Welke modular moet ik kiezen?

Voor meer info over de Rungler lees ff de beschrijving hier.
Patat Met, bedankt voor de bovenstaande link.:okdan:
Respect voor Rob Hordijk. Het is een andere manier van denken die mij bevalt.
Misschien dat ik ook in de toekomst met een paar van deze modules ga beginnen.
Een 'monster modulator' als deze Rungler is basis voor ongelofelijke geluiden.

Nu moet Hanz nog wat gaan laten horen, ;)

ik zou in ieder geval beginnen met de nord micromodulair :D die lijkt me easy to use en voor zijn geld een echte topper ;) T kan altijd gekker ... maar vinnut wel een cool dingetje

[ZEIK]
De bouwkwaliteit van Malekko: Wat een pruts zooi zeg. Dit is echt een flinke stap onder wat Doepfer maakt. De prints zijn echt zoooo goedkoop en van slechte kwaliteit en is het echt teveel moeite om een knop te vinden die goed op de potmeter schacht past? Klinkt het dan goed? Niet beter als Doepfer imo.
Die kolere zooi komt er bij mij niet meer in.
[/ZEIK]

Volgens mij heb je of een maandagochtend module.....of ben je je verstand kwijtgeraakt.

Mijn ervaring met Malekko/Wiard is dat het bijzonder goed gebouwde modules zijn........heb ook nog geen doepfer osc of filter gehoord die zich kan meten met Malekoo/Wiard.

Snap er echt niets van......ik bedoel dit dus niet om je te beledigen, maar ben oprecht zeer verbaasd.

Volgens mij heb je of een maandagochtend module.....of ben je je verstand kwijtgeraakt.

Mijn ervaring met Malekko/Wiard is dat het bijzonder goed gebouwde modules zijn........heb ook nog geen doepfer osc of filter gehoord die zich kan meten met Malekoo/Wiard.

Snap er echt niets van.

Ik heb 2 borg 1´s gehad en het zijn toch modules van 225 euro ps. Dan mag je wel iets verwachten maar voor mij was het het geld niet waard.
Doepfer LPG klinkt beter voor nog niet eens de helft van het geld en is beter gemaakt.
Maar dit is natuurlijk mijn mening, laat je niet beïnvloeden door mij.

Ik vind het een vreemde stelling, appels met vliegtuigen vergelijken.
Euro is sowieso al een heel ander verhaal dan 5u, ook in termen van stevigheid en ergonomie. Andere filosofie en het blijft werken binnen de beperkingen die het formaat oplegt.

Daarbij maakt Malekko vrij onvergelijkbare dingen. Purisme is leuk, maar staar jezelf niet blind...
Malekko heeft een aantrekkelijk aanbod, Rob heeft geen vactrol filter (Borg, Boogie) in het program en de Noisering / Wogglebug kunnen hoogstens met wat fantasie vergeleken worden met de Rungler.
Het enige alternatief voor een aantal Malekko dingen is Makenoise en dat is ook niet bepaald een discussievrije keuze.

De bouwkwaliteit van Malekko is in mijn (beperkte) ervaring 'wel OK', ik vind het al minder dan ASys (en daar us al wel eens discussie over) maar bijv. MFB is echt veul matiger.

Nieuwe Thru Zero Oscillator van Blue Lantern:

Goedkoop alternatief voor de ZO?
http://www.bluelanternmodules.com/
Hier is op Muffs een hoop gezeik over geweest. De beste man heeft grote delen van het schema van Ian Fritz Teezer overgenomen, zonder Ian daarbij te betrekken of over te contacteren. Daarbij komt dat de Teezer binnenkort in Euro beschikbaar is. Niet netjes dus.

Hier is op Muffs een hoop gezeik over geweest. De beste man heeft grote delen van het schema van Ian Fritz Teezer overgenomen, zonder Ian daarbij te betrekken of over te contacteren. Daarbij komt dat de Teezer binnenkort in Euro beschikbaar is. Niet netjes dus.

Dat wist ik niet.

Ik mag de komende paar weken in het huis van een vakantievierder een MOTM modular setje gebruiken :P. De eigenaar gebruikt er nooit een keyboard bij, maar ik zou mijn Roland SH-1 meenemen als ik de de MOTM er mee kan gaan aansturen.

Ik weet dat MOTM en SH-1 beide 1V/Octave zijn. Maar ik twijfel over het Gate verhaal.

Op de MOTM site staat: Positive-going GATE voltages (+1.5V threshold)

Uit de SH-1 handleiding: Keyboard Gate Output Off 0V , On +14V

Kan de SH-1 probleemloos ook de MOTM Gate aansturen? (Ik wil natuurlijk geen risico's gaan nemen met de spullen van een ander.)

Ik mag de komende paar weken in het huis van een vakantievierder een MOTM modular setje gebruiken :P. De eigenaar gebruikt er nooit een keyboard bij, maar ik zou mijn Roland SH-1 meenemen als ik de de MOTM er mee kan gaan aansturen.

Ik weet dat MOTM en SH-1 beide 1V/Octave zijn. Maar ik twijfel over het Gate verhaal.

Op de MOTM site staat: Positive-going GATE voltages (+1.5V threshold)

Uit de SH-1 handleiding: Keyboard Gate Output Off 0V , On +14V

Kan de SH-1 probleemloos ook de MOTM Gate aansturen? (Ik wil natuurlijk geen risico's gaan nemen met de spullen van een ander.)

Ik gebruik soms het keyboard van de System 100 dat werkt prima.

Ik weet niet of de MOTM een 14V gate signaal aankan (heb geen MOTM). Je zou er eerst een attenuator tussen kunnen zetten. Wellicht iets te vinden in een manual of op Muffwiggler? Met mijn Sys100 heb ik in combinatie met Doepfer spul nooit problemen gehad.

Back