Welke modular moet ik kiezen?

Dank voor de reacties. Voor de zekerheid een Attenuator ertussen zetten is een goed idee, maar zoiets zit jammergenoeg niet in het systeem. 8)

Even een noob-vraagje...

Ik heb net een SEM patch-panel binnengekregen, en nu vroeg ik me af of ik de Moog cp-251 in combinatie kan gebruiken. Qua aansluitingen is het anders... mini-jack en jack... maar kan het voltage-technisch?

Daar heb ik nog niet zo veel verstand van ;)

hmmz, kan er niks over vinden...

offtopic: shit, denk wel dat ik besmet ben met het modular virus... ;)

Hehe ja, en hoe meer je koopt, hoe meer je daar weer bij nodig blijkt te hebben :D

Zoals al geplaatst in de 'studio annex crib'-thread is mijn eindejaarsbonus goed besteed. Eindelijk begint het er een beetje op te lijken. Het begon als een aanvulling op m'n Dark Energy, ben benieuwd waar het ooit gaat eindigen :P

Het fijne is dat er altijd wel een module is die doet wat jij op dat moment in je hoofd hebt....
Normaliter zal je dan een synth gaan zoeken die dat kan en iets anders weer verkopen...
Nu koop je er gewoon een module bij:)

Goeie tip wat betreft Muff's/ MOTM contacten. Op Muff's heeft Paul MOTM geantwoord dat het geen probleem is. Dan ga ik'm er vanavond eens inhangen. (De SH-1 in de MOTM :P)

:okdan:

Er zit jammergenoeg maar 1 VCA in het rack, maar ik begreep vanochtend dat er nog een paar modules in een doos moeten liggen. Daar mag ik naar op zoek.

Maar hoe verzwak je in een modular eigenlijk een CV signaal met een VCA (versterker)? (Het is allemaal nog vrij onbekend terrein voor mij.)

Met een ander CV signaal, zoals dat uit een LFO, ADSR. Hoe heten de inputs op de MOTM VCA? Ik neem aan dat de VCA geschikt is voor verzwakken van stuursignalen, DC coupled?

Gezien de prijs van een MFB kraftzwerk vroeg ik me af of het een serieus te nemen semi-modular is ( kwaliteit componenten en klank patch mogelijkheden) of dat het een stuk speelgoed is?

Gezien de prijs van een MFB kraftzwerk vroeg ik me af of het een serieus te nemen semi-modular is ( kwaliteit componenten en klank patch mogelijkheden) of dat het een stuk speelgoed is?

Ben je professional? Dan is het gereedschap.
Ben je amateur? Dan is het speelgoed.

MFB levert waar naar z'n geld. Je krijgt heel veel functionaliteit voor weinig. Voor 10% extra betaal je elders 5x meer. Die discussie (zie ook Doepfer) hebben we nu wel een keer gehad.

Hier is op Muffs een hoop gezeik over geweest. De beste man heeft grote delen van het schema van Ian Fritz Teezer overgenomen, zonder Ian daarbij te betrekken of over te contacteren. Daarbij komt dat de Teezer binnenkort in Euro beschikbaar is. Niet netjes dus.
Persoonlijk hoop ik dat Flavio het ontwerp voor een groot gedeelte veranderd heeft en dat het geen 1 op 1 kopie van Ian "meesterzeikerd" Fritzl z'n ontwerp is.

Volgens mij is elektronica net als wiskunde....
Er is maar 1 oplossing mogelijk en er zijn maar een aantal manieren om tot de oplossing te komen...
Dus ja er zal altijd overlapping in ontwerpen zijn ....

Z'n designs zijn intressant maar zn arrogante/neerkijkende manier van communiceren staat me duidelijk niet aan..
wat een arrogante engnek :r

Tis dat niemand anders pcb's aanbiedt voor een zero osc. en 5 pulse waveshaper...
De naam Ian Fritzl zal ik niet op t panel van de modules zetten...
Als ik de modules nog ga bouwen en als ik de pcb's uit principe niet heb verkocht....
Ik zou niet voor MFB gaan.....je krijgt wat je betaald.
Klank is redelijk tot goed, maar de bouw kwaliteit laat zeker te wensen over.
Jean heb je al wat meer vertrouwen in mijn bouwkwaliteit? ;)

Back