Hoe ben jij aan je Nickname gekomen?

I was op een site genaam Stick figure Death theatre en vond die site zo goed dat ik maar STicKX van mijn nick heb gemaakt.

Een menging van Johnny Blaze en Donnie Brasco waarschijnlijk..

Vroeger werd ik om niet nader te noemen reden wel eens geplaagd door mijn vrienden door een bepaalde lettergreep voor mijn naam te zetten (mijn voornaam is Alex). Ik was toen actief in de Demo/BBS/C64 Scene en daar was het gebruikelijk 2 of 3 karakters als "handle" te nemen. Mijne werd NLX, als je het achterelkaar uitspreekt weet je gelijk wat die eerdergenoemde bepaalde lettergreep was. Omdat later meerdere mensen gingen vragen wat NLX betekende en ik ze niet wilde vertellen wat het was, bang voor pesterijen van mensen die ik niet als vrienden beschouwde, bleef ik het antwoord altijd schuldig. Tot op een keer een nieuwe kennis dacht te weten wat het betekende: NorthernLightSpecial, een wietsoort die hij vaak rookte in de koffieshop, werd altijd op die manier afgekort. Aangezien ik destijds ook bezig was mijn longen groen te krijgen was de naam al snel geadopteerd.

Dus, ben ik bekend als NLX, NorthernLight, en NorthernLightX. (en vroeger ook als NoRTHeRNLiGHt, maar sinds die Breezah-cultuur de kop op heeft gestoken hou ik me verre van die spelling :) )

Quake

Quake

Ik heb een Q3 clan opgericht oorspronkelijk hadden alle leden goddelijke namen.
Xipetotec is de Azteecse god van de Pijn en Vruchtbaarheid.

Dat was dus mijn nick, maar Xipetotec is een hele mond vol en in geen taal op de wereld lekker makkelijk uit te spreken. Dus werd het al gauw Xipe.... Xi daarna... Op irc zie je me nog wel eens als:
Ziepje... ook weer een verbastering.

Op lanparties wordt k meestal aangesproken met Ziepje. (ze weten me naam niet een denk ik...)

Therefrom thus

Euuh ja mijn nickname is eigenlijk een de naam van een programma wat ik wou gaan schrijven met een aantal klasgenoten van mij. Het ging om een soort van linux. In eerste instatie genaamd Basicly Linux maar dat was iets te lang toen kwam ik met het idee om er blinx van te maken. Alleen zijn we nooit ver gekomen. Het is eigenlijk alleen bij ideeen gebleven:stupid

Ik begon een jaar of tig geleden met draaien en ik moest een DJ naam verzinnen.
Ik reed toendertijd altijd achter iemand aan naar Club X in Belgie. Die had een nummerbord : JS-DJ-41 . Toen had ik DJ41 maar genomen. Vond ik wel cool, omdat het cijfers zijn i.p.v. letters. Dat blijft heel goed hangen bij mensen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ><i

Makes you wonder why don't it?

nee hoor, wil het wel uitleggen

je hebt nu 'gangs', of te wel een zooitje gajes bij elkaar.

Nou dat had je in de jaren 80 dus ook.

geen lieve mannetjes, wel een grote groep die tot hun 20e bij elkaar is gebleven.

En die groep die roelde gewoon in het zuiden van Eindhoven

Maar er waren ook andere groepjes, en dat botste nog wel eens.

en wie stond er vaak voorop en deelde de eerste klap uit?

juist...www.BAMBAMstudio.com

hmmm... de naam is eigenlijk serieus verzonnen door dextah hier van het forum... (ja, we go way back, we knikkerde zelfs samen)
maar ja... als je mijn echte achternaam weet kom je al snel op die naam..

het zit zo... er zouden 2 platen tegelijk van mij gaan uitkomen en ik gebruikte toen als naam axtandad.
Op zich is het niet zo'n probleem om 2 platen tegelijk uit te brengen maar wel als het tegelijk met dezelfde naam is zeg maar... we zaten om de tafel bij id&t (ergens in 1995 ofzo) op kantoor (a&r manager, Dextah en ik dus) en toen moesten we heel snel met een naam komen... de plaat moest meteen in productie namelijk, dat werd dus Da Goose.. en dat is nooit meer weggegaan eigenlijk...
Ik ben toen ook meteen maar onder deze naam gaan draaien, daarvoor draaide ik als Jeff of gewoon jeffrey of in de radio tijd jeff van dijk ...

dat dus... 8>

edit: ik heb nog meerdere nicks maar die ga ik hier niet spuien... sommige mensen kennen dat verhaal en sommige niet... kom gewoon volgende week op mysteryland kijken en misschien onmoet je daar wel een van mijn alterego's... of zoek is op saturday night fever of boogie rights of stars on 33... :engel:

Laatst gewijzigd:
Lannggg geleden speelde ik gitaar, bas, toetsen & drumsamples in een eenmansband (gaaf hoor harddiskrecording op een 486 :). Ik gebruikte er de naam Roestige Pijlsnelle Verrekijker (uit de Bert & Ernie-sketch Tijgerjacht ) voor, omdat dat zo'n mooie mond vol was.
Toen ik later met FastTracker geheel anderssoortige muziek ging maken vond ik dat er ook wel een andere naam bijhoorde.
Ik heb dus Roestige Pijlsnelle Verrekijker omgetoverd in Rusty Farlukar (far-looker... dûh..) , na een tijdje heb ik "Rusty" maar gedumpt

juistem

ik heb samen met een vriend van me een plaat gemaakt en we hadden ons Second Cell genoemd naar onze studio die in een kamer zat die opgedeelt was in twee 'hokjes' first cell voor de opslag van dozen en snoeren en second cell voor de studio.
ik heb de 'second' gehouden en achter mijn verkorte voornaam gezet

http://www.discogs.com/artist/Second_Cell

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Een menging van Johnny Blaze en Donnie Brasco waarschijnlijk..

donbrasco is m'n 2e nick.. :)

Mijn krz komt doordat ik regelmatig op nieuwsgroepen poste waarbij je telkens je naam moest invoeren. ( Ken je die tijd nog? De goeie ouwe tijd met Netscape, voordat IE de 'automatisch je naam onthouden' functie had ingevoerd.) Door mijn nogal luie aard is er iets geevolueerd van crasher, crash, kresj, kres, krez, kerz naar krz... :)

Origineel geplaatst door bambamstudio

nee hoor, wil het wel uitleggen

je hebt nu 'gangs', of te wel een zooitje gajes bij elkaar.

Nou dat had je in de jaren 80 dus ook.

geen lieve mannetjes, wel een grote groep die tot hun 20e bij elkaar is gebleven.

En die groep die roelde gewoon in het zuiden van Eindhoven

Maar er waren ook andere groepjes, en dat botste nog wel eens.

en wie stond er vaak voorop en deelde de eerste klap uit?

juist...www.BAMBAMstudio.com

toch niet de beruchte HanevoetVandals toch??

ik maakte eerst muziek met amiga's, een 500 en een 1200. en toen moest ik een naam hebben en ik hou nogal van woordspelletjes/truukjes, dus wat krijg je als je 1200 op z'n kop zet?? precies....en 't past nog wel bij de stijl van wat ik maak ook..
zo heb ik ook een tijd geVJ'ed onder de naam 323 visualz.. voorletters zijn c.w.; 3e letter en 23e letter..

blijft leuk.

Back