mpc-1000 of mpc-2000xl mcd?

ja hoor... daar gaat de hele economie. Zelf m'n sampler maken ;)

Nou zit ik weer op een rs7000 forum allerlei geluiden op te vangen qua demotracks van gebruikers die me positief stemmen en opmerkingen over de bouwkwaliteit die me niet zo vrolijk maken. De knoppen onder het display zijn de bekende Yamaha k*tknoppen.
Alhoewel ik m'n A3000, die ze ook had, 2e hands gekocht heb en toch altijd de feel van deze knoppen heb begrepen; niet te snel draaien, maar ook niet te langzaam. En af en toe kapjes eraf en stof wegblazen met zo'n blaasding.

Maaruhm.... dat maakt het wel weer voor mij moeilijk 2e hands te kopen.
Shit! Als die knoppen niet meer goed werken kun je je alleen nog ergeren tijdens het muziekjes maken. Dat ie alleen nog maar omlaag gaat of omhoog, dat probleem heb ik toen ook wel 's gehad.

Deze discussie is wel goed:
http://data.rs7000.org/forums/showthread.php?threadid=1387&perpage=15&pagenumber=3

Soundwise wordt hier wel keihard gesteld dat de 1000 punchy is en lekker klinkt, en de RS het gewoon het niet redt ernaast.
Door de D/A converters, stelt men.

Schijnt dat Yamaha met nieuwe dingen gaat komen... mss moet ik daar maar op wachten. Zijn er nog meer workstation bouwers die met nieuwe dingen aan gaan komen?!

durf ik tussen de lijnen door in deze thread concluderen dat je geen Roland fan bent, Dob? ;)

Origineel geplaatst door cloudman
een rs7000 heeft toch meerdere outs dacht ik? kun je daar eventueel geen mengpaneel meer aan hangen om dingen uit te mixen of zo? Dan zit je wel weer met meerdere apparaten...

heb je ook zijn Roland counterpart eens bekeken? Men heeft nogal eens de neiging die af te zeiken...

Dat is ook meestal volledig onderbouwd hoor.......

Heb ze beiden grondig gereviewed voor mijn eigen setup......het afzeiken heeft een reden!!!

Origineel geplaatst door dob
Soundwise wordt hier wel keihard gesteld dat de 1000 punchy is en lekker klinkt, en de RS het gewoon het niet redt ernaast.

Schijnt dat Yamaha met nieuwe dingen gaat komen... mss moet ik daar maar op wachten. Zijn er nog meer workstation bouwers die met nieuwe dingen aan gaan komen?!

Mja elk apparaat heeft toch zijn sound. Of de mpc punchy'er(lekker woord) klinkt weet ik niet. Heb nooit problemen met de RS7K punchy te laten klinken iig. Er is eens wat discussie over geweest ja, maar je weet hoe dat gaat he. Als 1 iemand het roept dan is het 2 discussies later meteen een feit.

Ik heb tijdens de installatie van mijn expansion board eens gekeken en zover ik kan zien zijn het dezelfde D/A convertors als in de A4000 zitten (die ik ook van binnen heb gezien bij de installatie van een expansion board van de A4000 van een vriend van mij).

Dus als de A4000 hier geen last van heeft en de Rs7000 wel dan ligt het in ieder geval niet aan de DA convertors.

Dat yamaha met nieuwe dingen komt is goed mogelijk. Of er een 1-in-all oplossing als de Rs7000 tussen zit lijkt me erg sterk. Ze hebben al eens aangegeven dit pad niet meer te willen kiezen. Maar ja je weet het nooit natuurlijk.

Origineel geplaatst door cloudman
durf ik tussen de lijnen door in deze thread concluderen dat je geen Roland fan bent, Dob? ;)

Oud Roland :okdan:
Nieuw Roland.... bestaat dat dan? :)

Daar geloof ik twee keer niks van. Steek er vette samples in en hij zal vet klinken. Niet meer en niet minder. De bron moet goed zijn. Oke er is misschien een miniem verschil in dynamiek maar over dat soort uitspraken mag je je absoluut niet laten leiden. In een blinde test zul je het verschil toch niet horen, het menselijk oor is zo gevoelig niet.

Maar die knoppen dan.... hoelang hebben jullie je RS7000 en hoe verhouden zich de (houdbaarheid en betrouwbaarheid van) knoppen tot andere gear in je setup?

Ennuh.... pricewise ga ik toch Roland ook 's checken... er staat zowaar een sp-808 voor 250 euro aangeboden... ?!

Maar die knoppen dan.... hoelang hebben jullie je RS7000 en hoe verhouden zich de (houdbaarheid en betrouwbaarheid van) knoppen tot andere gear in je setup?

Ennuh.... pricewise ga ik toch Roland ook 's checken... er staat zowaar een sp-808 voor 250 euro aangeboden... ?!

Heb nog 0,0 problemen met de knoppen van m'n RS7K gehad. Ook de knoppen van mijn rm1x deden het nog prima toen ik hem verkocht. Zat wat speling op de cutoff (knop die ik het meeste gebruikte) maar dat heb ik zelfs bij mijn Virus C.

Ik heb zowel de rm1x als de rs7000 gehat. Nooit problemen met de knoppen.
Ligt denk ik aan gebruiker.
Vind ze persoonlijk, vergeleken met andere apparatuur, van goede kwaliteit.

Nog over Roland: Niet kopen!!!
Wat roland tegenwoordig nog maakt is semi-proffessioneel, met de nadruk op SEMI!

Groeten.,

Ben d'r toch nog niet helemaal uit.
Als ik een mircohouse/glitchhouse/detroit trackje hoor denk ik "hmmmmm.... RS7000.....daar zou dat mee kunnen...."
Maar als ik zoals net sta te koken met A Tribe Called Quest op m'n hoofd denk ik "hhhmmmmm..... MPC vibes...."

Ff over die laatste; je kunt geloof ik velocity aanslag van een pad instellen in 4 zones waarin een andere sample gepakt wordt... (toch?) Dus bij gebrek aan varianties in FX send (toch?) zou je kunnen zeggen; ik resample de main out met verschillende b.v. reverb settings. Alhoewel dat wel erg omslachtig is als je eigenlijk gewoonweg met de velocity een fx parameter wil beinvloeden....
Je kunt niet instellen, dacht ik: hoe harder ik rag op de pad, hoe meer het geluid naar rechts neigt? Ofzo. Dus niet velocity, maar -het zal niet waar zijn- fx parameters beïnvloeden met je aanslagkracht, of pan, of decay...
Hm... lees in de manual dat je een summier aantal parameters (stuk of 6) van 1 sample kan verdelen over de 16 pads in 16 stapjes. Zijn die pads dan in die stapjes per pad wel nog aanslaggevoelig? MAN, als ze toch 's de boel volledig hadden geimplementeerd, dus meerdere parameters laten controlleren door aanslagkracht en die verdeling over de pads.... dan KON je nog 's echt weer diep gaan ermee.
Maar.... 6 parametertjes.... da's toch echt een beetje weinig, vind ik.

Je kunt natuurlijk wel resample op resample gooien, om elke keer weer FX vrij te krijgen. Da's wel prettig.

Met zowel de Mpc2000 als de Rs7000 kun je allerlij stijlen van muziek maken.
Wel is het zo dat de Mpc, naar wat gebruikers zeggen en naar eigen ervaring, eerder voor Hip hop, trip hop geschikt is terwijl de Rs7000, idem dito, meer voor techno/trance geschikt is.

Welke stijl muziek vindt je belangrijker?

Je kunt ook een Mpc1000 kopen en een Qy100 of zo;)
QY100 heeft iets simpelere sequencer dan Rm1x/Rs7000, heel portable en midi out natuurlijk.

De keuze is aan jou.

Ik zou voor cubase gaan!!, met eventueel een mpd16 of rm1x/qy100.:duivels:

ja hoor... daar gaat de hele economie. Zelf m'n sampler maken ;)

Nou zit ik weer op een rs7000 forum allerlei geluiden op te vangen qua demotracks van gebruikers die me positief stemmen en opmerkingen over de bouwkwaliteit die me niet zo vrolijk maken. De knoppen onder het display zijn de bekende Yamaha k*tknoppen.
Alhoewel ik m'n A3000, die ze ook had, 2e hands gekocht heb en toch altijd de feel van deze knoppen heb begrepen; niet te snel draaien, maar ook niet te langzaam. En af en toe kapjes eraf en stof wegblazen met zo'n blaasding.

Maaruhm.... dat maakt het wel weer voor mij moeilijk 2e hands te kopen.
Shit! Als die knoppen niet meer goed werken kun je je alleen nog ergeren tijdens het muziekjes maken. Dat ie alleen nog maar omlaag gaat of omhoog, dat probleem heb ik toen ook wel 's gehad.

Deze discussie is wel goed:
http://data.rs7000.org/forums/showthread.php?threadid=1387&perpage=15&pagenumber=3

Er komen rond begin 2006 twee nieuwe MPC´s uit (ving ik onlangs op)
Een kleintje (portable)
en een grotere om te concureren met de Roland MV-8000
Ik zou in ieder geval geen MPC1000 kopen.. Met dat bakje loop je tegen veel beperkingen aan!

Origineel geplaatst door peukie
Er komen rond begin 2006 twee nieuwe MPC´s uit (ving ik onlangs op)
Een kleintje (portable)
en een grotere om te concureren met de Roland MV-8000
Ik zou in ieder geval geen MPC1000 kopen.. Met dat bakje loop je tegen veel beperkingen aan!

Waar heb je dit opgevangen??:peukie:

Ik heb dit van mpc-forums.com
Iemand van dat forum had het dan weer opgevangen van een UK dealer..
Het is de vraag of dit waar is natuurlijk... dat zal de nabije toekomst uitmaken. Trekkie? :peukie:

Dat gerucht doet al langer de ronde...

Een logisch nieuw machien zou een opvolger voor de 2000XL zijn denk ik, die is de oudste van wat er nu te koop is. Een concurrent voor de MV8000 is er al, de MPC4000.

En voor roddels geldt: Eerst zien en dan geloven :D

@ Dob: Jij doet ingewikkeld zeg... Zo kan ik niet meer volgen :P Een MPC is juist gemaakt om simpel te zijn, en jij wilt goochelen met al die complexe instellingen... Misschien zou je es moeten kijken naar een Emu Command Station, dat vond ik indertijd (en nog steeds) een zéér ingewikkelde machine! (Met een vuistdikke handleiding van 400 bladzijden (!), alstublieft.)

Zo ik heb via de Akai site ff alle folders van de verschillende MPC modellen aangevraagd en heb ze net ontvangen. Lekker makkelijk overzicht van alle funkties, etc. Handig voor te vergelijken en leuk voor later. (na 20 jaar =vintage).

Origineel geplaatst door sander
Zo ik heb via de Akai site ff alle folders van de verschillende MPC modellen aangevraagd en heb ze net ontvangen. Lekker makkelijk overzicht van alle funkties, etc. Handig voor te vergelijken en leuk voor later. (na 20 jaar =vintage).

Ik heb iets soortgelijks gedaan een paar jaar terug, maar kreeg toen hun productcatalogus gewoon met alles erin. Geen losse folders. Niet erg hoor, ook leuk om doorheen te bladeren.

Thuis heb ik oa een rm1x & rs7000. Ik had een mpc2000xl se, maar die is ondertussen verkocht.
Als ik zo alles s lees denk ik dat je beter bent met een rs7000, kun je veel meer tweaken + interne sounds zijn op die manier echt wel meer dan bruikbaar!
Ik heb mn rs7k hier op het forum 2ehands gekocht en de knoppen zijn in prima staat hoor,
mijn mpc2000xl se kocht ik in duitsland via ebay en die was echt als nieuw!
Ik heb hem verkocht omdat ik er gewoonweg toendertijd niet graag mee werkte.
Ik wil constant alles kunnen tweaken, vandaar...
Ook is alles dat ik koop in functie van live spelen in clubs etc.
All-in-one? --> ga voor rs7k, tenzij je echt héél graag en heel veel met samples werkt

Zelf ga ik mn rm1x nu verkopen (wegens bezit van een rs7k), en ga ik mn emu sampler esi 4000, ook weg doen,
met al dat geld ga ik wel iets anders kopen (sample based, en voor live gebruik).
Ik twijfels nog tussen een mpc1000 of een su 700 .
Tot m'n verbazing lees ik in dit topic bitter weinig over een su 700????

zeg, topicstarter, beste Dob,

hoe zit het nu eigenlijk?
Deze thread is voor mij persoonlijk een heel boeiend stukje geworden over een alles in één doos,
over synths, over sampelen, over freaken...
Maar nu wil ik toch wel eens horen wat jij uiteindelijk verkiest als oplossing, en waarom.
Zie je tussen het bos de bomen nog?

Back