Welke modular moet ik kiezen?

A-149-1 is prima alternatief voor Heisenberg. Heb ze beide.
Stuk makkelijker te begrijpen ook.
Heeft alleen geen ingebouwde clock, dus die moet je er wel altijd even naartoe patchen.

En waarom neem je niet zo'n MFB module voor je snares ?
Kost 89 E

@Alex Omega: tja,bij subtractif synthesis hebben toch de filters het grootste belang als ik het me goed voorheb,en ook de modulatie mogelijkheden,de VCO's moeten goede basis golfvormen leveren,
zijn er merken die qua VCO dan eruit springen,qua filter ben ik er zeker van dat iedere fabricant hun filter een eigen karacter heeft
maar zit er nu zoveel verschil op de VCO,en laten we het houden op de high end(als ik goed heb gelezen is dat bij Doepfer al het geval,je hebt een mindere goedkopere en een duurdere)

mja er zijn zoveel goeie oscs.

ik heb zelf de zelfde als patat met, de RS95. die klinken al best wel vet alleen niet zoveel inputs voor CV, daar gaat het eigenlijk om.
de zero osc heeft veel meer inputs en de Livewire osc is ook bruut.
de nieuwe VCO-6 van Cwejman ziet er ook erg fijn uit.

Plan B model 15 schijnt ook aardig DIK te zijn.

Je kan ihmo niet zeggen wat het beste is...
je kan wel al die osc met elkaar combineren tot een nieuw klankpalet, daar gaat het om ;)

@levka, ok dan koop ik die a-149-1 :)

Ik zal die MFB even bekijken, ik ben norma;liter niet echt gecharmeerd van MBF maar het is wel value for money...

Yep,maar dat is frac-rack,ik ga als het ervan komt,toch kiezen voor het .Com formaat en het is tof dat blijkbaar cyndustries ook bepaalde modules in dat formaat levert :-) zoals dan die zeroscillator en sawtooth animator.

Ik zat ook even te kijken naar de blacet Improbability Drive en KLangwerk....

iemand ervaring? Improbability Drive lijkt mij wel tof eigenlijk....
kan ik daat euro rack van maken op 1 of andere manier????

Yep,maar dat is frac-rack,ik ga als het ervan komt,toch kiezen voor het .Com formaat en het is tof dat blijkbaar cyndustries ook bepaalde modules in dat formaat levert :-) zoals dan die zeroscillator en sawtooth animator.

Het was ook erg duidelijk in je eerdere posts dat je voor .com gaat :erm:

Je vraag was toch wat een dikke VCO is? Blacet!

Hallo,M01C,euh,sorry :-)
Yep was inderdaad mijn vraag,hoopte waarschijnlijk dat iemand met een VCO afkwam in .Com formaat ;-)
Maar ga eens piepen naar die Blacet stuff,wat maakt deze VCO nu zo goed in jou ogen(oren) :-) Gewoon effe jou standpunt polsen.
Bedankt

Blacet VCO
Dik ende vet :D

Tsja dat ding klinkt al dik zonder filter. Ik kan wel alle specs opnoemen, maar staan gewoon op de site www.blacet.com

Plan B model 15 scheen de dikste eurorack VCO te zijn....
of dat waar is geen idee...

iemand ervaring met Klangwerk en/of Improbability Drive???

Die Plan-B vco is maar een kut ontworpen ding wat super storings gevoelig is etc met de rest van je zooi.
Ik zou eerder zeggen de Blacet vco ja of mischien nu wel de Livewire AFG.

@Mono-poly: hallo,via deze thread heb ik al wel vernomen dat
vele onder jullie die met modular's bezig zijn,de .com stuff basic vinden,maar buiten dit,is de klank van die hun VCO ook in de lijn met zo'n blacet VCO??????

De DotCom Q106 VCO is absoluut geen MOOG, maar is m.i. toch een heel vette oscillator voor relatief weinig (module-)geld. 'k Wil Mono-Poly zeker niet tegenspreken want hij heeft een reuze-ervaring met allerhande modulars, maar dit is zoals gezegd toch wel een heel bevredigende module. De DotCom Q150 Transistor Ladder Filter gaat dan wel weer dicht aanleunen bij de bekende MOOG 24dB filters. Niet volledig hetzelfde natuurlijk, maar toch wel vergelijkbaar.
De MOTM oscillators zijn een stuk duurder dan de DotComs, maar zijn dan wel zowat overal goed gewaardeerd (maar ik heb zelf geen ervaring met deze MOTM oscillators).

PS: het uiterlijk van de DotCom systemen is groot, stevig gebouwd, en toch wel heel mooi; het aanbod bij DotCom zelf is helaas hun zwakste punt; weinig keuze en biijna enkel basismodules; hiervoor kan je wel bij andere hobby-bouwers te rade zoals STG Soundlabs (onderdelen of enkele kant-en-klare modules) of Yusson (die laatste is de interessantste als je iets van DIY kent) - deze bieden trouwens frontpanels aan (STG) of ontwerpen van frontpanels (Yusson) in hetzelfde formaat als DotCom

@THM: tja "basis" hoor ik hier wel meer,wat ik me dan afvraag is,
welke zijn dan de nieuwe types modules die men blijkbaar in deze tijd echt moet hebben????????
Voor subtractif synthesis heb je een paar VCO's nodig,verschillende filters en amplifiers,dan een heel pak modulatoren(EG's,LFO's)
het enige wat ik me kan inbeelden is dat er nu modules zijn waarin meerdere dingen ingebouwd zijn(daardoor minder kabels)
en misschien nieuwe extra modulatoren,zoals gezegd,ben maar pas in deze wereld gestapt ;-)

Wel meestal zijn die "nieuwe" module-types eigenlijk ook dezelfde basismodules maar dan met veel meer connectoren voor CV (meer modulatie-opties dus).
Andere zijn bvb. modules met noise-mogelijkheden die verder gaan dan de de keuze tussen white of pink noise, of FX-modules met uitgebreide modulatie-mogelijkheden (phaser, chorus, delay, etc...), of verschillende soorten filter modules (al dan niet gebaseerd op de circuits van bekende filtersystemen van bvb. ARP, MOOG, EMS, etc..., of nieuwe concepten).

Back