Virus C doet ineens niets meer

Frenkel

paars paard
Ik liep vanmiddag mn studiootje in om verder te gaan werken aan mn nieuwe track, en zette de apparatuur aan en bleef bij de virus hangen... ik schakelde het knopje om en het hele apparaat doet niets meer :confused: , terwijl ik hem de dag ervoor nog wel gewoon heb kunnen gebruiken.. er gaat geen lichtje of niks branden, het lijkt wel of ie gewoon geen stroom krijgt o.i.d. Ik heb de kabel al gecontroleerd maar niets wat wijst op kabelbreuk ofzo, wat me overigens sowieso al sterk lijkt omdat ik nooit aan die kabel kom.. ik denk dat het te maken heeft met het aan/uit schakelaartje maar aangezien ik geen techneut ben ga ik hem niet gauw uit elkaar draaien... heeft iemand anders toevallig dit probleem ook wel eens gehad, en is dit eventueel makkelijk zelf op te lossen? het apparaatje opsturen zie ik namelijk niet zo zitten, maar als er geen andere keus is moet dit helaas maar... iemand tips =( ???

Heb je al met een volt-meter gemeten of je spanning krijgt vanuit de transfo? Zoniet, transfo vervangen. In het andere geval, zit er niets anders op dan je virus op te gooien en kijken of de zekering nog in orde is. Meestal is het de zekering die het begeeft. Dit kun je meten door een ohm-meter. Deze zou 0 ohm moeten geven, wat betekent dat de zekering in orde is. Indien de zekering ok in orde is, tja dan zit je wel met een probleem vrees ik? Hopelijk is je virus snel gefixt.

mjah heb t met me B wel 's gehad dat ie niks meer deed, maar toen zat de adapter niet goed in het stekkerblok (hij zat er wel in, maar was een klein beetje opgewipt ofzo toen ik er een andere stekker in gedaan had), die stekker zit heel erg los...maar goed daar zal je vast al wel naar gekeken hebben

helaas hebben wij hier thuis voor zover ik weet geen van die metertjes.... :erm: een mailtje naar access heb ik alvast gestuurd, ff wachten nog op hun antwoord... bedankt voor de reacties alvast

Nen Belg: als je een zekering moet vervangen is er bijna altijd meer aan de hand. Zekeringen gaan niet zomaar stuk

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Nen Belg: als je een zekering moet vervangen is er bijna altijd meer aan de hand. Zekeringen gaan niet zomaar stuk
Kan wel hoor.
Bv door een spanningspiekje op het net.

Spanningspiekje moet je zeker op bedacht zijn. Ik heb daarom alles via beveiligde stekkerblokken lopen. Nu is dat niet helig, want een paar maanden terug gaf een energiebedrijf hier in NL een paar minuten 380V door ipv 230. Dan was mijn stekkerblok ook wel opgerookt denk ik...

En ja, probeer je verzekering maar eens te overtuigen dat jou instrument uit 1976 zo veel waard is...

nou, ik heb ff gemaild enzo, en t blijkt dat ik gelukkig dus nog garantie op t bakkie heb, ik moest hem terugsturen (op eigen kosten), dan werd ie gratis gemaakt, en ook weer voor niks teruggestuurd... op zich wel netjes dus, nu alleen maar hopen dat mn patches straks niet allemaal weg zijn, dat zou nogal fucked up zijn, ik heb namelijk nog nooit een bulk dump gemaakt... ga ik dus voortaan ook maar eens vaker doen voor de zekerheid... ik stuur m maar meteen vandaag weg, kan maar klaar zijn.. hopelijk duurt het niet te lang... bedankt in ieder geval allen voor de tips en ik hou jullie op de hoogte :okdan:

Daarom heb ik bijvoorbeeld ook een spanningspiek beveiliging (gewoon een speciale stekkerdoos). Je weet het namelijk nooit. Staat in de Manual van de Virus niet aangegven of er een zekering inzit en waar dan? Waarschijnlijk is het dan een (snelle) glaszekering. Visueel kun je dan al vaak zien of de zekering doorgberand is. Het draadje is dan gesmolten/gebroken. Als de zekering helemaal zwart ziet, dan mag je er van uit gaan dat het even helemaal niet goed gegaan is...Wel vervelend dat hij niet werkt. iig veel suc6

VasC

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
nou, ik heb ff gemaild enzo, en t blijkt dat ik gelukkig dus nog garantie op t bakkie heb, ik moest hem terugsturen (op eigen kosten), dan werd ie gratis gemaakt, en ook weer voor niks teruggestuurd... op zich wel netjes dus, nu alleen maar hopen dat mn patches straks niet allemaal weg zijn, dat zou nogal fucked up zijn, ik heb namelijk nog nooit een bulk dump gemaakt... ga ik dus voortaan ook maar eens vaker doen voor de zekerheid... ik stuur m maar meteen vandaag weg, kan maar klaar zijn.. hopelijk duurt het niet te lang... bedankt in ieder geval allen voor de tips en ik hou jullie op de hoogte :okdan:

Ik zou er dan een brief bijsluiten met je probleem en de opmerking of ze je patches willen veiligstellen en anders backuppen, aangezien ze erg belangrijk voor je zijn. Ze kunnen ze je wellicht anders mailen of op diskette/CD-ROM meeleveren als ze een reset moeten uitvoeren.

Origineel geplaatst door DJ VasC
Ik zou er dan een brief bijsluiten met je probleem en de opmerking of ze je patches willen veiligstellen en anders backuppen, aangezien ze erg belangrijk voor je zijn. Ze kunnen ze je wellicht anders mailen of op diskette/CD-ROM meeleveren als ze een reset moeten uitvoeren.
dat was ik inderdaad ook van plan ja, thanx voor de tip :eureka:

hmmmz... ik kijk al weer wat vrolijker... ik draaide zonet mn virus open om de rackoortjes ervanaf te halen en de gewone kap er weer op te zetten omdat ik hem op wou sturen, en toen zag ik dus dat het probleem niet zo ernstig is... er zat 1 kabeltje van de aan/uit knop los... oftewel mn pa mag dalijk ff n beetje gaan solderen en dan is het probleem hoogstwaarschijnlijk al opgelost... 8o) :biertje: , ben ik ff blij.. scheelt me weer een hoop gedoe hopelijk :)

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Heb jij vroeger nooit een Commodore 64 gehad? Die zekering sprong bij mij minstens 3x per jaar door, door kleine fluctuaties op het net.

Die piekjes kun je wegwerken door je materiaal achter een UPS te plaatsen. Enfin, dit is wat ik doe. Die UPS dient tevens ook als filter om brom te elemineren.

Je kunt er ook een iets zwaardere of langzamere zekering in doen....maar dan neem je wel een risico en ik kan me goed voorstellen dat je dat liever nioet doet met deze kostbare en mooie apparatuur......oja een naald kan ook, maar dat is echt voor gokkers onder ons ;)

Je kunt er ook een iets zwaardere of langzamere zekering in doen....maar dan neem je wel een risico en ik kan me goed voorstellen dat je dat liever nioet doet met deze kostbare en mooie apparatuur......oja een naald kan ook, maar dat is echt voor gokkers onder ons ;)

Niet doen dus! :dubbel:

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
hmmmz... ik kijk al weer wat vrolijker... ik draaide zonet mn virus open om de rackoortjes ervanaf te halen en de gewone kap er weer op te zetten omdat ik hem op wou sturen, en toen zag ik dus dat het probleem niet zo ernstig is... er zat 1 kabeltje van de aan/uit knop los... oftewel mn pa mag dalijk ff n beetje gaan solderen en dan is het probleem hoogstwaarschijnlijk al opgelost... 8o) :biertje: , ben ik ff blij.. scheelt me weer een hoop gedoe hopelijk :)

gelukkig maar! zoiets moest het ook wel zijn natuurlijk.

zekeringen van quasimidi (quasar, raven, cyber6) gingen er bij mij af en toe wel uit, waren snelle jongens en gevoelig voor pieken. die heb ik wel durven vervanen door langzame. maar zekerignen met een andere waarde of een naald???
dat is geen gok, dat is vragen om moeilijkheden.

Bedankt voor de tip! Ik ga meteen die zekering uit men virus halen en er een naald insteken.:duivels:

Back