Alpha Juno de gekste

Een toetsenbord heeft maar 6 verschillende toetsen:

C + F
D
E + B
G
A
#

leuk allemaal die info over octaven en dat ze hetzelfde zijn maar kan iemand eraan komen, vind ik belangrijker dan die antwoorden die nergens over gaan.

Origineel geplaatst door therealshonuff
weet er iemand waar je nog toetsen kan bestellen voor de @juno 2??? ik mis er een aantal en bij roland hebben ze er geen meer op voorraad of iedergeval niet die toetsen die ik nodig heb. ik zoek C4 en C#4!!!!

Ik zal vanavond wel even voor kijken. :)

Origineel geplaatst door therealshonuff
leuk allemaal die info over octaven en dat ze hetzelfde zijn maar kan iemand eraan komen, vind ik belangrijker dan die antwoorden die nergens over gaan.

ah.. meneer is consument?

Nee, meneer is een @ juno liefhebber die al een tijdje opzoek is om z'n ontbrekende toetsen te krijgen. Een consument is iemand die er 1 wil kopen, ik heb 'm al!;)

Heet dit topic soms "therealshonuff zoekt toetsen voor zijn juno"? Nee? Niet miepen dan over dat het voor JOU niet nuttig is...

:stupid

hahaha, je zou het bijna zeggen ja. maar als mensen onzinnige antwoorden geven op een simpele vraag, dan krijg je dat dus ook terug. de @ juno was mijn eerste synth in 1993 die ik dus nooit zou verkopen qua emotionele waarde en natuurlijk de overdonderende sound van de juno. ik heb alles geprobeerd om die toetsen te krijgen en dit is mijn laatste hoop bij andere liefhebbers.

Gekke (en mischien ook weer een nutteloze) vraag dan ;) het klavier ziet er vrij standaard uit. Volgens mij heeft mijn JX-10 dezelfde soort toetsen. Mischien worden ze nog wel gebruikt voor veel andere modellen. Heeft Roland die niet op een of andere manier in voorraad?

Mischien dat als je contact opneemt met de importeur van Nederland (ofzo), dat die je perfect aan nieuwe toetsen kunnen helpen!

Laatst gewijzigd:
Kijk daar heb ik dus wat aan! met jou kan ik praten:halleluja .
thnx man!

Origineel geplaatst door Patat Met
Kan je de Alfajuno ook in unison mode zetten? Dus als je maar 1 noot aanslaat er alle 6 de stemmen klinken. Het kan zeker met de Juno-60. Maar kan het ook met de Alfajuno?

In de MKS-50 zitten meerdere "chord memories", waaronder dus ook een unison. Op de alpha is dit waarschijnlijk onmogelijk om na te maken. Hooguit met een verborgen instelling of zo iets..

Het kan bijna. Als je een chord memory maakt, dan houd je een toets ingedrukt, en sla je vervolgens een andere toets vijf keer aan. Je kebt dan een 5 stemmige unison + 1 stem. Klinkt lekker dik als je die ene dan een octaaf lager doet ofzo.

Alleen jammer dat je niet kan detunen ;{

Origineel geplaatst door Ionide
Het kan bijna. Als je een chord memory maakt, dan houd je een toets ingedrukt, en sla je vervolgens een andere toets vijf keer aan. Je kebt dan een 5 stemmige unison + 1 stem. Klinkt lekker dik als je die ene dan een octaaf lager doet ofzo.

Alleen jammer dat je niet kan detunen ;{

verrek.. je hebt gelijk!!!
na al die jaren.. :)

Gelijk uitgeprobeerd. Het hoeft overigens niet beslist een 5-1 verhouding te zijn,
je kan de andere toets vasthouden, en de eerste loslaten. Bijv. je begint met C3, daarna druk je C2 in, houd je ingedrukt en laat je C3 los. Die druk je vervolgens weer in, en laat de C2 los. En dat doe je nog een paar keer.. een 3-3 verhouding :)

gisteren voor de eerste keer de aftertouch van mijn juno gehoord 8~

cme uf-8 masterkeybourd in combo met MKS-50 hoover geluid met aftertouch op de filter

lekkereeeuh

// was ik maar een gabber :stupid

dan zul je wel een 10 jaar terug moeten gaan want die hoovers zijn niet meer om aan te horen

ik vind die alpha zowiezo maar een gedateerde synth. Klank karakter is veel te overheersend. Geef my maar een Jx8p of een polysix

Origineel geplaatst door Patat Met
Kan je de Alfajuno ook in unison mode zetten? Dus als je maar 1 noot aanslaat er alle 6 de stemmen klinken. Het kan zeker met de Juno-60. Maar kan het ook met de Alfajuno?
waarom zou je dat willen? ...daar is de chorus dus voor... :eureka:
unison zonder detune klinkt plat/metallisch...

de meest wrede overdonderende unison bak is toch wel... de SCI six~trak... jazeker:
alle 6 stemmen een ander geluid! en per stem 3 envelopes (VCO, VCF, VCA) :maffia:

Back