RM1x

MonsieurVerMond

Ingeburgerd
wa betekent een Rm1x nog op de dag van vandaag ,

zag er 1 staan bij ne vriend

en bv in vergelijking met electribes A-R , is hij completer of juist niet ?

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34281&highlight=rm1x

Dit is een leuke vergelijkingsthread! Je kunt beter ff bij de 'zoeken' functie van dit forum RM1x in typen, dan krijg je alle info die je nodig hebt!

Ik heb een tijdje geleden een RM1x aangeschaft en ben iedere keer als ik hem gebruik zwaar onder de indruk van het apparaat! Ik vind het een juweel van een sequencer, maar smaken verschillen. Ik vrees dat je hem ook niet met een electribe kunt vergelijken...

Gebruik de zoekfunctie en lees je een bult! ;)

Uhmm...vandaagdedag...zo gedateerd is dat ding toch helemaal niet.

Een van de beste hardware sequencers ooit imo....voor het betere sequencer werkt veeeel geavanceerder dan een electribe, met de Elecrtribe EA kun je alleen maar 2 kanalen MIDI sequencen, met ER alleen enkele noten. Met de RM1X kun je gewoon 16 MIDI kanalen sequencen, het is gewoon de sequencer van de QY serie maar helemaal gefocused op het live werk...de RM1x heeft ook veel meer functies voor het editten, MIDI enz. Veel meer snufjes dus om nummers inmekaar te flansen. De ingebouwde `Synth`is een beetje minimaal maar wel leuk en zeker bruikbaar, de drums zijn OK zoals drumdingen vandaag de dag klinken (zachte snares dus ;) )...maar klinken wel een stuk krachtiger dan de ER...maar dat is weer een drumsynthesizer.

Uhm eigenlijk is het heel iets anders dus.

Laatst gewijzigd:
Is een goed ding!
Beloof me dat je de RS7000 ook even bekijkt alvorens te kopen?
Het is de opvolger en is helemaal stukken beter dan Rm1X
Een RS7000 kan namelijk ook sampelen en gemakkelijk je sequence REsampelen zonder moeite, hij slicet je samples voor en mapt ze uit. Zo kun je met weinig moeite je drumtracks van sample data gewoon versnellen en vertragen tijdens afspelen zonder dat de boel niet langer gelijk loopt!
Yamaha, bedankt!!!:okdan:
En hij heeft INPUT die door je interne effecten gestuurd kunnen worden

Origineel geplaatst door RoZo
Is een goed ding!
Beloof me dat je de RS7000 ook even bekijkt alvorens te kopen?
Het is de opvolger en is helemaal stukken beter dan Rm1X
Een RS7000 kan namelijk ook sampelen en gemakkelijk je sequence REsampelen zonder moeite, hij slicet je samples voor en mapt ze uit. Zo kun je met weinig moeite je drumtracks van sample data gewoon versnellen en vertragen tijdens afspelen zonder dat de boel niet langer gelijk loopt!
Yamaha, bedankt!!!:okdan:
En hij heeft INPUT die door je interne effecten gestuurd kunnen worden

grote voordeel van de RM1x is weer dat ie van metaal is, en een floppydrive ingebakken heeft ;)

Origineel geplaatst door olafmol
grote voordeel van de RM1x is weer dat ie van metaal is, en een floppydrive ingebakken heeft ;)
tis eigenlijk een schande dat dat niet zo is bij de RS7000.... Maakt de RS weer minder geschikt voor livegebruik imo. De RM1x is btw een prima live sequencer! :okdan:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
tis eigenlijk een schande dat dat niet zo is bij de RS7000.... Maakt de RS weer minder geschikt voor livegebruik imo. De RM1x is btw een prima live sequencer! :okdan:

JA daar kan ik ook nog steeds niet bij. Waarom nou plastic? Metaal = goed! *D

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond
rs 7000 lijkt nogal overdreven prijs
of niet ?

beter voor een mpc gaan voor die prijs

Wat is beter...? En wat is iets waard?

Zijn allemaal erg subjectieve vragen, het beste is toch erg veel info te vergaren over verschillende producten die geschikt zijn voor wat je zoekt... je kunt dan makkelijker zien waarom het ene meer kost dan het andere, waarom het ene beter bij je past, wat mensen ervan vinden, etc.

Als je dan echt genoeg weet en je twijfelt nog, moet je gewoon opzoek gaan naar mensen die je het apparaat willen laten zien, of hun ervaringen met je willen delen.

De zoekmasjien van deze site moet je genoeg links, reviews, discussies over alle mogelijke hardware sequencers kunnen geven... en wil je wat info over de RM1x.. ik ben hem aan het uitpluizen en kan je een fris beeld geven, pb me maar als je wilt! :biertje:

Origineel geplaatst door olafmol

Yep, maar je gaat er toch niet mee gooien?
RS7000 heeft smartmedia.

Ik las verderop dat de sequencer zo goed is van een RM1X. De RS is het verbeterde broertje.
De prijs is niet van belang als je ziet wat je ermee doet ( meer dan met een Rm1X )

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond
rs 7000 lijkt nogal overdreven prijs
of niet ?

beter voor een mpc gaan voor die prijs

Duidelijk een opmerking van iemand die zelf nooit met een Rs7000 heeft gewerkt.

Heb beide gehad (wel de MPC 2000 overigens) en de Rs7000 schopt de mpc2000 zijn kont. De Mpc4000 is zeer waarschijnlijk wat beter, maar ja, prijsverschil is daar nogal enorm.

De interne effecten van de Rs7000 zijn erg goed te noemen. De sequencer is zeker op niveau van de mpc. Je kunt er ook mee samplen maar er zitten ook interne sounds in (waarvan de 1 beter is dan de ander toegegeven).

Prijsverschil? Je ziet de Rs7000 al voor zo'n 750 a 800 voorbijkomen. Lijkt me erg redelijk.

Conclusie: Rs 7000 is een waardige upgrade van de Rm1x. Jammer van de metalen behuizing inderdaad maar ja, je kunt niet alles hebben. Mpc is ook erg leuk, maar anders.

Als je de rm1x en zijn sequencer gewend bent wil je niet anders meer!

Origineel geplaatst door Alexander
Wat is beter...? En wat is iets waard?

Zijn allemaal erg subjectieve vragen, het beste is toch erg veel info te vergaren over verschillende producten die geschikt zijn voor wat je zoekt... je kunt dan makkelijker zien waarom het ene meer kost dan het andere, waarom het ene beter bij je past, wat mensen ervan vinden, etc.

Als je dan echt genoeg weet en je twijfelt nog, moet je gewoon opzoek gaan naar mensen die je het apparaat willen laten zien, of hun ervaringen met je willen delen.

De zoekmasjien van deze site moet je genoeg links, reviews, discussies over alle mogelijke hardware sequencers kunnen geven... en wil je wat info over de RM1x.. ik ben hem aan het uitpluizen en kan je een fris beeld geven, pb me maar als je wilt! :biertje:

U make my day. Helemaal agree.
De RS en Rm1X ken ik beiden uit mn koppie. De RS wint het gewoon qua prestatie.
De Rm1X is bij mijn broer en mij al sinds een jaar niet meer uit de koffer geweest sinds de RS7000. We lenen hem momenteel uit aan een 'wannatry' om hem tot midi in te wijden.
Ik kan in ieder geval niet meer zonder mn RS. Reggae, dance, rock of hip-hop , Wat kan ie ook eigenlijk niet?:halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Acidfever
Duidelijk een opmerking van iemand die zelf nooit met een Rs7000 heeft gewerkt.

Heb beide gehad (wel de MPC 2000 overigens) en de Rs7000 schopt de mpc2000 zijn kont. De Mpc4000 is zeer waarschijnlijk wat beter, maar ja, prijsverschil is daar nogal enorm.

De interne effecten van de Rs7000 zijn erg goed te noemen. De sequencer is zeker op niveau van de mpc. Je kunt er ook mee samplen maar er zitten ook interne sounds in (waarvan de 1 beter is dan de ander toegegeven).

Prijsverschil? Je ziet de Rs7000 al voor zo'n 750 a 800 voorbijkomen. Lijkt me erg redelijk.

Conclusie: Rs 7000 is een waardige upgrade van de Rm1x. Jammer van de metalen behuizing inderdaad maar ja, je kunt niet alles hebben. Mpc is ook erg leuk, maar anders.

Als je de rm1x en zijn sequencer gewend bent wil je niet anders meer!
:

halleluja Totally agree:halleluja
RoZo

Ik ben ook al jarenlang een gelukkige bezitter van de RS.. Het is niet te vergelijken met de MPC.. De MPC is erg goed, natuurlijk, maar de RS heeft gewoon veel meer (live) handyness. Effe een zwengel aan een knopje en je hebt swing. Een zwengel aan een ander knopje en je veranderd de gate-tijd. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de grid-groove. De midi sequencer is zo strak als een 18 jarig meisjeskontje.

Nadeel (nog steeds):
Van Style 1 naar Syle 2 switchen (zeg maar switchen tussen twee songs) gaat niet ongestraft. Omdat de RS een hele zwik data moet laden (alle knopinfo/fx etc etc) hoor je een zeer kleine maar toch opvallende delay (de midi timing/pattern blijft gelukkig perfect doolopen). Daar kan je natuurlijk met wat creativiteit wel omheen.

Origineel geplaatst door Arv
Ik ben ook al jarenlang een gelukkige bezitter van de RS.. Het is niet te vergelijken met de MPC.. De MPC is erg goed, natuurlijk, maar de RS heeft gewoon veel meer (live) handyness. Effe een zwengel aan een knopje en je hebt swing. Een zwengel aan een ander knopje en je veranderd de gate-tijd. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de grid-groove. De midi sequencer is zo strak als een 18 jarig meisjeskontje.

Nadeel (nog steeds):
Van Style 1 naar Syle 2 switchen (zeg maar switchen tussen twee songs) gaat niet ongestraft. Omdat de RS een hele zwik data moet laden (alle knopinfo/fx etc etc) hoor je een zeer kleine maar toch opvallende delay (de midi timing/pattern blijft gelukkig perfect doolopen). Daar kan je natuurlijk met wat creativiteit wel omheen.

Overschakelen van styles: Benut je "lo fi" mastereffect, draai em helemaal dicht, zet vervolgens je kick uit en schakel met zoveel timing als je kunt over. Vervolgens draai je in je nieuwe style de lo fi weer terug! Werkt net alsof je platen draait SUPER! :halleluja
RoZo

Overschakelen van styles: Benut je "lo fi" mastereffect, draai em helemaal dicht, zet vervolgens je kick uit en schakel met zoveel timing als je kunt over. Vervolgens draai je in je nieuwe style de lo fi weer terug! Werkt net alsof je platen draait SUPER! :halleluja
RoZo

Thanx, ja ik ken al die trucjes wel.. :D Ook de master delay efx werkt heel aardig.

R

Origineel geplaatst door Arv
Thanx, ja ik ken al die trucjes wel.. :D Ook de master delay efx werkt heel aardig.

R

OK, ik ben vers op de site en kwam nog geen mensen tegen met kennis van zaken.
Blij dat ik ook es wat van niveau mag ontvangen.

Hebbie nog suggesties van gear voor me die je zelf helemaal top vind?
NOVATIO KS4 vind ik zelf fijn bij de RS passen.

OK, ik ben vers op de site en kwam nog geen mensen tegen met kennis van zaken.
Blij dat ik ook es wat van niveau mag ontvangen.

Hebbie nog suggesties van gear voor me die je zelf helemaal top vind?
NOVATIO KS4 vind ik zelf fijn bij de RS passen.

Och kennis van zaken.. Dat valt wel mee hoor bij mij :D

Ehm, tja wat 'past' goed bij de RS? Ik denk dat dat helemaal afhangt van wat je ermee wilt doen. Als je wat meer met samplen wilt, bv multi-layered samples enzo, dan kan je denken aan een extra sampler ofzo, die kan je voor een habbekrats op de kop tikken.

R

Back