[HELP]meubel ontwerpen

het ziet er allemaal erg mooi uit. maar zelf maken is echt schrikbarend goedkoper dan. iets kant en klaar kopen.

als je een beetje handig bent en een beetje fantasie hebt dan kan je hele mooie dingen maken voor de fractie van de prijs

Ja dat bedoel ik, met die voorbeelden kun je zelf aan de slag en een
ontwerp maken en dan naar de Gamma voor het materiaal.

Ik ben eindelijk bezig dat ding te maken..
er komen alter pics (ff de 'studio' ook gelijk verven enzo.. ) :walker: :walker: :luv:

Ik heb een leuke homestudio gemaakt thuis en daar heb ik bureau's gebruikt van de Kwantum en Gamma en die hebben een vak waar precies 19" spullen in passen (wist ik niet van te voren). Ik zal vanavond wat foto's online pleuren.

Hallo,
Heb zelf ook net wat nieuwe meubilair gemaakt voor me studiiootje. Bedenk van te voren heel goed wat je wil. Ook met het oog op uitbreidingen enzo. En de ergonomie,
Niks ververlender als een 19 inch rek die op de grond staat waar het meest gebruikte apparatuur in zit. Dan moet je dus steeds bukken om aan de knoppen te draaien.
Je masterkeyboard is heel makkelijk te plaatsen onder je bureau op een uitschuifbaar blad. zit je ook niet steeds te draaien op je stoel als je de presets van bijvoorbeeld een VST doorloopt.
De meeste SCSI kabels zijn er niet in lange lengtes dus als je een sampler hebt aangesloten op je pc kan die dus niet einden weg staan van de PC. Wat in de regel ook wel prettig is, is dat je monitor met de achterkant naar het raam staat. Ander heb je steeds hinderlijke lichtval op je scherm.
Voor de stroomvoorziening heb ik een wandgoot gemonteerd met met daarin een dubbelpolige schakerlaar zodat ik in 1 keer alles uit kan zetten, Tegenwordig wel nodig met al die adapters en apparaten waar geen aan/uit knop op zit (MPX100 Drumstation) Zal binnenkort weles wat fotootjes knippen van me nieuwe meubilair en online zetten.
Veel succes met bouwen

tnx :)
tis vanmiddag gebeurt : het is volbracht
2 kasten die ik schuin gamonteren op mijn tafel.. even wachten todat mijn ma (zaterdag) weer terug is,..dan schiet ik plaatjes met digitale (film) camera (niet zo hele goeie kwaliteit)

Meubel

Meubel

Hey,

Op mijn ondertussen al lange zoektocht naar het geschikte meubel voor mijn mengtafel op te zetten andere rack-toestellen enz ....

Ik heb ongeveer gevonden wat ik juist wil hebben ....

Ik ga het zelf custom maken ... maar daarom was ik nog wat op zoek naar foto's van meubels in deze stijl ...

Weet er iemand wat voor iets dit is ?

GreetZ Bart !

studio01_mi.jpg

Die foto heb ik nog al gezien, en ... ik kan me vergissen maar ik meen me te herinneren dat ik hiervan bouwplannen heb gezien maar weet ff niet meer waar dat ook al weer was :confused:

Origineel geplaatst door Hover
Die foto heb ik nog al gezien, en ... ik kan me vergissen maar ik meen me te herinneren dat ik hiervan bouwplannen heb gezien maar weet ff niet meer waar dat ook al weer was :confused:

Probeer eens heeeeel diep na te denken ...

Ik zou je ontzettend dankbaar zijn !*D

Greetz Bart !

Hey Mannen ...

Ik denk dat ik m gevonden heb ...
Het meubel van blank and Jones ...

Kan het dat het een Omnirax C2 is ?
Wat denken jullie ?

Zie bijgevoegde tekening ... ik denk dat dat dezelfde is ...

c2.jpg

Als m dat is ... dan zien dat ik ergen de blue-prints ofzo kan vinden ...

Ik moet het maar doen met Lundia materiaal... ben helaas niet zo handig met een zaag ;)

Wat ook nog wel eens een probleem kan zijn is de hoeveelheid ruimte die je tot je beschikking hebt... Ik heb alles in een hoekje van een 3 x 5 kamertje geduwd... En nu heb ik er resentelijk een microfoonstandaard bij. Kan m'n koelkast niet meer open :( ... dus de hele sooi weer wat aan de kant gedrukt. staat nu redelijk ;)

Bovenstaande is prima zelf te bouwen, Goed idee voor me volgende meubel als ik een grotere ruimte tot me beschikking heb

Op de volgende DSF meeting doe ik een workshop studiomeubel bouwen. Gear: Decoupeerzaag, Vlakbank, Cirkelzaag, Bovenfrees :)

Origineel geplaatst door Almeros

Hoeveel kost nou zoiets??

Ik ben er zeker van dat het niet goedkoop is ... =(

Daarom dat ik m volledig wil laten maken door een schrijnwerker ... dan kunt ge het nog een beetje meer naar uw hand zetten ...

Ik hoop dat iemand kan zeggen wat zoiets kost en waar dat je zoiets kunt kopen ...
Dan kan ik eerst eens vergelijken, want een schrijnwerker zal ook nie goedkoop zijn hè ...

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Baseman
Bovenstaande is prima zelf te bouwen, Goed idee voor me volgende meubel als ik een grotere ruimte tot me beschikking heb

Op de volgende DSF meeting doe ik een workshop studiomeubel bouwen. Gear: Decoupeerzaag, Vlakbank, Cirkelzaag, Bovenfrees :)

Hey Baseman,

Zou jij in staat zijn zoiets te maken ?

Ik zou nog niet eens weten waaraan ik zou moeten beginnen ...
Eerst moet je er toch een plan van maken hè .... maar ja ... grafisch is niet mijn sterkste punt ...
Is er iemand die grafisch zijne weg een beetje kent en die hiervan een ontwerp kan namaken ?
Dat zou zeer handig zijn ... en misschien kan de moderator een topic openen met plannen/schetsen ...
Kan altijd van pas komen ... niet ?
Tis maar een idee hè ....

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Baseman

DOEN DOEN !!! ...mogen we je vanaf dan Nico nomen neem ik aan? ;)

Waar je mee moet beginnen zijn de 19 inch rekken. als je die af hebt. zit je naast mekaar. en kijk je even welke breedte je je buroblad wil maken. Daarna maak je de plank die erboven zit waar de beeldschermen op komen te staan.
Dan maak je de 19 inch rekjes tussen het buroblad en de plank er boven.
Dan een uishcuifbaar blad voor je toetsenbord en muis eronder.
Misschien nog even een steun onder het buroblad tegen het doorhangen is een beetje afhankelijk van de breedte en van het gewicht wat er op komt te staan.
Alles kun je maken van 18 mm MDF hout op het buroblad na.
Je kan standaard burobladen kopen bij de bouwmarkt moet je het alleen nog eventjes op maat zagen.
Met 250 euro is bovenstaand meubel dik betaald aan materiaal dan. Hout, verf, schroeven, plamuur
Misschien dat ik nog wel een keer een ontwerpje maak

Maar als je zoiets gaat maken moet je het in alle rust doen en de tijd ervoor nemen. En misschien iemand vragen die wat ervaring heeft op het gebied van hout enzo. Zelfbouw hoeft zeker niet onder te doen voor kant en klaar spul

Laatst gewijzigd:
Back