Welke modular moet ik kiezen?

Die Hylander expander lijkt mij idd erg fijn Dennis. Maar is volgens mij alleen als kit leverbaar. Kom ik trouwens meteen op m`n volgende vraag voor dit topic. Is er iemand die bepaalde kits (tegen betaling natuurlijk) kits in elkaar kan zetten en testen. Graag zou ik dit zelf willen doen, maar tijd is een kostbaar bezit :)

Ik heb hier een Ibanez AD190 en een EH polychorus staan. Deze zou ik beide eigenlijk best wel graag omgebouwd willen zien tot module. Eurorack of Frac maakt mij niet uit. Ik weet uberhaupt niet of het technisch mogelijk is, ik vermoed van wel. Iemand die dit zou willen doen?

Ik hoor hier maar verdomd weinig over de anyware semtex.
T'is dan wel een semi modular, maar ziet er zeer aantrekkelijk uit.
Niemand hier ervaring mee ??????

Ik hoorde in dit draadje de naam oakley enkele keertjes vallen.
Dus heb ik dit effe opgezocht, en ik moet zeggen......hmmm interessant.
Zijn er hier mensen met ervaring in zulke DIY projecten ?
Zo ja?
Is het veel moeite om alle componenten bij elkaar te sprokkelen.
Hoe is t met de kwalliteit en het financiele voordeel ongeveer
komt er een grote mate van kennis bij kijken i.v.m testen en tunen als
het geheel niet helemaal werkt zoals het zou moeten vanwege iets andere
onderdelen o.i.d.

Bye the way. die wiard spullen :{:{:{:{:bekdicht:

Ik heb sinds een paar weken een semtex XL in huis....

Ik heb helaas nog te weinig tijd gehad om er echt mee de diepte in te gaan...
Ik vind het wel te gek dat hij ook al prepatched is.... Ik zal hem toch ook vooral inzetten als monofone bass synth...

De klank is in ieder geval erg vet modderig smerig vol en brutaal ... Ik ben nog zoekende of ik er ook subtielere geluiden uit kan halen...

Wat ik een beetje vreemd vind aan die van mij is dat ik de oscilatoren vaak ook nog hoor als ik het filter dicht heb,,, dan komen ze er ver in de achtergrond nog een beetje doorheen. Misschien is dat ook alleen die van mij... Ik wilde nog gaan checken met de internet mp3tjes of ik dat daar ook hoor.

De jongen die ze maakt, Tommy staat bekent als erg vriendelijk. Dat vind ik ook wel maar daar wil ik nog wel aan toe voegen dat hij ook erg vaag is.
Het duurde allemaal aanzienlijk langer voor ik de semtex in huis had dan hij aanvankelijk zei. 2 maanden ipv 3 weken. Maar misschien is dit ook toevallig bij mij zo. Met een bedijfje dat door 1 persoon wordt gerund ben je natuurlijk ook erg afhankelijk van allerlei persoonlijke factoren.

Ik ben van plan om mijn semtex Xl in de toekomst uit te breiden met een andere rackje met modules. Dan zit ik ook te denken aan zelfbouw.

Hey shiftr ik denk dat iedere eigenaar nogal verknocht is aan dit systeempje
Je ziet ze dan ook nergens tweedehands voorbij komen.

Wat heb je ervoor betaald als ik zo vrij mag zijn.

Geen mensen ervaring met oakley zelfbouw?

Ik heb al een tijdje een SEMTEX XL en vind het een erg toffe bak.
Het verhaal wat Shiftr noemt over het 'doorklinken' is één van de ontwerpfoutjes van het apparaat; er is gekozen voor het gebruik van flatcables voor het transporteren van interne signalen, en door het specifieke ontwerp zijn die dingen gewoon erg overspraakgevoelig. Kortom, je hebt al gauw storing op je cv's en audio en je hoort signalen 'lekken'.

Aangezien ik een erkend neuroot ben, heb ik deze dingen trouwens grotendeels laten verhelpen/verbeteren door forumlid en oppertweaker Twiki. Verder heeft hij de MIDI interface (van Papareil) aangepakt zodat die wat minder gauw crasht (software update in de PIC) en heeft hij op mijn verzoek de prepatchings een stuk versimpeld. Sindsdien vind ik de SEMTEX echt een stuk prettiger in het gebruik - voor mij is het, zeker voor de marktprijs rond de €1000-1200 een ideale instap in de wereld van semi-modulaire synths. Veel flexibeler dan de Korg MS'jes die ik in het verleden ook wel gebruikte.

Sterke punten van de SEMTEX vind ik de interessante modulatiemogelijkheden (bijv. op de LFO, de extra MVCA en de VCF), de klank van de VCF (erg top), de compleet uitgevoerde VCO's (ieder met saw/pulse/subosc/sync etc. etc.) en de ingebouwde midi/cv interface.
Mindere punten vind ik genoemde ontwerpfoutjes en het 'hobbygehalte' dat je er af en toe wel aan ziet (frontpanel is bijv. niet zo logisch en overzichtelijk). Ook de mega-onlogische prepatchings vind ik niet fijn werken.

Ik wil mijn SEMTEX ook nog wel eens uitbreiden, ik denk daarvoor aan een Moog CP-251, dan heb je meteen een mixer, multiples, 2 attenuators, sample & hold, lag processor, extra LFO en een extra noisebron.
Zo te zien kan je 'm ook nog gebruiken als inverter, en dat is iets wat de SEMTEX ook mist. Lijkt me kortom een geweldige aanvulling!
Ik begreep alleen dat de CP-251 zonder aanpassing niet direct zou werken, iets met afwijkende voltage ranges o.i.d.
Als iemand hier meer over weet, lees ik het graag even!

Laatst gewijzigd:
Op de website http://www.velvetacidchrist.com/2008/01/21/music-gear-namm-08-my-favorite-videos-from-the-event/ staan 3 filmpjes van de semimodulaire Future Retro XS waar ik ook wel van onder de indruk was. Kost 1299 dollar. Misschien is dat nog een optie?

Ik zelf heb het afgelopen jaar een basis modular in elkaar gezet op basis van ETI/Formant modules waar ik erg content mee ben. Ik wilde dit jaar uitbreiden met een aantal modules. Ik heb gekozen voor Synthesizers.com omdat deze voor mij het juiste formaat hebben, kant en klaar zijn en relatief goedkoop zijn. Misschien dat MOTM, Oakley, Blacet, Modcan, enz kwalitatief beter zijn maar voor mij zijn ze net iets te prijzig. Misschien dat ik later nog wel een enkele MOTM of Oakley module erbij koop om wat variatie te krijgen.

PS, zijn er nog leuke alternatieven voor de Frostwave FAT sequencer?
Dat leek me zo'n gaaf ding juist, maar wordt niet meer gemaakt... :(

Heeft iemand zich al gewaagd aan een Mos Lab systeem?

voor de Semtex heb ik 1400 betaald....
Ik geloof dat zijn normale prijs op dit moment hoger ligt. Deze was hij al aan het bouwen voor iemand die afgehaakt heeft.

@HANZ Ik ben wel heel benieuwd. Misschien wil ik zelf wel die aanpassingen gaan doen. Hen je hier wat meer informatie over?

Ik heb op een andere forum gelezen dat iemand de CP-251 in combinatie met de Semtex gebruikt. Ik ben ook heel benieuwd of er andere (zelfbouw) mogelijkheden zijn om mijn SEMTEX zo uit te breiden.

In duitsland zijn ze 2e hands wel te vinden.... Ik heb serienummer 87 geloof ik. Dus zoveel zijn er nou ook weer niet in omloop.

Ik heb #20.
Om op je vraag terug te komen, de prepatchings zijn aangepast tot:
-Env. 1 Gate -> Env. 2 Gate -> Env. 3 Gate
-VCO 1 FM -> VCO 2 FM
-VCO 1 PWM -> VCO2 PWM
-Env. 1 CV out -> VCF CV1
-Env. 2 CV out -> VCA CV1
-VCO1 pulse -> Ringmod X
-VCO2 pulse -> Ringmod Y

Een heleboel andere prepatchings zijn verwijderd. Ik vind dat een stuk overzichtelijker werken!

De firmware van de Papareil MIDI/CV is geupdate, maar hoe-en-wat kan Twiki je beter vertellen. Het is uiteindelijk weer een andere geworden dan op de SEMTEX site stond, die was fout, o.i.d.

Het verminderen van interne overspraak kan Twiki ook beter uitleggen, ik denk dat het een kwestie was van slim rerouten van de ribbon cables. Sindsdien werkt mijn CV output een stuk beter, daar zat eerst een vervelend rateltje overheen.
Ik heb daar eerst de bouwer een keer over gebeld, maar die kwam ook niet veel verder.
Het blijft natuurlijk wel een relatief 'ruige' bak, voor squeeky clean kan je denk ik beter een Cwejman kopen... ;)

Semtex en toekomstige modulars

Semtex en toekomstige modulars

De lange levertijd en de overspraakproblemen van de Semtex zijn niet uniek; ik heb dezelfde ervaring. De midi is nog niet gecrasht, tenminste niet buiten mijn schuld. Jammer dat de midi geen aftertouch en CC#64 ondersteunt. Aan die overspraak laat ik nog een keer wat doen en aan de interne verbindingen ook. Ik heb er spijt van dat ik dat niet door Tommy Welsch zelf heb laten doen. Modulatie van de VCA door een EG moet je altijd extern verbinden; daar kan ik beter een andere onlogische interne verbinding voor opofferen.

Ik houd het nu op modulaire synths. Die zijn toch het meest flexibel. MOS-LAB lijkt me wel wat en - als hij nog wordt geproduceerd - de Theis. Daarmee heeft Synthesizers.com afgedaan.

Het lijkt me idd geen slecht idee om een paar interne verbindingen weg te halen... Dit lijkt me ook vrij simpel te doen,waarschijnlijk zijn ze gewoon via de achterkant van de patchpanel gemaakt. Vooral de verbindingen van de Lfo's. De cv en gate verbindingen op de envelopes en osc vindt ik wel handig.

Ik zit er aan te denken om er een (DIY) lag processor bij te nemen. Portamento is wel een gemis. Iemand een idee welke? Ik kan misschien al vast een (euro?) rackje kopen ook voor verdere uitbreidingen. Een multiple lijkt me ook wle heel makkelijk zelf te maken en handig.

Back