Waarom zijn er zoveel Access Virus C's te koop?

Origineel geplaatst door Kevin
Ach ja alles is beter en moet beter...
Maar mij lijkt de TI wel zwaar gehyped momenteel (hij is nog niet eens uit)
De klank word wel beter maar ben mijn Indigo (B) ben ik ook al tevreden met de klank..

Hooooow stop ! Ziehier het beste voorbeeld hoe 'de industrie' jou wil doen geloven dat de Ti beter zou klinken.
Beter klinken dan wat ? De Virus C ? De Jx3P ? Een Bontempi orgeltje ?
Aan de hand van welke norm gaan we die betere klank dan afmeten ?
Is er een synth die uberhaupt als de 'best' klinkende synth ter wereld kan worden bestempeld ? Neen dus.
Dat de Ti dan beter zou klinken (als wat dan ook) is wat ze jou graag willen laten geloven.
Het is net zoals een paar idioten uitgevonden hebben dat Tiësto de 'beste' DJ ter wereld is.
Sorry, maar grotere onzin heb ik nog nooit gehoord !(dan bedoel ik niet jouw uitleg Kevinneke !:luv: ) Marketing noemen we dat. Enkel mensen die niet nadenken trappen hier in.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Tja de TI biedt meer opties en op de lange termijn ook meer updates, en hij is backwards compatible.
Ik snap sowieso die 'afzeik trend' op de TI op dit forum niet. De TI voldoet aan wat er op de website werd gezegd, niets meer niets minder. Dat mensen dan hopen dat ie meer doet en dan teleurgesteld zijn als dat niet zo is dan is dat hun probleem.

Ik begin bijna te geloven dat er hier Access-aandeelhouders onder de SF-leden zijn...:D
De Ti biedt meer opties...right,...fijn...eneuh welke garanties biedt hij daarmee ?
Ik wil de Ti niet afzeiken. Voor mij is het een synth als elke andere. Niks om te hypen. De enige synth die mij kan beroeren omdat hij werkelijk nieuwe technologie en mogelijkheden biedt is de Neuron. Al de rest is alweer herkauwde ouwe koek.

Laatst gewijzigd:
Ach is het niet altijd hetzelfde liedje?

Hoeveel synthesizerseries zijn er wel niet geweest waarvan de architectuur min of meer hetzelfde bleef, maar waarbij de ROM grootte van de ROMpler of het aantal parts, aantal oscillators, fx, bla of wat dan ook varieerde, afgezien van her een der een parametertje extra?

Zie Korg, Roland, Yamaha, ze doen het allemaal. Waarom Access dan ook niet?

Ik zou pas onder de indruk zijn als het eens een totaal nieuw product zou zijn.

Ik vind het een beetje vreemd om zo'n werkpaard voor relatief weinig in de verkoop te gooien, om dan voor ++ meer geld iets te kopen wat eigenlijk hetzelfde is, maar dan 'beter'. Ik zou het geld dan uitgeven voor iets erbij, maar dan iets anders. Maarja ik ben dan alles behalve een professional, en ik zou het geld er niet voor hebben.

De industrie hyped een toestel en veel mensen trappen daar in. Elk toestel, hoe dom ook is voor mij persoonlijk van grote waarde. Ik ben er bijna zeker van dat ik met mijn domme,oude en verguisde Yamaha TX81Z sounds bouw die helemaal niet uit een Ti te halen zijn...

Exact! :D

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
De Ti biedt meer opties...right,...fijn...eneuh welke garanties biedt hij daarmee ?
Waar heb jij het over :confused: Als jij dus een nieuwe synth koopt dan eis jij de garantie dat ie [vul maar in] kan? Uhm, er worden specs gegeven voor de release, en je kan inderdaad verwachten dat die specs nageleefd worden, that's it. We hebben het hier over een nieuwe versie van een synth die wat extra opties gaat bieden. En als het dan niet meteen baanbrekend is dan is het maar troep en niemand mag er over praten :confused:

En dat 'hypen' dat zit bij iedereen in z'n kop. Hij is gewoon uitgelopen omdat Access problemen heeft met de software. En dan gaan er natuurlijk mensen in de tussentijd over praten. En omdat het een bekend merk is gaan er veel mensen over praten, dat zegt meer over de aanhang van Access synths dan of iets een hype is of niet.

Waar heb jij het over :confused: Als jij dus een nieuwe synth koopt dan eis jij de garantie dat ie [vul maar in] kan?

Begrijp je niet waar ik het over heb ? Ik eis niks garantie. Marketing en reclame 'biedt' een soort verdoken garantie !
Men stelt het voor alsof je bijna 'gebrekkig' bent als je straks geen Ti hebt. Als ik het zo lees moet je gaan geloven dat je werkelijk fantastische dingen gaat doen met die Ti, wat niet zo is. De componist doet fantastische dingen, niet het materiaal ! Acces zelf tracht de hype te voeden. Nu maakt niet aleen Access zich daar schuldig aan. Dit soort onzin vind je bij alle merken. Ongeveer al 20 jaar lees ik steeds hetzelfde. Lees eens aandachtig folders. Enkele citaten uit de Access website (die evengoed bij Roland, Korg of Yamaha te vinden zijn) :

"And the sound? Phenomenal!"

"...offering an unmatched range of features and capabilities from one product."

"All these new numbers add up to one hell of a synthesizer."

"the power and performance of the synth engine have been taken to new extremes, thanks to a newly optimized core which delivers unprecedented performance."

Nu hoef ik die onzin niet te lezen natuurlijk, maar er zijn wel veel mensen - in het bijzonder jongere en onervaren kopers - zeer gevoelig aan. Anders zou die onzin ook niet geschreven worden. Dat is bijvoorbeeld waarom Roland er in geslaagd is zoveel van die MC 303's te verkopen. Het alles-in-één toestel dat wonderen ging verrichten...
Dat men met louter technische specs komt aanzetten, no problemo. Maar dat men aub de onzin achterwege laat.

We hebben het hier over een nieuwe versie van een synth die wat extra opties gaat bieden. En als het dan niet meteen baanbrekend is dan is het maar troep en niemand mag er over praten :confused:

Het spijt me zeer, maar ik lees niets over de Ti dat botweg onmogelijk zou zijn met (zoveel) andere synths. Elke nieuwe synth op de markt biedt maar steeds vanalles en nog wat. Als ik het puur technisch bekijk is het helaas de zoveelste herhaling van hetgeen dat alweer 10 jaar bestaat. 192 Khz ? Ja en ? Dat en de Ti bestonden 20 jaar geleden helemaal niet en toen werd er toch ook steengoeie muziek gemaakt ?
Het is duidelijk dat 'the community' inderdaad op baanbrekend materiaal zit te wachten. Maar dat soort innovatieve technologie wordt doelbewust liefst zo lang mogelijk uitgesteld. Ikzelf wacht dus al 20 jaar op een betaalbare en werkbare versie van realtime spectrale synthese. De neuron is een eerste voorzichtige, doch te beperkte poging.
(zie ook Axcel Resynthesizer)

En dat 'hypen' dat zit bij iedereen in z'n kop. En omdat het een bekend merk is gaan er veel mensen over praten, dat zegt meer over de aanhang van Access synths dan of iets een hype is of niet.

Niet moeilijk dat het gehyp bij vele mensen in (niet het mijne) hun hoofd zit. Wie tracht de hype eigenlijk in het leven te roepen ? Acces of de eindgebruiker ?
En nogmaals, ik zeik de Ti helemaal niet af. Ik geloof best dat het een zéér krachtige synth is. Net zoals mijn Nl1, mijn ION en zoveel andere apparaten van zoveel andere mensen ook.;)
Ik stel het altijd maar zo voor : stel dat je morgen F1 race mag rijden met de met de meest verfijnde en krachtigste bolide. Ga je de race dan winnen ? Neen. Want stuurmanskunst zal bepalen of je de race wint ! Zelfs met een minder krachtige wagen...
Dat is ook het initieel gegeven van song contests. Wat bepaald eigenlijk dat je wint ? Een Virus Ti ? Don't think so.:luv:

Ik stel het altijd maar zo voor : stel dat je morgen F1 race mag rijden met de met de meest verfijnde en krachtigste bolide. Ga je de race dan winnen ? Neen. Want stuurmanskunst zal bepalen of je de race wint ! Zelfs met een minder krachtige wagen...

Vergeet de banden niet 8o) !

De strekking van Skeletvm's verhaal is natuurlijk wel waar. Maar ik denk dat het omgekeerde ook geldt, namelijk dat je de F1 race niet zult winnen met een Dafje.
Krachtige tools (synths etc) komen enkel tot hun recht als het toepgepast wordt door een 'krachtig' persoon met kennis en kunde van dat betreffende apparaat.

Maar ik ben het helemaal eens met het feit dat die nieuwe rommel zo ontzettend wordt gehyped. Ik ben er gelukkig niet echt vatbaar voor.

R

Mja ik heb het idee dat die afzeik trend veel komt van mensen die hun C al hebben weggedaan toen de Ti werd aangekondigt en nu boos zijn dat ze nog geen TI kunnen kopen.

Er staan op zich wel vrij veel C's te koop hoor, en voor lagere prijzen dan je zou verwachten.
Maar ja, lijkt me alleen maar fijn als je een virus wilt hebben toch?

Ik zie helemaal niet zoveel Virus C's te koop :confused: Minder dan A's en B's iig (markplaats en speurders).

Tja, die mensen willen er van af of willen inderdaad een TI. Tja de TI biedt meer opties en op de lange termijn ook meer updates, en hij is backwards compatible. Dus waarom zou zo iemand 'm niet verkopen als ie de centen heeft :confused:

Ik snap sowieso die 'afzeik trend' op de TI op dit forum niet. De TI voldoet aan wat er op de website werd gezegd, niets meer niets minder. Dat mensen dan hopen dat ie meer doet en dan teleurgesteld zijn als dat niet zo is dan is dat hun probleem.

afzeiktrend of niet :)
ik blijf erbij, dat de grootste doelgroep voor de virus ti , de huidige virus bezitters zijn. En dan is het in mijn ogen heel simpel, Als je weet dat je de huidige bezitters je grote doelgroep zijn dan geef je je 'nieuwe' TI een hele grote meerwaarde zodat je niet om een upgrade heen kan. Hier is het misgegaan vind ik. Er is simpelweg niet genoeg extra's of verbeteringen om weer 2395 of 1995 euro te gaan besteden. Zeker niet , met de huidige dumpprijzen van hardware waardoor je praktisch niets van je vorige investering in de virus terugziet.

Roland heeft dat beter gedaan nu met de vsynth XT en versie 2.0. Die heeft ingezien dat versie 1.0 van vsynth niet voldoende was, kijk wat je nu extra krijgt bij een vsynth XT dat is gewoon ongelooflijk; een d50, een vocoder die mega is, nieuwe patches, kleuren touch screen, patch synth programmeer hulp, jp8000 oscilatoren (inclusief de supersaw en feedback osc), en nog veel meer. en dat voor een redelijke prijs en!!! Leverbaar op het afgesproken moment.

Re: Waarom zijn er zoveel Access Virus C's te koop?

Origineel geplaatst door Mike Philco
Vraagje,....

Waarom zie ik zo vaak een Access Virus C te koop worden aangeboden op het internet? :confused:
Zijn toch prima synth's?

Greetz,

Mike

zijn er niet gewoon veel van , net als een populaire wagen , daar staan er ook een heleboel van te koop

oke

Vind toch dat marketing geblaat van Access verdacht veel op het geblaat van sKeLeTvM lijken hoor.

Slechte synths bestaan niet. Het hangt er maar net vanaf hoe duur deze is. :)

De componist doet fantastische dingen, niet het materiaal !

Tiens, ik heb nochtans nog steeds geen vette 303 lijnen uit mn reet kunnen toveren :kont:

[/B]

Ja, 't is daarom dat ex-wereldkampioen Jacques Villeneuve het zo goed doet de laatste jaren, en Ubermensch Schumacher gaat er ook als een speer vandoor dit seizoen....

Voor de rest heb je wel gelijk natuurlijk, maar als ik trol-uitspraken zie kan ik het effe niet laten :doei:

Origineel geplaatst door Nerve
Tiens, ik heb nochtans nog steeds geen vette 303 lijnen uit mn reet kunnen toveren :kont:

:D

waarom staan er wel Bs en Cs te koop maar amper classics
ondanks dat ze nieuw zijn?

Het is maar waar je gelukkig van wordt. Iedereen heeft dat gevoel van een kadootje krijgen, en de eerste keer dat je de stroom door je nieuwe synth heenjaagd en mag gaan beginnen aan je ontdekkingstocht. Een nieuw product haakt in op dat gevoel, en marketing is niets anders dan dat gevoel stimuleren... Daarom is het ook zo waar wat hierboven staat, maar that's life! Access (of wie dan ook) kan niet om de 3 jaar een revolutionair concept de wereld inslingeren. Als dat zou kunnen, dan zou dat na 5 jaar ook vervelen ;)

En dan kun je wel tekeer gaan dat een nieuwe synth er niet voor zal zorgen dat je die hit scoort; nee, natuurlijk niet. Maar wat Access dan op hun site zetten:
"hier, een gewone synth met wat leuke features. We vonden het wel een aardig product om uit te brengen. Misschien wil je het kopen, misschien niet."

Is het eerlijker? Ja. Zal het beter verkopen anno 2005? Nee. :gaap: En daarom kun je wel blijven roepen dat het zo stom is om het zo te doen, maar het is gewoon de enige manier om het te doen voor de fabrikanten. En ik zie niet heel veel mensen hier op het forum in lichterlaaie staan over de nieuwe virus (misschien ligt dat aan mij). Er zijn er gewoon veel die het geld ervoor over hebben, en enthousiast zijn. Als je het geld hebt, en je voorziet gewoon in je nieuwe gear-behoefte dan is dat toch prima? Ik koop ook wel eens iets om de nieuwigheid. Al is het dan niet duurder dan een paar tientjes en geen synth :D (je bent een Groninger of je bent het niet).

Mijn punt? Nieuwe gear is goed, de TI is goed. Access doet het goed, en de mensen die de TI gaan kopen, zullen er veel plezier mee hebben. Het is mooi, klinkt mooi en werkt waarschijnlijk heel leuk. Je kunt met een Virus B + Jp8000 + Midi Quest waarschijnlijk een eind komen met de klanken en werkwijze, maar dit is 1 pakketje en dus de moeite waard. Ik koop wel een Ti II als de Ti 3 uit is en de Ti II fors in prijs gezakt is (en de bugs van de TI 1 eruit zijn).

Origineel geplaatst door Ramoonus
waarom staan er wel Bs en Cs te koop maar amper classics
ondanks dat ze nieuw zijn?
Er zijn maar weinig mensen die er een hebben denk ik, die Classic is dezelfde als een B, maar dan met betere converters en nieuwere presets, en hij is roooooier.

Origineel geplaatst door Kenny
Er zijn maar weinig mensen die er een hebben denk ik, die Classic is dezelfde als een B, maar dan met betere converters en nieuwere presets, en hij is roooooier.
ik heb liever qua kracht een C
de kleur maakt me niks uit
en nieuwe presets ... die koop ik wel

De componist doet fantastische dingen, niet het materiaal !
Dat lijkt me zo overduidelijk dat dat niet eens genoemd hoeft te worden ;)

Enkele citaten uit de Access website:
bla
Ja zo werkt marketing. Hete lucht ;)

Nu hoef ik die onzin niet te lezen natuurlijk, maar er zijn wel veel mensen - in het bijzonder jongere en onervaren kopers - zeer gevoelig aan.
Kom op hee. Het niet dat deze vorm van marketing nieuw is zodat iedereen er in trapt hoor. Als iemand en grove smak geld uit gaat geven aan een dergelijk product denkt ie wel even 2x na. En doet ie dat niet dan zal ik het maar een 'leermomentje' noemen. Dus jij denkt blijkbaar dat iedereen sucker is voor elke vorm van reclame. *probeert je wakker te schudden* ;)

Het spijt me zeer, maar ik lees niets over de Ti dat botweg onmogelijk zou zijn met (zoveel) andere synths.
Wat heeft dat er mee te maken? Als ik de specs lees dan zie ik dat ie opties X, Y en Z biedt. Nou dan weet ik wat ie wel en niet kan, dus kan ik een afweging maken of het de moeite waard is tov een andere synth. Blijkbaar concentreer jij je teveel op de marketing 'one-liners' en niet op de specs.

Dat en de Ti bestonden 20 jaar geleden helemaal niet en toen werd er toch ook steengoeie muziek gemaakt ?
Wil je hier nou echt een antwoord op :confused: Ja natuurlijk is dit zo, waarom wil je een bevestiging op iets wat zo voor de hand ligt?

Het is duidelijk dat 'the community' inderdaad op baanbrekend materiaal zit te wachten. Maar dat soort innovatieve technologie wordt doelbewust liefst zo lang mogelijk uitgesteld.
Alweer zo voor de hand liggend. Als vandaag de perfecte synth wordt gemaakt zal ie 1) extreem duur zijn, en 2) het bedrijf die ze maakt toch nooit meer iets anders aan je kunnen slijten. Ook dat is marketing ja, dit is toch niets nieuws?

En dat baanbrekende materiaal gaat echt niet van Access afkomen, dat kan ik je nu al vertellen. In de grote boze wereld zijn het meestal de kleine bedrijfjes die (verliesgevend) een vooruitstrevend product maken, waarna ze opgekocht worden door een multinational.

Ikzelf wacht dus al 20 jaar op een betaalbare en werkbare versie van realtime spectrale synthese. De neuron is een eerste voorzichtige, doch te beperkte poging.
(zie ook Axcel Resynthesizer)
Gaaf :) Maarreh ik wacht ook al 26 jaar op de jackpot in de staatsloterij ;) Ondertussen probeer ik er gewoon het beste van te maken.

Maar mijn mening samengevat: er was eens een Virus TI die er binnenkort aan gaat komen. Deze biedt meer opties dan zijn voorganger. Als je al een Virus C hebt kan je de keuze maken of je deze wil 'inwisselen' voor een TI. Er zijn mensen die dat doen, getuige de 2e hands sites. De extra opties zijn niet baanbrekend, maar zeker wel welkom.

Ik heb geen zin om het hele rijtje op te gaan noemen, maar de voor mij interessante verbeteringen zijn:
- nieuwe osc's (hyperdinges en wavetables)
- onafhankelijke fx
- de plugin -> die kan een aantal moeilijk te bereiken opties makkelijker toegangelijk maken + software is ontzettend uit te breiden.
- programmeerbare arp
- midi via usb
- audio via usb (dit zou ik graag meer uitgebreid zien dan dat ze nu schetsen)
- midi controller met zelf definieerbare templates

Ik heb het allemaal nog eens goed gelezen en er dan maar gelijk 2 besteld. :halleluja

...en de Ti bestonden 20 jaar geleden helemaal niet en toen werd er toch ook steengoeie muziek gemaakt?

Helemaal gelijk in! Dus laat alle synthboeren aub ophouden met innovatie en nieuwe producten uitbrengen want er is voldoende keuze en als alles naar MiniMoog en CS80 klinkt is iedereen blij! MIDI was trouwens ook zo een nutteloze innovatie... :r

80 stemmen, 16 parts
ik gebruik normaal 1 tot 4 synthesizers
dit word uitgebreid tot 8 ...

80 stemmen ... 32 is genoeg

maar als je 80/16 doet kom je op 5 stemmen/part
weinig :(

Back