strings

O.k, ik zie het al, dit zijn natuurlijk veel opgenoemde synths waar veel leuk geluid uitkomt, maar ik zal proberen mijn vraag iets te specificeren; ik zoek dus iets anders dan de machientjes waarmee ik nu veel werk (Jp8000,Access Virus B, Novation Supernova) stuk voor stuk goede trancebakjes, waar overigens mooie stringgeluiden uit zijn te halen. Maar ik zoek DIE synth waarvan je haren recht overeind gaan staan en het kippevel over je armen komt als de strings (inderdaad in b.v. een break) hun partij komen spelen. Het maakt me eigenlijk niet uit of het nu software- of hardwarematig wordt bereikt. Is Athmosphere b.v. zo'n voorbeeld?

Die moet je maken met een synth, maakt niet uit welke!

Mooi reverbje erop.

beetje chorus,

en een snufje phaser,

etc.

Mogelijkheden zat!

Toch.....

layer die bakken dan!!! :stupid

Als je met die 3 bakken geen tapijt kan maken dan weet ik het ook niet meer hoor...

ik zoek dus iets anders dan de machientjes waarmee ik nu veel werk

Dat was dus de vraag Alex. Je wil wel eens wat anders he

Origineel geplaatst door trancer
ik zoek dus iets anders dan de machientjes waarmee ik nu veel werk (Jp8000,Access Virus B, Novation Supernova) stuk voor stuk goede trancebakjes

Ik zie alleen VA's staan....'t wordt eens tijd voor iets anders. De suggesties van een rompler met realistische strings is een goede suggestie. Ik layer regelmatig de Nord Lead 3 en de Fantom of Wavestation....beetje panning en effecten er op en je hebt kamerbrede strings. Ik zou zeker niet nog een VA of analoge bak kopen

en nu filters open...

Attachments

• a6stringfiltersopen.mp3
    362 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door bliepertronic
ik vind die korg bakken altijd wel lekkere warme strings hebben!
maar ook uit de k 2500, na wat gesleutel kun je zeer goede en moduleerbare strings maken, zodat je met gebruik van enkele controllers veel leven in je stringpartij krijgt!

Wat er uit de K2500 blijft me steeds verbazen !!

Ik vond altijd dat de JV80 een hele mooie zoet zijde zachte stringpatch had.. JP-strings was dat volgens mij.. heerlijk! ..alleen om dat geluid zou ik een JV880 willen terugkopen.

..of een JP natuurlijk..

Volgens mij maakt weinig uit wat voor synths je gebruikt.
Gewoon flink experimenteren met layering, galm chorus.
Dan krijg je uiteindelijk altijd wel iets lekkers.
We willen toch geen eenheidsworst.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door SideFX
Ik vond altijd dat de JV80 een hele mooie zoet zijde zachte stringpatch had.. JP-strings was dat volgens mij.. heerlijk! ..alleen om dat geluid zou ik een JV880 willen terugkopen.

..of een JP natuurlijk..

klopt de JV-880 heeft hele mooie strings , ik heb er altijd 1 in mijn rack hangen
alleen voor de slow strings preset...:)

Back