Een studio voor 1500 euro.. Wat zou je kopen ???

cgholland

Stamgast
HI guys...

ik ben nieuw op dit forum... van 1990 tot 1994 was ik een enorme synth freak en een techo boy van het eerste uur. Van de ene op de ander dag ben ik ermee gestopt. om ruimte te maken voor studie en carriere. Nu wil ik de draad weer oppakken als vorm van...eeuuhhmm ontspanningstherapie.
Uit een schoendoos heb ik 1500 euro gehaald en wil een setupje samenstellen voor de gein. Randvoorwaarde is wel dat er geen computer inzit, voor mn werk computer ik al genoeg. Ik had zelf gedacht aan de volgende spullen... na een beetje zoeken op het web:

RM1X sequencer 250,-
jx10p masterkeyboard 250,-
s5000 sampler 500,-
microkorg leads 250,-
Behringer mixertje 250,-

totaal 1500,-

Wat denken jullie ??? is dit wat... of raden jullie me iets totaal anders aan bv alles in een zoals in een roland phantom ??

ben benieuwd

groeten

cgholland

Amsterdam

Als het maar voor de gein is zou ik dat geld zeker hier niet aan uitgeven.

Straks bevalt het je niet, moet je alles weer verkopen, en ben je 500 euro kwijt.

Misschien koop je jezelf beter een keyboard?

500 kwijt ? :stupid en wat moet een ex synthfreak met een keyboard ?

TR 808 + TB 303..........geen volwaardige "studio" wel veel fun en vette sounds

hey guys

vroeger had ik wel leuke spulletjes ondermeer yamaha tx16w sampler , atari1040, roland s10, roland MKS7, roland sh101, korg monopoly, korg ms 10.

ik had er in in ieder geval veel fun mee... en ik ben sowieso een apparaten freak.

wie heeft er trouwens nog een mks 7 ?? dat was echt een coole bak.

cgholland.

Handig zijn ook van die dingen waar dan geluid uit komen.
Die schijnen monitors te heten. En iets met aktief zijn enzow. :D

Wellicht is een leuke Yamaha DX200 of AN200 ook erg leuk. Ik heb de DX200 en die bevalt erg goed. Daar haal je echt waanzinnige geluiden uit. 2e hands kosten ze tussen de 180 a 200 eurries

high hiero t forum ,..
ik zou als eerste mn teisco 60f kopen,...voor 220. alleen voor synthformurs [grapje,... wel app.]
na bv asj zonder comp wilt werken een vritueel analoog zoals een nordrack 1/2
kunje soms kopen 3a400,..is dubbel & dwars zn cash waard
en bv een sampler [synthiaks had d8 ik nog een a3000 met 2gig disk en 128 mn voor ,...150.-
das al 550.- weg nu nog een mixert ,...elke goedkoop is uiteindelijk een duurkoop ,....
maar dat maakt niet uit asje heel kort er mis/gebruik van maak..! latur wil je beter geloof me .
behringer mixertje /ofs 2224 oude ofso voo 200a250.- moet lukken
al 750 weg
ik zou voor de freak en hands on control een analoog synthje scoren zoals mn cs 20 m die ik laatst kocht voor 275,..
eg een suuuuper leuk ding en niet duur ze zijn er wel alleen zoeken
voor de drums zou ik een leuke 808/909 cloon kopen ,....rapapapa de drumstation dus ook vaak voor 200
kijk eens aan heb je nog dikke cash over voor evt fxs of een 303 cloon zoals de "acidlab "helemaal klaar ,....

ik zie in een keer een rozzbox plaatje erg goedkoop en veelzijdig volgens sommige hiero ,..weer eens wat anders ,..
ff zoeken

oshit je moet natuurlijk wel een sequencer hebben
asje eg anti pc bent ,..tik dan een atari op de kop voor bijna niks ,..kan ook
:halleluja sc6 iigeval:slotje:

Attachments

• klper.gif
    klper.gif
    32,1 KB · Bekeken: 132
Ik ben niet iemand die over een schrijf-foutje valt ofzo, maar dit soort stukken tekst heb ik echt moeite mee.. :gaap:

tsja

tsja

Origineel geplaatst door Ethereal
Ik ben niet iemand die over een schrijf-foutje valt ofzo, maar dit soort stukken tekst heb ik echt moeite mee.. :gaap:

lees je toch niet ,...kijk je plaatjes :Z

Re: Een studio voor 1500 euro.. Wat zou je kopen ???

Origineel geplaatst door cgholland

RM1X sequencer 250,-
jx10p masterkeyboard 250,-
s5000 sampler 500,-
microkorg leads 250,-
Behringer mixertje 250,-

totaal 1500,-

Zelf zou ik voor een Clavia Modular Keys gaan ipv die jx10p & microkorg.
En de Yamaha MG mixers zijn toch heel wat degelijker voor net iets meer geld.

De synthengine van de Emu samplers eens (bvb E5000 Ultra) is uitgebreider
dan die van Akai. Misschien ook de moeite om eens naar te kijken?

Dus zonder computer? Dan zou ik iig een bak nemen waar je dan wel een song mee in mekaar kan flanzen. Dus misschien is een combinatie MPCxxxx (sampler+sequencer in 1) en een synth die alles kan wat de MPC niet kan.

Dat is in mijn ogen een mooi duo die makkelijk te fixen is voor (onder) de 1500 eu.

Dit is een advies...:)

Een maat van mij wilde graag elektronische muziek maken. Maar wilde graag dat het overal kon. Iets portable.

Tevens wilde hij er een volledige track mee kunnen maken, mee kunne samplen en een synth-engine voor je eigen wilde ideeën. Graag genoeg effecten (duh)

Wat hij heeft gekocht zou ik niet zo snel doen maar ik moet toegeven dat hij verbazend mooie dingen ermee maakt.

Het gaat hier dan ook over de Electribe X serie. Hij heeft ze allebei. De SX en de MX

De SX is de sampler en de MX is de Synth. Allebei een sequencer enz enz.

Enfin hij kocht ze samen 2ehands voor 1100euro

Kocht daarna een Electrix MoFX en Filterqueen (ook 2ehands) voor 350 euro...

Samen 1450 nog wat kabels en je zit rond de 1500.

Nu weet ik dat dit niet de meest profi setup is die je kan bedenken. maar het is zeker wel voor de gein. Hij heeft een plank gemaakt waar ze allebei op kunne staan en die plank leunt dan op de armsteunen van de bank. Lekker Chill......
Er komt gewoon goed geluid uit die dingen (niet lullen nou) en ze zijn goed portable...

Denk erover na zou ik zeggen...maar dit is wel lekker en je kan echt bijna de hele wereld ermee aan:okdan:

En nu niet allemaal gaan schreeuwen dat MPC's je van het zijn en electribe k*t.

Want dat is iets wat JIJ vind
:z

Misschien een idee om alleen een iBook/iMAC/PC te gebruiken met controller en een masterboard + leuke afluistering? Garageband opstarten (of andere softe waren) en gaan, ben je heerlijk flexibel in je doen en laten.

Je kan eventueel later uitbreiden met hardware, zo voor de gein lijkt me dit een goeie start.

Dus zonder computer? Dan zou ik iig een bak nemen waar je dan wel een song mee in mekaar kan flanzen. Dus misschien is een combinatie MPCxxxx (sampler+sequencer in 1) en een synth die alles kan wat de MPC niet kan.

Een rm1x kan ook songs maken toch...maar de MPC heeft weer een sampler...maar de sequencer van de rm1x is een stuk makkelijker en vooral leuker om te gebruiken...

een korg electribe samplertje kicked een MPC wel een eindje weg qua interface, gewicht, prijs en heeft een veel rauwer geluid...en ook een 808 style sequencer...maar de gedateerde MPC is ook leuk, meer geheugen en outputs en "work" space"...het is wat makkelijker om je songs en samples bijelkaar te houden (een echt file system enzo ipv smart media nummertjes)...ik gebruik ze nu allebei zij aan zij.

Origineel geplaatst door dr.meccano
Dit is een advies...:)

Een maat van mij wilde graag elektronische muziek maken. Maar wilde graag dat het overal kon. Iets portable. Tevens wilde hij er een volledige track mee kunnen maken, mee kunne samplen en een synth-engine voor je eigen wilde ideeën. Graag genoeg effecten (duh) Wat hij heeft gekocht zou ik niet zo snel doen maar ik moet toegeven dat hij verbazend mooie dingen ermee maakt. Het gaat hier dan ook over de Electribe X serie. Hij heeft ze allebei. De SX en de MX De SX is de sampler en de MX is de Synth. Allebei een sequencer enz enz. Enfin hij kocht ze samen 2ehands voor 1100euro Kocht daarna een Electrix MoFX en Filterqueen (ook 2ehands) voor 350 euro... Samen 1450 nog wat kabels en je zit rond de 1500. Nu weet ik dat dit niet de meest profi setup is die je kan bedenken. maar het is zeker wel voor de gein. Hij heeft een plank gemaakt waar ze allebei op kunne staan en die plank leunt dan op de armsteunen van de bank. Lekker Chill......

Er komt gewoon goed geluid uit die dingen (niet lullen nou) en ze zijn goed portable...

Denk erover na zou ik zeggen...maar dit is wel lekker en je kan echt bijna de hele wereld ermee aan:okdan:

Niet lullen nou...?

Waar komt dat geluid dan precies uit? Er zitten geen ingebouwde speakers in die MX en SX voor zover ik weet... ? Actieve monitors of passive + versterker, zelfs de zeer simpele setjes € 300 + .... ?

strafregels :stupid

• ik moet niet posten als ik naar bed wil.
    ik moet niet posten als ik naar bed wil.
    ...

Back