Welke modular moet ik kiezen?

idd, het lijkt er een beetje op dat mr. space een modular wil voor een specifiek geluid terwijl een modular zoveel meer kan...
nou ja, net zoveel als de man er achter kennis van synthese in huis heeft en daar creatief mee om kan gaan tot het uiterste nutuulk...

weeg de kosten en het eventuele rendement goed tegen elkaar af zou ik zeggen...

ik wil een modulair voor te gekke effects te maken, dus in principe zijn dan de mogelijkheden onbeperkt,, beetje Blieb Oink flatssss ppfiieuuwwwwwwww zzzzzzzzzzzzzzzggroooooooooooink ! zoiets

ik denk wel dat dat gaat lukken voor een deel, maar handige adviezen zijn welkom ! ik wil er sowieso niet meer dan 3000 aan uitgeven

3000 euro zou ik een wiard modular kopen!
Zeker met de huidige lage dollar koers

Sequantizer $800
Mixolator $800
Envelator $800
VCO $800
Dual Borg $800
Waveformcity $900
Rack $200
Voeding $85

Totaal $4385 = 2764,13 euro

Dan heb je:

-imho de tofste modular sequencer die je kan patchen voor diveser functies zoals waveshaper, envelope folower, clock divider.

- mix module met 2 goede vca's en ringmods die super gave paning truken kennen etc.

- Envelator wat 2 super te gekke envelope modules zijn met cv voor de A en R stap die ook kunnen loopen achermekaar gelust worden etc mekaar moduleren.

- Super mooie analoge vco met een heerlijke pwm vca en AR envelope.

- 2 super mooie lowpass gate filters (multimode) wat ook te gekke vca's zjn met 2 lfo's met diverse waveforms.

- Een wavetable module met een analoge vco er in gebakken met AR en vca ingebouwdd.

- En natuurlijk een mooie 19 inch rack.

Dit is dan een beetje een kruising tussen een arp 2600 en Buchla.

:kroon:

Dankjewel voor het samenstellen Mono ... ! Dit is nou precies wat ik nodig had ... ! Zal wel halverwege het jaar worden en het wordt " te gek " ... !

843 :biertje:

Je zal dan wel even met Grant Richter moeten bellen.
En wat geduld opbrengen eerder alles er is maar met een sequantizer en een waveform city heb je bv al weken plezier.
Voordeel is dat als je alles in 1 keer bestel dat de kleuren beter matchen.

misschien is 3000 te veel, meer max 2000 ik zie dat je al voor 1400 een redelijk systeem hebt. Ik wil natuurlijk meerdere filters en meerdere LFO's omdat dan de mogelijkheden groter zijn. en natuurlijk uitgebreide envelopes.

Misschien is t best dat ik erst een compleet systeem in eens koop, en dan hier en daar kan uitbouwen

Ligt er maar net aan wat je wil en welke kwaliteit.
Mijn voorbeeld systeem heeft:

- 2 analoge vco's
- 1 wavetable
- 1 sequencer
- 2 lfo's
- 2 random voltage generators tot audiorate!
- 4 ennvelope generators (2 simpele)
- 2 lowpassgates (flters/vca's)
- 2 mixolators (vca's/ringmod/panners)
- 1 sequencer

Maar je kan natuurlijk voor mindere kwaliteit gaan uiteraard.
Beter dan dit is er in ieder geval niet.

Toch ff wezen vissen

The Woggle Bug module contains:
- 2 Voltage Controlled Low Frequency Oscillators
- 4 Sample and Hold Units
- 4 Lag Processors
- 4 Audio Rate Voltage Controlled Oscillators
- 4 Balanced Modulators ("ring modulators")

Ik heb ff geen pdf reader hier het kan ook een soort van portamento zijn mischien??
maar natuurlijk, portamento is ook gewoon lag...

- 4 Sample and Hold Units
- 4 Lag Processors
ja pcies... er word van de ene random waarde naar de andere gelagged,
porta dus idd alleen niet in de vorm die we kennen d.m.v. het keyboard nutuulk :)

je kan de doepfer joystick en de diode filter kopen (lijkt al wat op de synthi)
(of de a.s.ems synthi filter en trapezoid)
het leukst is module per module kopen om een heel eigen systeem (en werkwijze) samen te stellen.

Ik heb zelfs 3 trapezoids (vcs3, synthi-e, analogue systems)
Verder een 2 vcf's (vcs3, analogue systems)

Maar ik vind bij de trapezoids de synthi-e het tofst en de a-s het minste.
Bij de filters wind de oude EMS het toch ook.

Blijkbaar zitten er toch andere onderdelen maar ze zij blijkbaar wel gelijk aan die van nieuw gebouwde synthi's.

Overigens is een EMS filter helemaal niet zo muziekaal als een transistorladder of een 2040 vcf.

Ik denk dat je liever een lekkere sequencer wil,
Kan je desnoods als LFO instellen. 0v, 5v, 0v, 5v,...

kijk ik ben niet zo bekent met modulair werken,
maar ik heb wel een Korg MS2000 gehad die kon virtual patches maken, en had een modulatie sequencer met voor iedere stap 1 knop. dus z'n modulatiesequencer moet er wel bij zitten, maar dan wel ingeboued in de sythkist. het moet allemaal in 1 kist passen en vervoerbaar zijn

Back