[HELP]meubel ontwerpen

Gitaarwerk

Stamgast
Wat ik hier nooit zie is dat mensen ontevreden zijn met hun studio set up.. IK WEL DUS! :( :P
Ik heb een vierkant blad met 2 rekjes ..daarop monitoren en andere monitoren :) de tafel staat op 4 poten en bevestigd aan de muur..plaats voor computer heb ik niet, dus die staat eronder, het keyboard staat 1,5 meter van me vandaan.. lekker stpelen is dat ;{

kan je het voorstellen? :L :kont:

Dus..wat ik wil... is een nieuw meubel waarbij alles binnen handbereik zit: dus : keyboard voorin de tafel, computer in 19"kast en alles netjes en gemakkelijk..

ik werk veel met de computer en keyboard (bijna altijd) en heb een line6 gitaarvoorversterkertje..
ik zou even mijn gear poten.. zie je ook gelijk aan wat ik maak misschien, en hoe ik werk...

gear :
Computer (komt in 4u 19"kast) + 2x 14"monitoren (word 17")
1 groot keyboard (wil een kleine inbouwen in de tafel)
emagic Unitor8
behringer ultrapatch
behringer ultrafex
behringer dsp 1000 (word zeer zeker vervangen!)
line6 pod 2.3
dap dB bar (handig voor mijn oren :P )

aankomende gear :
extra midi keyboard
andere monitoren (studiomonitor)
andere beeld monitoren
tc electronics compressor
tc/lexicon fx dingetje
3x 1u synth/drummodule/gs-gm module
4u 19" computer kast

nou..waar ik heen wilt, is of iemand mij kan helpen een handig meubel te ontwerpen (of plaatjes laten zien hoe het moet ..voor ideen enzo )

Ik wil een beetje de richting op van die mooie grote tafels die ze bij pro tools 'aanraden/adverteren'.

Alles word zelfbouw..

gaarne hulp en anders :slotje: :geslaagd:

je bedoelt zo iets:

workstation.jpg

moeilijk zelf te maken hoor, maar ja, zal zeker een stuk goedkoper zijn dan als je het kan en klaar moet kopen.

wat je ook kan doen is een hoekbureau kopen en daar dan zo'n schuif ding aan de onderkant monteren voor het keyboard.

Origineel geplaatst door actionHank
je bedoelt zo iets:

workstation.jpg

moeilijk zelf te maken hoor, maar ja, zal zeker een stuk goedkoper zijn dan als je het kan en klaar moet kopen.

wat je ook kan doen is een hoekbureau kopen en daar dan zo'n schuif ding aan de onderkant monteren voor het keyboard.
ik heb al zo een schuifding eronder.. maar vind dat niet erg lekker werken.. het word zeker inbouw allemaal. maar bedankt voor het plaatje.. daar kan ik wel redelijk wat mee doen!

Ik ben zelf verder wel redelijk handig, en ik krijg hulp van mijn opa (ook handig en hij hjeeft de apparatuur :P )

:kroon: wat zal ik blij zijn als ik een vette tafel heb! :)

( had beter een sneaky subject moeten schrijven : hoe ziet jou ultieme studiomeubel eruit? :P )

lekker handig dit.. not, hoe moet je nu bij die bovenste racks komen? dan moet je helemaal over de tafel heenhangen, goed voor het rugje...

Origineel geplaatst door krz
lekker handig dit.. not, hoe moet je nu bij die bovenste racks komen? dan moet je helemaal over de tafel heenhangen, goed voor het rugje...
daar heb ik nu al problemen mee :( enneh.. mijn keybaord moet ik helemaal rechts de 1e noot aan slaan..dat lukt me net.. echt klote :P

wat volgens mij goed werkt is een tafelblad in u vorm, waar je dan in het midden inzit. je rotzooi hang je dan in de poten van de u, gewoon 'hangen' dus. dan heb je goed zicht en zit je niet tussen torenhoge racks...

na ja...zoiets dus...? eh..pff..weet eigenlijk ook niet..verveel me op m'n werk en moet wat...

Ik heb een bureau met een blad in een ronde L-vorm, met synth-lade eronder. Bevalt prima. Ik probeer pics te attachen (het is momenteel wel ff een rotzooitje... :( )

Ik heb o.a. een IKEA computermeubel in gebruik (zg. 'Jerker'), dat met meerdere lagen kan werken. Werkt erg fijn, er ligt o.a. een synthesizer op.
Daarnaast heb ik dan nog brede bureau's van IKEA (zg. 'Effektiv' systeem) waar m'n mengtafel op ligt. Ik kan helaas geen plaatje meer vinden van dat computermeubel, maar ik zal kijken of ik straks ff een foto kan plaatsen. In ieder geval staan mijn spullen in een hoek, en dat werkt toch wel het meest prettig.

Btw, waar is je Spirit Folio SX gebleven in je lijstje? Die moet toch ook nog een plek krijgen neem ik aan?

Toch nog een pic gevonden van mijn setup.
Het meubel in het midden is een Jerker meubel van Ikea, het bureau links is een 2-delige set uit de Effektiv serie, ook van Ikea (perfecte serie, kun je helemaal aanpassen! alleen zonde om in te zagen als je bijvoorbeeld een mengpaneel wilt laten verzinken in de tafel).

Zoals je ziet staat in mijn setup m'n PC centraal (de speakers die je op de foto ziet gebruik ik NIET voor muziek maken ;)). M'n Triton hoort eigenlijk aan de andere kant te staan, want ik kan nu niet goed bij m'n bureau, dat een L-vorm heeft. Je kunt bijvoorbeeld links van het mengpaneel een leuk 19" rackje zetten (moet er bij mij ook nog bij komen in de toekomst).
Ik heb trouwens overwogen om ooit een 2e Jerkermeubel te kopen en die 90 graden te draaien t.o.v. de andere, dan kun je heel veel stuff kwijt. Voordeel van het meubel is in ieder geval de in hoogte verstelbare lagen die je kunt gebruiken.

Mijn advies: ga voor een L-vormig of breed U-vormig meubel, daar kun je het meeste mee. Bedenk vooraf wat je centraal wilt gaan stellen (veel mensen bouwen iets om een mengpaneel of synthesizer heen). Vergeet niet dat je voor sommige dingen ook nog de hoogte in kunt (voor apparatuur waar niet veel aan gedraaid hoeft te worden).

Laatst gewijzigd:
ik heb zelf wat geproduceert. het is een simpele maar stevige desktop van 4 meter nog wat breed(van muur naar muur). die is 1m10 diep daarop heb ik een 60 cm diepe plak boven opgezet.als een soort verhoging daarstaat mijn monitors en die andere monitors(van glas) op. wat gaten geboord met zo'n gatenboor (diameter van 10cm) voor alle kabels.

alle kabel lopen onder het blad aan de achterkant. deze heb ik bij elkaar gebonden. met van dat klitten band om kabels bij elkaar te houden. daardoor is ook makelijk alles schoon temaken. omdat je dan niet langs kabel hoeft te werken.

nadeel alleen is alsje een kabel wilt weghalen moetje alles weer los maken

ik ben nu bezig met een nieuwe studiodeze is bijna af(andere minder warme ruimte). alleen mijn masterkeyboard wordt volgende week geintergreerd in het tafelblad. dan is alles af.

ik zal wel ff wat pics maken

hmz.. nog niet allemaal precies wat ik ebdoel.. maar et gaat de goeie kant op! :P ben benieuwd EDP :P

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
hmz.. nog niet allemaal precies wat ik bedoel...

Vind je dat gek? Ten eerste zou dat betekenen dat er iemand rond zou lopen met exact de zelfde smaak en wensen als jij en als tweede dat als je dat bureau dat zou hebben je niet meer origineel bent. Zou ik in ieder geval niet leuk vinden... (Maar ik ben een rare hoor ;) )

zie ik stackers staan... aaargh, weg met die dingen ! :[>

:P

Origineel geplaatst door krz
zie ik stackers staan... aaargh, weg met die dingen ! :[>

:P

oeps ehhh... waar? :engel:

op GOT, had ik wel wat heel gaafs zien staan.maar ik kan even niet zoeken daar (functie nog niet goed)
ik kan alleen vertellen dat et de studio was van Enigma of tenminste die gast weet ik et :P

Maarreh , NorthernlightX :P wat moet anders zijn? :P als je er maar aan kan werken toch? en ik denk dat et meer om functionaliteit gaat dan uiterlijk :kont: :D
maarreh.. ergends heb je stiekum wel gelijk :P

Back