synthiaks
Gepokt en gemazeld
Met één knop kun je een anders een boel lol beleven
Alpha juno1 zit denk ik op een 200 euro.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door synthiaks
Met één knop kun je een anders een boel lol beleven
Ik lees ondertussen dat je geslaagd bent ? Wat bevalt jou zoveel beter aan een Juno 60 / 106 ?Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb precies de zelfde 2 juno's en ik wl dus echt een 60 erbij ik wil zelfs tijdelijk van me 106 afstand doen
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ik lees ondertussen dat je geslaagd bent ? Wat bevalt jou zoveel beter aan een Juno 60 / 106 ?
Paul.
1200 piek vind ik teveel geld. Volgens mij moet je ook een heel eind komen met een Keyfax Phatboy, of niet soms ?
Paul.
Nee, de 6 en de 60 klinken exact hetzelfde.
). Toen ik dan een rhodes had, dacht ik de 60 niet meer nodig te hebben. Maar ze vullen elkaar toch heel mooi aan merk ik nu. Origineel geplaatst door Synthesizer11
De portamento die de 6 heeft en de arp die de 60 heb daar weet ik van. Ook heeft de 60 geheugen en de 6 niet (maar geheugen gebruik ik zowiezo nooit). Zijn er nog andere "verborgen" verschillen? Bv. het toetsenbord die makkelijker speelt op de 60? Of misschien het filter die iets anders klinkt. En wat met de chorus? [/B]
Origineel geplaatst door Lurch
De chorus op de 6 is heel warm maar maakt een constante ruis (overigens schijnen meer analoge Roland synths daar last van te hebben) en is voor schone opnames dus ongeschikt.
Volgens mij zit de arp op de juno 6. Of de 60 dan de portamento heeft weet ik niet...
Bovendien kan je je 6 met een trucje monofoon (en zeer vet) maken. Ik weet niet of dit met de 60 ook kan.