Drumcomputer. Welke?!

BERRANTZ

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb onlangs veel in de verkoop gezet omdat ik wilde stoppen.... Toch wil ik met 1 ding voorlopig wel verder: beats produceren, oefenen enzovoorts. Nou heb ik zelf ervaring met een Machinedrum en ik weet het, het is een lekker apparaat. Maar ik ben nog niet zo goed in moduleren om met de geringe presets alle percussie-sounds eruit te halen die ik zoek. Stel dat ik niet wil samplen, welke drumcomputer is er nog meer aan te raden behalve de TR-909?

Of ben ik nou op zoek naar iets wat er niet is en moet ik toch maar gewoon weer met de Machinedrum aan de slag?

Groeten,

een verwarde synthliefhebber...

Re: Drumcomputer. Welke?!

Origineel geplaatst door BERRANTZ
Hallo,

Ik heb onlangs veel in de verkoop gezet omdat ik wilde stoppen.... Toch wil ik met 1 ding voorlopig wel verder: beats produceren, oefenen enzovoorts. Nou heb ik zelf ervaring met een Machinedrum en ik weet het, het is een lekker apparaat. Maar ik ben nog niet zo goed in moduleren om met de geringe presets alle percussie-sounds eruit te halen die ik zoek. Stel dat ik niet wil samplen, welke drumcomputer is er nog meer aan te raden behalve de TR-909?

Ja, maar een 909 heeft nog veel minder presets, da's dus helemaal niet wat je zoekt ;). Een Machinedrum heeft nou juist als voordeel dat je uit meerdere synthesemethoden kunt kiezen voor je hihat te krijgen.
Of ben ik nou op zoek naar iets wat er niet is en moet ik toch maar gewoon weer met de Machinedrum aan de slag?
Waarom wil je niet samplen? Omdat je dan niet met de drums kan freaken? Wat je dan eigenlijk wil is een drumsynth met genoeg presets maar een structuur die eenvoudig genoeg is om snel door te krijgen.

Misschien is een MAM ADX (naja, okee - die heeft helemaal geen presets - maar wel 1 knop/functie) dan wat voor je, of een Jomox Xbase.. er komt binnenkort een nieuwe Xbase met een Airbase erin en genoeg knoppen erop, misschien werkt dat wel. Je kunt altijd de MD gebruiken als 16-step controller en geluidsbron voor alles wat je er -wel- uit kan krijgen.

Wat zoek je overigens voor drums?

Ik heb zowel een MD als een Electribe ER-1 MKII. Dat is een erg fijne combi vind ik. De Electribes hebben toch weer net even hun eigen sound en daarom gewoon leuk om samen te gebruiken.

Wat de topicstarter precies zoekt is me relatief onduidelijk.

De Korg Electribe ES-1 MkII vind ik erg leuk. Drum/Sampler computer.

Drumpcomp.

Drumpcomp.

voldoende info... toch maar terug naar de MD en meer oefenen?!!!:)

groeten,

Barry

Je kan ook een advertentie zetten en eens proberen met een echt drummer "maar ik kan je verzekere dat gaat ook niet gesmeert hoor, de drummers die ik ken zijn ontzentend koppig" :confused:

Back