vraag over korg ms-20

akino

Nieuwkomer
ik heb dus een vraag over de MS-20
Ik wil er namelijk een kopen en ik vroeg mij af wat je moet doen om een in amerika gekochte (dus waarschijnlijk op 110volt werkende) synth hier te kunnen gebruiken.
Is het eigenlijk wel mogelijk of zorgt het gebruiken van een transfo ervoor dat de vc kapot gaat ofzo.
Ik heb geen enkele ervaring met analoge synths dus als iemand mij kan helpen...

bedankt alvast

Hoi,welkom ook,waarom zou je een ms-20 in amerika kopen?Hier zie je ze veel te koop,er ging er laatst een weg voor 450 euro op marktplaats!Meestal betaal je er hier ong . 600 euro voor..zijn ze in de states dan goedkoper??Lijkt me ook veel gedoe met douane,vervoer,etc,etc...
Maar verder als je trafo goed is kan er niets foutgaan hoor!!
Suc6!!:okdan: :okdan:

Dankjewel voor de info

Ik blijf gewoon zoeken naar een goede prijs, al is de kans inderdaad klein dat ik er in de vs één zou vinden die met verzending erbij €450 zou kosten...zonder een fauduleus ebay ding ofzo.

overlaats wou er een italiaan me buiten ebay om een MS-20 verkopen voor €250, betaling natuurlijk via western union. Daar ben ik toch maar mooi afgebleven.

Een MS 20 werkt op 50/60Hz dus das geen probleem, voltage maakt niet uit, interne of externe converter kopen en aansluiten.......... 450 euro is echt een uitzondering, reken eerder maar op 700-800 euro voor een gaaf exemplaar.

vaak is het een kwestie van in het apparaat effe de draad brug van de voeding op 220 volts solderen...

bij roland in ieder geval wel,weet het niet bij korg maar lijkt me wel..

sandro

Bij een Korg MS 20 in ieder geval niet.

Origineel geplaatst door hhscum
vaak is het een kwestie van in het apparaat effe de draad brug van de voeding op 220 volts solderen...

bij roland in ieder geval wel,weet het niet bij korg maar lijkt me wel..

sandro

Korg MS20's zijn volgens mij vrij zeldzaam in de USA voor een of andere reden...die zie je niet zo vaak daar....ze zijn zeker niet goedkoper daar, eerder duurder omdat het een exotisch ding is.

Dit geld ook voor de MS10,SQ10 en MS50.

Back