Welke modular moet ik kiezen?

Hallo,THM,bedankt het is me nu duidelijk,maar omdat alles modulair is kan je ook eventueel meer modules kopen,basis modules bedoel ik dan en dan door hun aantal ook wel de mogelijkheden van nieuwere modules benaderen door eventueel deze samen te mixen,enz
Het zal dan wel duurder uitkomen,maar anderzijds misschien weer meer mogelijkheden.
Moest ik het geld hebben,zo ik die zeroscillator kopen als basis
en verder dan .com moog filter en dan de rest zou ik nog zien,
maar ja,het zal nog wel effe duren voordat ik zo'n budget samenkrijg :-(
Anderzijds,compleet iets anders,maar momenteel heb ik ook fun met de Arturia Moog Modular V,nu dat ik door de manual ben ;-)

Ik heb - voor ik mijn modulars had - ook met de Arturia Modular V gewerkt, maar het "echte" werk is toch nog compleet anders; je kan makkelijk modules toevoegen, vervangen, en bvb. vanuit iedere stap al naar je mixer (je hoeft niet te wachten tot ie door een VCA is bedoel ik) - en nog zoveel meer dingen... Dit kan je allemaal niet met de Modular V... Maar toegegeven, de Modular V is zeker ook leuk en klinkt voor een software synth toch wel heel goed. En ik heb er ook heel veel uit geleerd.

Yep,hoop ook deze weg te volgen,van software naar echte bak :-)Wat ik tof vindt is dat je na een basis budget,verder geleidelijk dingen kan aankopen,spijtig wel dat een kleine basis toch al een heleboel geld is,vooral omdat je eerst de voedingen nodig hebt en
een cabinet,die kan je wel zelf maken,maar hout is ook duur geworden,of je kan kiezen voor mdf en dan verven.

Misschien lees ik eroverheen maar Oakley wordt helemaal niet genoemd de laatste paar bladzijden. MOTM formaat en niet al te duur met een redelijke reputatie dacht ik toch (schiet me maar af als het niet zo is ;-)

In principe zelfbouw maar kreeg laatst de tip dat bij deze knakker ze geassembleerd voor een redelijke prijs te krijgen zijn.

Ik heb ook al een heel tijdje interesse voor de Serge systemen; ze zien er qua features/functies toch wel iets anders uit dan de doorsnee modulars (doen me wat denken aan de Buchla's) en klinken heel leuk. Maar ja... $$$$$$$...

Beestachtig !! Brrr.... ;)

Gebruikte je voor die noodles-bass mix ook de Creature ?

Sorry MP - heb nog niet kunnen luisteren wegens wel internet maar geen goeie audio hier; ik luister er naar asap volgend week.

Ik heb net 2 uur terug mn Micro Modular binnen gekregen...
Het is mn eerste modular dus het is allemaal nog vrij nieuw voor me maar goed, het geluid is echt super, ben er dik tevreden mee!

Hi MP - 'k heb net je Creature 002 & 004 demootjes beluisterd en er zitten idd heel freaky fragmenten tussen (van coole 'bleeps' tot leuke 'beeps'; en ik dacht eerst een stuk stilte te horen naar het einde van 004, maar bij luider herbeluisteren bleken dit wel degelijk een handjevol hoge frequenties te zijn).
Dank voor de demootjes !!

Back