Je favoriete VST Synth

- Audiorealism Bassline
- Stylus RMX
- Trilogy
- NI Battery 2
- NI FM7 (8 nog niet geprobeerd)
- Z3ta
- Blue (van Dhr. Papen)
- CS-80V
- ImpOSCar

Mijn favoriet van het moment is absouut PoiZone van Image-Line, echt een superding. In een handomdraai haal je er de allervetste sounds uit.

Erg uitgebreid is hij niet maar dat is wat mij betreft alleen maar een voordeel, alles wat ik nodig heb zit er ook wel op. Klinkt ook een stuk beter dan bijvoorbeeld Vanguard. Aanrader!

Origineel geplaatst door Sioux
Wil deze toch ook even aan mijn lijstje toevoegen:

Sylenth1

Gaaf ding :D

Groeten Sioux

Zeker weten!

Heb die nieuwe van Native Instruments: Massive daar komt wel een bruut geluid uit. Verder Kom je een heel eind met de ReFX serie. FM8 is ook een topper.
Je kan alle kanten uit met de geluiden die er uit komen.

En mijn favo van het moment is: Novation Basstation
En gratis, tsjaaaaa ik heb er niet bepaald voor betaald ofzo... Doe dit voor de fun en zou wel erg dure hobby worden dan voor een studentje :P

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door TetraCON
Heb die nieuwe van Native Instruments: Massive daar komt wel een bruut geluid uit. Verder Kom je een heel eind met de ReFX serie. FM8 is ook een topper.
Je kan alle kanten uit met de geluiden die er uit komen.
En gratis, tsjaaaaa ik heb er niet bepaald voor betaald ofzo... Doe dit voor de fun en zou wel erg dure hobby worden dan voor een studentje :P

:smeris:

Ik heb de demo van Massive getest en mijn cpu meter gaf 40 % weer.
Ik heb een X2 4800+ was redelijk geschokt.

Is dit nu opgelost ?
Hij klonk namelijk wel vet.

met die massive demo had ik ook last van veel te veel cpu, toen komplexer en die deed het cpu wise iets beter, maar klonk (en niet boos worden) waldorf dsp koud, om het zo maar te noemen,dun metaalachtig...maar wel top voor goa denk ik...

mijn favoriet is nu even oatmeal....lekker zelf lfo en osc tekenen....klinkt ook wel zwaar digitaal/metaal

Ik versta het soms niet meer... Men wilt de rauwste, vetste, nieuwste synths met bijbehorende DSP technologie; maar eens ze die op hun bord hebben, haken ze af omdat het CPU verbruik te groot is :confused:

Origineel geplaatst door TetraCON
Dat mag ook hier toch? Educationele doeleinden ;)

Natuurlijk mag het niet, er mee te koop lopen op het forum met duidelijke regels hierover is ook niet slim ! ,

Maar het valt me wel eens op hoeveel mensen hier op het forum verschrikkelijk kinderachtig lopen te zeuren over het illegaal gebruiken van vst,s, sequencer hosts etc. Altijd weer die verwijzing: "geen manual ?" Ik durf te wedden dat 6 a 7 van de 10 keer die mensen zelf ook een pc in huis hebben met minstens een kopie van windows xp erop, dan wel hun kinderen. En dan hebben we het nog niet eens over gedownloade films, games, mp3,s etc. Want wie betaalt hier werkelijk 3 of 4 keer voor een versie windows xp voor al de pc,s in huis ? ja de mac gebruikers zullen haast wel moeten betalen voor hun software gezien daar weinig van te vinden valt maar dat wil nog niet zeggen dat er daar geen pc in huis staat.

Antwoorden hoeft natuurlijk niet 8o)

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ik heb de demo van Massive getest en mijn cpu meter gaf 40 % weer.
Ik heb een X2 4800+ was redelijk geschokt.

Is dit nu opgelost ?
Hij klonk namelijk wel vet.

Heb hem draaien in Ableton Live 6.0.1 op een AMD Athlon64 3400+ en werkt lekker soepel, soms ff wachten op de UI als je hem weer te voorschijn wilt halen, maar zeer zeker prima werkbaar. Demo versie's zijn natuurlijk lang niet altijd ideaal.

Mijn favo VSTi's zijn Albino 2 (erg veelzijdig), Imposcar (lekker rauwe, karakteristieke sound die overal doorheen bijt), Battery (net ge-upgrade van versie 1 naar 3. Nog niet echt getest maar ziet er erg lekker uit, en versie 1 was al gewoon goed).
Voor de rest gebruik ik eigenlijk voornamelijk DSP synths van Creamware.

Origineel geplaatst door anoniempje
Natuurlijk mag het niet, er mee te koop lopen op het forum met duidelijke regels hierover is ook niet slim ! ,

Maar het valt me wel eens op hoeveel mensen hier op het forum verschrikkelijk kinderachtig lopen te zeuren over het illegaal gebruiken van vst,s, sequencer hosts etc. Altijd weer die verwijzing: "geen manual ?" Ik durf te wedden dat 6 a 7 van de 10 keer die mensen zelf ook een pc in huis hebben met minstens een kopie van windows xp erop, dan wel hun kinderen. En dan hebben we het nog niet eens over gedownloade films, games, mp3,s etc. Want wie betaalt hier werkelijk 3 of 4 keer voor een versie windows xp voor al de pc,s in huis ? ja de mac gebruikers zullen haast wel moeten betalen voor hun software gezien daar weinig van te vinden valt maar dat wil nog niet zeggen dat er daar geen pc in huis staat.

Antwoorden hoeft natuurlijk niet 8o)

Ik begrijp wat je bedoeld, met dat het niet mag, maar idd pcies zoals je zegt er zullen hier zat mensen geen licentie hebben op al hun software, tsjaa als ik de soft niet op deze manier zou kunnen krijgen zou ik het ook niet kunnen kopen dus daar lopen ze bij geen geld mis :P Bovendien is dit eigen gebruik en heeft het verder geen commercieel doeleinde.
En nu wil ik weer niet te kopen lopen met mijn download skills :P Maar mac soft is er ook genoeg te vinden op het net, vooral voor audio. Wel minder natuurlijk. En de manual heb ik er meestal ook gewoon bij.
Maar mijn laatste woord over dit onderwerp vanaf nu.

Origineel geplaatst door JugJug
Ik versta het soms niet meer... Men wilt de rauwste, vetste, nieuwste synths met bijbehorende DSP technologie; maar eens ze die op hun bord hebben, haken ze af omdat het CPU verbruik te groot is :confused:

Denk je dat 40% gebruik van je cpu normaal is voor 1 synth als je een 2.4Ghz dual core hebt ?
Dat is +- 8 keer meer als een andere even goed klinkende synth.
Als je dat niet 'verstaat' zegt dat meer over jou.

Een andere goedklinkende synth vind ik de Arp2600 van Aturia.

Bwa... K Ben gewoon om met modulaire softsynths te werken (VAZ mod, reaktor) en ik ga het niet laten om enkele modules te laten wegvallen omdat de CPU de lucht invliegt. 40% is idd niet normaal (alhoewel) , maar als je daar kwaliteitsgeluid voor terugkrijgt (zonder snobistisch te doen) heb ik het het er wel voor over. Natuurlijk als ik vind dat andere synths hetzelfde geluid geven, kies ik voor de lichtere CPU (maar zelden hebben ze juist datzelfde karakter)

FM8 is geweldig. DiscoDSP Discovery vind ik ook mooi.

Voor de gratis VSTs: PolyIblit en ASynth.

Back