Nieuws over Clavia G2

Origineel geplaatst door Wout Blommers
En daarom wordt er dus een expansionboard geleverd.

Wout

Ja whoehoe ! Dan kom je dus op 2x 1.5 Voices of 2x2 voices uit en da's niet genoeg voor mijn virtuoze accoorden spel. :D
Het feit is dat de oscillators zo dun klinken dat je allemaal trucs moet gaan uithalen om het een beetje in dezelfde geluidskwaliteit als bijv een Virus te krijgen.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ja whoehoe ! Dan kom je dus op 2x 1.5 Voices of 2x2 voices uit en da's niet genoeg voor mijn virtuoze accoorden spel. :D
Het feit is dat de oscillators zo dun klinken dat je allemaal trucs moet gaan uithalen om het een beetje in dezelfde geluidskwaliteit als bijv een Virus te krijgen.

volgensmij heb je meer dan genoeg aan de beschikbare voices voor 1 vette sound.
dus die persoon met 8 nords kan dan toch aardig wat tofs tegelijk laten lopen ermee.
:D 8o)
die vrienden van me gebruiken ze iig wel daarvoor,.. 1 vette sound ,. en dan andere synths voor de rest... en wat meer polyfonisch.

Het feit is dat de oscillators zo dun klinken dat je allemaal trucs moet gaan uithalen om het een beetje in dezelfde geluidskwaliteit als bijv een Virus te krijgen. [/B]

't is natuurlijk wel zo dat bij die virus de boel al goed is gemaakt voor de gebruikers ( trucs door de soundengineers en de developers van de virus ) ,. en bij de G2 moet je het zelf doen. .... een vette sound is er goed uit te halen, als je er wat meer in verdiept ;)

en goed stereo maken is ook niet moeilijk vertelde een vriend van me ,. nadat hij je bericht las ;)

tip :
je moet een panner pakken
daar een lfo opzetten
en die in stereo effecten insweepen
en soms wat lichte chorus
en de delays niet helemaal recht
allemaal opties om een lekkere stereo sound te maken.

Mjah sorry maar ik vind in de huidige tijden van goedkope DSP's een minimum van 7 voices toch wel een beetje treurig.

Ik was toen ik mijn G2 nog had dan ook erg teleurgesteld in het feit dat je zo door je DSP power heen bent. Net als je lekker bezig bent. De expansion had er wat mij betreft standaard in moeten zitten (kwa DSP power bedoel ik dan) en dat ze daarna nog een extar expansion beschikbaar stellen moeten ze zelf weten.

Maar de g2 is zoals je hem koopt wat mij betreft underpowered.

Je hebt namelijk ook nog 4 slots.....dus een mooie keyboard split waarin je een respectabel aantal stemmen kunt gebruiken is dan ook niet meer aan de orde.

Zelfs 1 zware synth patch en een drumsynth patch in een ander slot wordt dan er heel erg krap.

Origineel geplaatst door Acidfever
Mjah sorry maar ik vind in de huidige tijden van goedkope DSP's een minimum van 7 voices toch wel een beetje treurig.

heb je het over minimum of maximum aantal voices ?

Ik was toen ik mijn G2 nog had dan ook erg teleurgesteld in het feit dat je zo door je DSP power heen bent. Net als je lekker bezig bent. De expansion had er wat mij betreft standaard in moeten zitten (kwa DSP power bedoel ik dan) en dat ze daarna nog een extar expansion beschikbaar stellen moeten ze zelf weten.

Als je een hele vette patch maakt en het hele geheugen zit vol, dus een serie OSC, filters, envelopjes,FX,etc .... doe dat zelfde eens op de pc met reaktor ... en speel dan ook iets van 3 noten tegelijk....denk dat de G2 dat beter kan.

De eerste nord modular had minder power dan de G2 en daar was ook goed een vette patch in te maken.
Daarin was je zo door het geheugen heen... veel eerder dan de G2.

Zelfs 1 zware synth patch en een drumsynth patch in een ander slot wordt dan er heel erg krap.

geen drumsynth patch erbij doen in een ander slot :P ...koop dan een aparte drumsynth ervoor ;)

gebruik een G2 om 1 vette sound neer te zetten, en voeg er dan andere apparaten aan toe voor drums en andere geluiden. daarin is het gewoon erg sterk..en niet als complete muziek studio in 1.

ik kan ook niet op de pc dezelfde kwaliteit sound nabouwen,... wat ik ook probeer.
Misschien gebruiken ze wel dure DSP chips ;) weet ik veel :P

Origineel geplaatst door RPH
't is natuurlijk wel zo dat bij die virus de boel al goed is gemaakt voor de gebruikers ( trucs door de soundengineers en de developers van de virus ) ,. en bij de G2 moet je het zelf doen. .... een vette sound is er goed uit te halen, als je er wat meer in verdiept ;)

en goed stereo maken is ook niet moeilijk vertelde een vriend van me ,. nadat hij je bericht las ;)

tip :
je moet een panner pakken
daar een lfo opzetten
en die in stereo effecten insweepen
en soms wat lichte chorus
en de delays niet helemaal recht
allemaal opties om een lekkere stereo sound te maken.

Ik heb helemaal geen moeite om vette sounds te maken hoor, alleen de G2 heeft moeite me bij te houden. :D

En over stereo: Ik houd ervan als het geluid stereo is maar wel superdroog zodat het lekker "in your face is".
Dat gepan is leuk maar te duidelijk en delay en reverb drukken het geluid alleen maar naar achteren. Dat doe ik liever later in de mix met reverb en EQ mocht dat dan nodig zijn.

Ik heb helemaal geen moeite om vette sounds te maken hoor, alleen de G2 heeft moeite me bij te houden. :D

:D hehehe ok

En over stereo: Ik houd ervan als het geluid stereo is maar wel superdroog zodat het lekker "in your face is".
Dat gepan is leuk maar te duidelijk en delay en reverb drukken het geluid alleen maar naar achteren. Dat doe ik liever later in de mix met reverb en EQ mocht dat dan nodig zijn.

ik ben het zeker met je eens dat het geluid niet te nat moet zijn, waardoor het geluid naar achter wordt gedrukt. dat klinkt ook nergens naar, het is dan ook de bedoeling dat het subtiel toegepast moet worden. :W

Wat is een "nat" geluid nou weer. :erm:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wat is een "nat" geluid nou weer. :erm:

als je "wet" letterlijk vertaald naar het nederlands krijg je "nat" :P :P.... dus ondergedompeld in effect.

het lijkt me niet moeilijk te begrijpen :D 8o)

Poeh!
Ik heb een vriend en die heeft er verdorie wel acht!
Twee keys en zes Engines :)
En hij is geen handelaar...
En ook hij wil ze niet kwijt!

Wout

8 G2's?! Holy sh#t!
Ik kan me voorstellen dat een modular met 32 DSP's, 32 inputs & 32 outputs
heeeel veel mogelijkheden geeft, wat doet die man daar mee als ik vragen mag?
Zijn ze op een speciale manier aan elkaar gelinkt?

Origineel geplaatst door mother misty
wat doet die man daar mee als ik vragen mag?

Hoofdzakelijk lesgeven en beschikbaar stellen voor speciale projecten.

Maar in m'n omgeving bevinden zich nogal veel rode synthesizers. Zo hebben we ooit op het strand ooit een sessie gehad met zo'n vijfentwintigtal rooie bakken.

Verder heb ik dit weekend eens met die nieuwe Patch Mutator kunnen werken. Ik denk niet dat iedereen ontzettend enthousiast wordt om dit in de G2 te vinden, maar bijvoorbeeld bepaalde 'beats' Patches zijn best wel leuk en nuttig te bewerken. Clavia heeft MutaSynth op een originele wijze in de Editor ingepast. Hij komt trouwens ook in de G2Demo.
Verder... verwacht geen nieuwe modules!

Er is geen echte ellende gevonden, dus zal het project wel snel vrijgegeven worden.

Wout

Hoofdzakelijk lesgeven en beschikbaar stellen voor speciale projecten.

Verder heb ik dit weekend eens met die nieuwe Patch Mutator kunnen werken. Ik denk niet dat iedereen ontzettend enthousiast wordt om dit in de G2 te vinden, maar bijvoorbeeld bepaalde 'beats' Patches zijn best wel leuk en nuttig te bewerken. Clavia heeft MutaSynth op een originele wijze in de Editor ingepast. Hij komt trouwens ook in de G2Demo.
Verder... verwacht geen nieuwe modules!
Wout

Geen nieuwe modules :confused: lekkere ruk update dan, die patchmutator lijkt mij wel grappig en meer dan ook niet. nieuwe modules, da's pas een update. :) krijg een beetje en G1 gevoel.

Origineel geplaatst door gerrie79
Geen nieuwe modules :confused: lekkere ruk update dan, die patchmutator lijkt mij wel grappig en meer dan ook niet. nieuwe modules, da's pas een update. :) krijg een beetje en G1 gevoel.

Dat bedoel ik dus....Clavia luistert (opnieuw) niet naar hun klanten maar alleen naar een stel bekenden.

Ik snap persoonlijk niet dat zoveel mensen dit nog pikken. Sinds de introductie is er nauwelijks iets echt bruikbaars toegevoegd aan het G2 OS. Bugfixes zijn belangrijk maar als je nieuwe functionaliteit en modules beloofd moet je het ook geven.

Een mutator is leuk maar wel het laatste waar mensen op zaten te wachten denk ik. Reuze interessant project voor Clavia maar vrijwel nutteloos voor gebruikers.

wat voor modules missen er dan in de G2 ?

bugfixes zijn idd belangrijk,. zou leuk zijn als ze idd dat als prioriteit zien.

Origineel geplaatst door RPH
wat voor modules missen er dan in de G2 ?

bugfixes zijn idd belangrijk,. zou leuk zijn als ze idd dat als prioriteit zien.

Weet ik niet meer uit mijn hoofd maar de G2 heeft nog niet alle modules die de G1 had.......en Clavia heeft volgens mij gezegd dat ze deze snel zouden implementeren.

Bovendien kun je zo'n patch mutator ook wel zelf maken door in VB ofzo iets te maken die randomizer waarden naar CC nummers stuurt. Misschien dat de waarden niet altijd helemaal bruikbaar zijn maar komop zeg......

... maar alleen naar een stel bekenden.

En zelfs dat ook niet, hoor :)

Een belangrijk module wat veel Classic gebruikers willen terug zien in de G2 is de FilterBank. De Expander, het zusje van de Compressor... Tja... Nog nooit een Patch gezien die dat module ooit gebruikte...

Mbt die FilterBank: Clavia is daar niet zo tevreden mee. De hele zaak omwerken, daar staan ze niet zo over te springen. Het zou een 'slappe tijd' werkzaamheid zijn, lijkt me zo.

Dan zijn er nog een aantal modules uit het oorspronkelijk ontwerp van de G2 geschrapt. Maar of die nu zo erg gemist worden...

Die Patch Mutator is wel iets anders dan een randomizer. Per slot kan je ermee 'kweken' of 'fokken', zoals je het noemen wilt. Maar er zit ook een globale regeling in, bv een knopje voor 'timbre' Als je daaraan draait veranderen alle parameters die het timbre bepalen. Misschien wel eens handig... ;)

Wout

Maar er zit ook een globale regeling in, bv een knopje voor 'timbre' Als je daaraan draait veranderen alle parameters die het timbre bepalen. Misschien wel eens handig... ;)

Wout

Da's dan wel weer leuk. :)

...dag 5....:z .....

:D

Ik ben ondertussen toch wel benieuwd naar die mutasynth implementatie :{. Verder blijft het raar dat Clavia blijkbaar niet tevreden is over iets als de G1 filterbank, terwijl dat volgens mij (te zien aan mailinglijst en e-m.com berichten) de meest gemiste module is in de G2.

@Wout: hoe zit dat nou met dat programmeren extern? Je meldde wat over dat ze zelf het programmeren niet doen, klopt dat? Ik vind dat zo'n raar verhaal voor een digitale synth fabrikant :confused:

Back