Hoe ben jij aan je Nickname gekomen?

wat een exotische dingen allemaal....Ik wordt al sinds ergens in de brugklas Pjotr genoemd, is zo ongeveer mijn 2e naam (in real life dan he). Ik kwam regelmatig spul tegen van ene andere DJ Pjotr, en DJ Peter G bestaat ook al....jonge jonge...nu ben ik dan dus maar Pjotr G. Op IRC ga ik ook door t leven als PjoTR-606 (huh? hoe kom ik nu weer aan DIE naam?!?) niet dat ik tegenwoordig nog wel eens op IRC zit

hmmm edp heb ik eigenlijk voor dit forum aangeschaft. is gewoon gejat van dat synthesizer fabrikantje die wasp's en gnat's maakte.

was een van de eerste synths waarmee ik in aanraking kwam. (alhoewel ik er nog nooit op gespeeld heb) maar ik wist eerder die naam dan bijvoorbeeld juno, roland, 909. of iets dergelijks.
staat trouwens voor electronic dream plant.

in het dagelijks ga ik door het leven als mat, matthias of kiwi (verbastering van mijn achternaam)

grapjas

Gekregen bij m'n geboorte ;)

M'n andere nick is Mystique maar dat heeft meer met mezelf te maken dan met synths.

de mijne was een foutje op ebay marcx0x bestond al enz
en toen deed ik uuu en toen pakte hij hem en uuu reimt op Q

Ik heb de naam zelf verzonnen.. toen de tijd dat ik nog op IRC zat en dat je een nick nodig had :)
eerst was t TraiSor en daarna in een Z veranderd.

Underground Resistance heeft een track gemaakt met als titel "Base Camp Alpha 808". Dat heb ik altijd al een zeer coole titel (en track) gevonden en dat heb ik weer verbasterd naar "Bass Camp Alpha 303" en vervolgens afgekort naar BCA303.

Geweldige thread weer dit :okdan:

Ik had op een gegeven moment een nummer gemaakt op een PC demoparty die in een demo kwam van een groepje programmerende vrienden van me... MAAR ik had nog geen nick...ja Almo (Almer is m'n echte naam...jawel...dat bedenk je ook niet)...maar er bestonden al 20 Elmo's etc. dus was niet bijzonder ofzo... Eigenlijk noemden m'n ouders me wel eens Almeros voor de grap... dusss...sjah... blijven hangen...ook op ICQ.

Ik ga toch maar eens een cursusje spaans proberen ofzo ;)

Ehh...Puto... ehh...Esse :)

The Q

Komt van Q factor
q: The Q-Factor (or steepness) of the bandpass filter. The smaller the value, the steeper the filter (and the more unstable the filter)

I-eye is een korte versie van ironeye. Dit was mijn eerste hotmail-mailaccount (nu inactief) die een vriend destijds voor me had aangemaakt, hij kon alleen op deze nick komen dit omdat ik net een wenkbrauw-piercing had laten zetten. En dit is weer een jaartje of 6 geleden.... time flies when having fun. :)

In de tracker scene ging ik oorspronkelijk door het lezen als penguin (de linux mascatotte) dit verbasterde later naar ^Guin (jawel met het ^ ervoor :P ). Toen ik op een gegeven moment het gekke id kreeg maar een websiteje te gaan bouwen heb ik mij website de naam traxopia gegeven:

trax van tracks (of van tracker) en opia van utopia. oftwel de perfecte muziek wereld. later ben ik deze naam ook als nick gaan gebruiken.

ik verzamel alles wat met schapen te maken heeft, en vooral knuffelschapen... heb er tientallen in en rond mijn studio staan, aan de muur hangen etc. etc. zelfs op de monitors op mijn bureau op m'n werk staan exemplaren.

heeft volgens mij te maken met een combinatie van een vroegere fascinatie voor de KLF en de Hitchhikers guide to the Galaxy. maar hoe het nou precies zit weet ik zelf eigenlijk niet meer...

cyan circle is mijn nick voor muziekgerelateerde zaken, stamt uit de tijd dat ik diepzinnige teksten schreef met een vriendin [later mijn vriendin, maar dat terzijde]. in een van die songteksten die we schreven wilden we onszelf zo goed mogelijk weergeven door abstracte zinnen en 1 daarvan was 'cyan circle's what's around my eyes when i go on all night' en sindsdien ben ik cyan circle.

en als ik cabaretier ben heet ik Riktron /11. en als ik stukken schrijf heet ik Papa Rakoes. en als ik thuis op de bank lig heet ik gewoon Rik. en mijn ouders noemen me 'die lamlul die maar geen studiepunten haalt' ;)

Mijn vrienden begonnen me op een gegeven moment Omiel te noemen (fijne vrienden heb ik). Volgens mij is het een soort samentreksel van "oom Emiel" wat vervolgens ook eigenlijk nergens op slaat. Toen ik mijn eerste email account opende waren er natuurlijk al vele Emiel varianten, dus heb ik maar omiel@... van gemaakt wat natuurlijk nog niemand had. Daarna is dat Omiel altijd blijven hangen.

Ik vraag me ook af hoe breed aan zijn nick komt! ;)

olafmol is een samenvoeging van mijn voornaam en het studentennummer dat ik op de Hanzehogeschool toegewezen kreeg....O'love is weer een verbastering van mijn voornaam, ik moest ineens snel een DJ naam verzinnen voor op een poster/flyer...tadaaa

Ik hjeb hem ook zelluf verzonnen. Mijn initialen zijn R.V. en als je dat op zijn engels uitpsreekt, voila!

Back