[Roland] 3 Juno's is teveel ?

Paul Jenner

Stamgast
Hallo allemaal.

Ik ben al in het bezit van een Juno 106 en een Alpha Juno 1.

Nu kan ik ook van iemand een juno 60 kopen, die kan ik later met midi uitrusten.

Is dit aantal Juno's overkill, kan ik beter eerst iets anders uitzoeken, niet uit de Roland stal ?

Paul.

nee gewoon kopen. ik snap niet waarom je dit overkill vind. als het vet is dan koop je t toch?. ik zou het doen als je t tof vind.

Ik zit er heus wel zwaar aan te denken. Zo'n Juno 60 met midi kit is trouwens wel de duurste van de drie, maar waarschijnlijk ook de beste ...

Ik bedoel, heb je geen ander voorstel voor iets in deze prijsklasse, met midi, wat een totaal andere sound zou toevoegen ?

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ik zit er heus wel zwaar aan te denken. Zo'n Juno 60 met midi kit is trouwens wel de duurste van de drie, maar waarschijnlijk ook de beste ...

Ik bedoel, heb je geen ander voorstel voor iets in deze prijsklasse, met midi, wat een totaal andere sound zou toevoegen ?

Paul.

hmm dat hangt er vanaf natuurlijk. Wat moet je voor de 60 betalen en hoe sta je tegenover VA.

dan is naar =mijn mening een keuze snel gemaakt.

En anders open je een JUNO museum ;) [/B]

Da's nog niet eens zo'n gek idee :) Ik heb trouwens ook al een Juno 6, maar die zou ik dan wegdoen als ik een Juno 60 koop ...

Paul.

hmm dat hangt er vanaf natuurlijk. Wat moet je voor de 60 betalen en hoe sta je tegenover VA.

dan is naar =mijn mening een keuze snel gemaakt. [/B]

Ik moet 300 Euro betalen voor de 60, er zit geen midi bij. Ik wil graag tenminste een VA hebben, liefst een Virus. Maar ik vind ze te duur. Voorlopig heb ik wel een Korg Prophecy, die klinkt heel mooi, alleen slechts één noot natuurlijk en een klote bediening ...

PAul.

Er is op zich niks mis mee om 3 juno's te hebben, alleen wordt het wel een beetje overkill als je verder weinig apparatuur hebt.

Tja, als je er zelf al over twijfelt kun je misschien beter naar iets anders kijken. Hoewel ik trouwens de 60 zou kopen en de Alpha of de 106 weg zou doen.

Je kan bijvoorbeeld naar een leuke monofone synth kijken voor baslijnen ed. Roland heeft ook een paar leuke, sh101 of mc202. Maar iets met wat meer oscilators zou ook niet gek zijn.

Qua geluid zit er nog redelijk veel verschil tussen de juno's

Kan je fijn je eighties setje draaien :)

Qua geluid zit er nog redelijk veel verschil tussen de juno's

Kan je fijn je eighties setje draaien :)
Dat is het nu juist. Ik vind zo'n Alpha eigenlijk helemaal niet zo'n fijne synth, zeker als je geen Programmer erbij hebt, maar hij heeft toch absoluut een paar unieke dingen.

De 106 is een fijne alrounder, maar de Juno 60 met midi kit klinkt weer het vetste. Iemand heeft ooit eens gezegd dat je NOOIT een synth moet wegdoen, tenzij hij echt slecht bevalt. Ik streef dus naar houden die hap.

Ik heb trouwens ook nog wat anders op het oog, da's eigenlijk interessanter: Een Akai AX 60 !!!

PAul.

Tussen de 6 en de 60 zit niet echt een verschil dacht ik qua geluid.

Kun je dus makkelijk zelf bepalen of het echt nodig is.

Nee, de 6 en de 60 klinken exact hetzelfde. Maar ik heb de geheugens en de midi nodig, zie je ?

Paul.

Snap ik, maar met een Juno 6 kun je dus perfect bepalen of je qua geluid nog een 60 kunt gebruiken.

Ik zou de 60 kopen en de alpha wegdoen.
Voor het geld van de alpha zou ik inderdaad eens gaan kijken naar een akai ax60 of nog beter een vx600.
Dat is mijn mening tenminste:)

Ik zou de 106 weg doen, de Alpha en de 6/60 verschillen het meeste qua klank.

Maar ja als je echt een knoppenmens bent dan is een Alpha zonder programmer klote, de programmer kost net zo veel als de synth zelf, en wordt meestal niet los aangeboden.

Ik zou zelf niet zonder Alpha kunnen, maar da's meer afhankelijk van het genre waar ik in zit.

Die VX 600 is inderdaad een hele fraaie synth, alleen de bediening he. Ik ben van mening dat er hier nix meer de homestudio binnenkomt als er geen knoppen op zitten. Jij wilt toch ook geen vriendin zonder lekkere knoppen, of wel soms ?

Paul.

Ik zou de 106 weg doen, de Alpha en de 6/60 verschillen het meeste qua klank.

Maar ja als je echt een knoppenmens bent dan is een Alpha zonder programmer klote, de programmer kost net zo veel als de synth zelf, en wordt meestal niet los aangeboden.

Ik zou zelf niet zonder Alpha kunnen, maar da's meer afhankelijk van het genre waar ik in zit.
Laat me raden, hardcore ? :)

Je hebt misschien wel gelijk, maar die Alpha van mij is in nieuwstaat. Misschien komt er ooit nog eens een programmer, dan zou ik hem wat meer gebruiken.
Wat levert zo'n Alpha 1 nou op tegenwoordig ?

Paul.

Back