Welke modular moet ik kiezen?

de prints zijn dubbelzijdig met coating,metalized holes,maak je NIET voor een paar eurotjes hoor.

die SSM haal je bij de supermarkt,simpel toch..

de prints zijn dubbelzijdig met coating,metalized holes,maak je NIET voor een paar eurotjes hoor.

Die print ziet eruit als ongeveer 10x5 cm. Ik neem aan dat deze jongen een beperkte run gedaan heeft, zeg 25 stuks. Als ik bij The PCB Shop 25 stuks 10x5 dubbelzijdig, met soldeermasker en componentenopdruk bestel betaal ik inclusief verzenden 164 euro. Da's 6,56 euro per stuk. Dat vind ik "een paar euro" en in geen relatie tot de verkoopprijs van $100.

Dit printje ziet eruit alsof het bij dezelfde PCB-bakker vandaan komt die MFOS vroeger gebruikte. Maar die printplaten (allemaal groter) waren ook niet duurder dan $20. Kijk ook eens in de shop van MOTM. Die printen zijn allemaal veel groter en ingewikkelder en de duurste is daar geloof ik $39.

Zelfs de 4xD printplaat (dubbelzijdig SMD, dus erg high-end) is maar 45 euro.

Goed zo etaoin,kan ik dan bij jouw terecht om aan deze prijzen mits een heel klein winst toevoegsel om enkele prints te designen en laten maken?

Nou,nou even hier dan maar

de MFB modules dus de SEQ-1 front is uit printboard gemaakt zwart gespoten,spacers zijn er achteraan via koperfoil erop vast gesoldeert,kijk ook naar de slechte gecenterde gaten van de swithes ,die eerst met grote fout wit bedrukt waren waar het gat moest komen.

Zoals ik al zij is het voor mij geen probleem deze cheape fronts daar ik ze in MOTM gaat laten maken met grotere switches en jacks.

Van dichtbij is het front echt wel lelijk.

Post gewijzigd door JohnnyBusca

sukz3.jpg

sukz2.jpg

sukz1.jpg

Last edited by a moderator:
't verklaart iig waarom ze zo goedkoop zijn :) Hoe is de functionaliteit? Is het echt zo'n handige module?

Origineel geplaatst door HEXAGON
kijk ook naar de slechte gecenterde gaten van de swithes ,die eerst met grote fout wit bedrukt waren waar het gat moest komen.

ik wil niet veel zeggen, maar wel dat als je de print scheef houdt ten opzichte van de camera, het inderdaad lijkt of ze de buttons niet netjes in het midden hebben gezet.

sukz3.jpg

-C-

c738,de knoppen zijn niet slecht geposituioneerd ten opzichte vd rest,maar het is wel degelijk zo net zoals je het ziet,dus wit met een halve maan langs de linkerzijde. :(

ik hou de module scheef voor de flash natuurlijk die weerkaatst anders.

njah.. ik ben toch niet into modulars maar voor mijn gevoel kwam het door de hoek ;)

nevermind :D ik heb toch geen geld voor synthesizerlego ;)

-C-

Ik heb 800euro en wil modulair gaan...

Wat zou jij doen? welke modules en welke fabrikant?

Ik weet de vraag is erg open maar zelf na het lezen van deze 191 posts in deze thread weet ik het nog niet zo goed. Ik snap niet wat al die modules nou precies doen??? Mijn doel is vage pads maken en drones

Voor 800 euro vage pads en drones...

Tja.
Ik zou kopen:
2 wavetable oscilators, 2 filters, een ringmodulator, een multiple en een mixer.

2x A-112 157,- p/s
2x A-108 157,- p/s
1x A-114 73,-
1X A-138c 63,-
1x A-180 31,-

Ik kies voor wavetables omdat je daarmee veel meer rare geluiden kan maken, zeker in combinatie met een ringmodulator. En 2 filters omdat je daarmee heel veel andere filter typen kan maken door ze bij elkaar op te tellen of af te trekken of in serie te zetten.

vergeet je alleen nog even dat je een voeding, een behuizing en patchkabels nodig hebt. Dat red je dus niet voor 800euro.

Ik heb nu sinds enige tijd ook een rackje met Doepfermodules en ben er zeer tevreden mee. :)
Zelf heb ik er nog geen oscillators in maar het lukt mij prima om toffe soundscapes en dergelijke te maken door gewoon externe signalen door de Doepfer heen te halen. Ik gebruik gewoon de A-119 Ext.Input/ Env.Follower om externe signalen naar binnen te sturen, zoals een synthesizers of drummachine. Als je dus al enkele andere geluidsbronnen hebt, is dat een voordeliger oplossing dan het aanschaffen van enkele oscillators.

ps. Het kan aan mij liggen maar is de A-131 VCA ook niet handig zodat er ook daadwerkelijk geluid uit het systeem komt? :D

2 wavetable oscilators, 2 filters, een ringmodulator, een multiple en een mixer.

2x A-112 157,- p/s
2x A-108 157,- p/s
1x A-114 73,-
1X A-138c 63,-
1x A-180 31,-

ik ben erg benieuwd naar de wavetable oscilators. natuurlijk krijg je niet hetzelfde dan wanneer er 2 analoge klanken door de ringmod gaan, maar dat kan je dan weer wel door de 2 filters te laten oscilleren.

waarom 2 dezelfde filters? en net bvb extreme of diode filter?

de multiple zou ik zelf maken, kan gelijk met je houten kastje en zoveel je maar wil.

en misschien de mixer kopen die ook kan inverten.

Origineel geplaatst door 2206

waarom 2 dezelfde filters? en net bvb extreme of diode filter?

Ik vind het mooi klinken als je 2 filter bij elkaar mixed (optellen of aftrekken parrallel of serie) Je hebt dan 2 resonantie pieken, zodat je stemmen en andere filter karakteristieken kan namaken. Het is zoveel leuker als 1 filter. Het geheel is meer als de som der delen, om er maar een mooi cliche uit te gooien.
Ik heb de A-108 gekozen omdat dit het romigste/warmste filter van doepfer is. De A-106X en A-101-1 of de andere filter zijn ook goed hoor.

Back