[Roland] 3 Juno's is teveel ?

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik heb sinds vandaag opnieuw een juno (deze keer een 6).

Er is mij wel iets opgevallen. Met chorus 1 of 2 aan, begint de 6 heel snel te "kraken" (= niet mooi). Vooral als de cut off laag staat en de resonantie hoog. Is dat normaal bij een 6?

hm.....ik heb dit ook bij de 106 maar daarop kun je het level VCA regelen...hoe dit op te lossen met de 6.....geen idee

Origineel geplaatst door RezonatoR
hm.....ik heb dit ook bij de 106 maar daarop kun je het level VCA regelen...hoe dit op te lossen met de 6.....geen idee

Ok, dan zal het zo zijn (hoewel het soms wel abnormaal veel gekraak is). Ik kan het inderdaad oplossen door te zorgen dat de sustain van de envelope niet te hoog is (zelfde resultaat als de VCA aanpassen eigenlijk).

Ik vind het eigenlijk wel vreemd, ik had er nog nooit eerder op gelet. Raar dat Roland dat soort dingen niet verholpen heeft (zelfs nog niet op de 106 blijkbaar).

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik heb sinds vandaag opnieuw een juno (deze keer een 6).

Er is mij wel iets opgevallen. Met chorus 1 of 2 aan, begint de 6 heel snel te "kraken" (= niet mooi). Vooral als de cut off laag staat en de resonantie hoog. Is dat normaal bij een 6?

Ik heb drie dagen geleden ook een Juno 6 gekocht (:) ). Bij mij kraakt ze eigenlijk niet met chorus aan, maar er is dan wel redelijk veel ruis (en bijna geen zonder chorus).

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Ik heb drie dagen geleden ook een Juno 6 gekocht (:) ). Bij mij kraakt ze eigenlijk niet met chorus aan, maar er is dan wel redelijk veel ruis (en bijna geen zonder chorus).

Ah, had nog niet alle posts gelezen ... die ruis is dus normaal.

Je hebt nooi teveel Juno is wat overdreven, maar je hebt in ieder geval nooit teveel Juno60, want dat is de beste van alle Juno's.
Alpha Juno's kunnen in de schredder als je je muur met 60's behangt.

Wereldsynth, kopen dus.

Ik heb ook een 106 maar van gekraak (gelukkig) geen last. Vreemd hoor! Zou het niet in de schuifjes zelf zitten (vuil of iets dergelijks) of kan dat niet?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik heb ook een 106 maar van gekraak (gelukkig) geen last. Vreemd hoor! Zou het niet in de schuifjes zelf zitten (vuil of iets dergelijks) of kan dat niet?

O jawel, ik heb pas mijn 106 nog uiteen gehad om de volume pot schoon te maken omdat ie door het gekraak bijna onbruikbaar werd. Gewoon stof weggehaald hielp gelukkig.

het gekraak komt door dat je de vca overstuurt en op de 106 kun je dat oplossen door het level van de vca aan te passen met de VCA level schuif. Gewoon iets lager zetten.
Ik heb nog een ander probleem met een alpha juno.... door jarenlang gebruik op vol volume is de volume fader van mn aplha volgestroomt met stof en shit en doet ie t alleen nog maar op vol volume. Als ik de fader iets omlaag zet hoor ik geen geluid meer. :confused: Ik zal m eens schoonmaken vandaag of morgen. Ik hoop dat dit net zo makkelijk te doen is als met een 106 zoals Andete zegt. Ik heb eerder geprobeert de alpha open te krijgen maar dat lukte niet helemaal. Kun je wel zeggen schroefjes los en open die bak maar zo werkte t bij mij niet. Weet iemand hoe je een alpha open maakt?

Back