hij Belg is. Ik heb hem al gezien toen ik bij zijn bookingsagent (en die van Junior ook) was en hij liep toen binnen om zijn paspoort op te halen. 2 verschillende mensen dus want ze draaien ook vaak samen.

Maar Junior Jack is een beetje een weirdo. Heeeeeeeeeeel introvert. Komt geen woord uit. Zit constant in zijn studio. Hij heeft zijn telefoon en internetconnectie al 2 maanden opgezegd omdat ze hem te vaak stoorden voor optredens en remixes... Hij wou rustig zijn studio verbouwen en naar de kelder van zijn huis verhuizen.

Maar hij maakt wel mooie plaatjes!

Zal ik eens horen hoe hij dat gedaan heeft? :)

je meent het haha

okay wat specifieker dan..

welke site

want hij loopt niet zo tekoop met zijn studiogear geloof ik.

Wil je een copy cat zijn dan?

Origineel geplaatst door divinio
Junior Jack is een Italiaan maar hij woont al heel lang in België. Kid Creme weet ik niet goed maar denk dat hij Belg is. Ik heb hem al gezien toen ik bij zijn bookingsagent (en die van Junior ook) was en hij liep toen binnen om zijn paspoort op te halen. 2 verschillende mensen dus want ze draaien ook vaak samen.

Maar Junior Jack is een beetje een weirdo. Heeeeeeeeeeel introvert. Komt geen woord uit. Zit constant in zijn studio. Hij heeft zijn telefoon en internetconnectie al 2 maanden opgezegd omdat ze hem te vaak stoorden voor optredens en remixes... Hij wou rustig zijn studio verbouwen en naar de kelder van zijn huis verhuizen.

Maar hij maakt wel mooie plaatjes!

Zal ik eens horen hoe hij dat gedaan heeft? :)

ja geloof ik best dat hij zo is.
heeft ook een zwaar ongeluk gehad.

only housemusic -mr jack ..in de negentiger jaren was ook een hit van hem
allebei

wel opletten he haha..

zie bovenstaande info...allebei zijn het italianen

norman cook?:dubbel:

maar eindconclusie..

is om een vette beat te krijgen =

1. samplen van een plaat
2. rommelen met compressors en eq tot men het gewenste sound heeft.
3. dynasone plugin

dynasone is een compressor plugin .........

samplen van een plaat is helemaal geen gouden regel....... ik denk dat de gouden regel is: gebruik vette basis-geluiden...of die nou van een plaat komen, of van je oma op de WC ....... veel mensen beginnen nl gewoon met slechte of matige geluiden, en daarna kan je kloten met alle esotherische plugins en outboard en weetikwat tot je een ons weegt, maar blijft het opgepoetste crap.......

Origineel geplaatst door divinio
Alhier wat meer info. Hij heeft al veel gedaan hoor

http://www.deejaybooking.com/dj/junior_jack_kid_creme

ben je een groupie ofzo?? dit topic gaat toch over vette beats, niet of DJ x uit italie, belgie of tjietjerkstradeel komt???

(sorrie, ben beetje grumpy vanochtend, verkeerde been uit bed denk ik) :duivels:

Back