Welke modular moet ik kiezen?

Ojee

Ojee

Ik heb al aardig wat synths die voor een deel ook semimodular zijn..

MS20, ms10, x911, Analogue systems filter bank, en een losse noise+ filter module van Arp ....

Ik dacht als ik nu een paar moduletjes erbij koop voor specefieke functies zit ik goed.

Nu zie ik aleen hier :

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=15861&d=1119957497

Dat alle merken weer andere voltage ranges hebben,

En dat gaat natuurlijk nooit goed met Bv. die korgs (gebruiken geloof ik +5/-5 voltages) .

Ik ben vooral op zoek naar een VCADSR (heeft doepfer) die ik kan gebruiken om andere dingen aan te sturen, terwijl ik qua prijs (lage dollar) en kwaliteit eerder neig naar een .com systeem......

Wat raden jullie aan, gaan klooien met attenuators of maybe gewoon maar alles doepfer voor de compatibiliteit....?

Je moet drie dingen onderscheiden;

1) voltage van de voedingspanning waar modules op werken
Eurorack = +/- 12V ; Rest (meestal US) = +/- 15 V

2) Voltage schaling waarmee de VCO frequenties aangestuurd worden
korg MS + yamaha CS = V/Hz, Rest = V/Oct

3) Voltage range waarmee de overige modules aangestuurd (willen) worden.
Wisselt per systeem +/-5 V en +/-12 V zijn niet ongebruikelijk

Spijt me dat ik het niet makkelijker kan maken.

Als je specifiek een VC ADSR zoekt is Blacet mischien ook een oplossing voor je.
Mooi zwart, meer ruimte dan Doepfer, en lage instapkosten voor een rekje tbv 5 modules

PS: attentuators zijn altijd handig

.....
Nu zie ik aleen hier :

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=15861&d=1119957497

Dat alle merken weer andere voltage ranges hebben,

Ik zit er heel erg hard aan te denken om een begin te gaan maken met een modular. Een tijdje geleden stond deze link op het forum:
http://www.synthesizers.com/system-entry1.html

Dit leek me wel heel erg interessant. (koers van de dollar komt het neer op 81 euro per keer, dan zou ik hem hopelijk met mijn studentenloontje binnen een half jaartje thuis hebben staan :P )

Dit maakt meer indruk op mij dan de Doepfer Modular. Heb wel een tijd gezocht en de rest van de systemen lijken duurder of minder vet.

Iemand ervaringen met dot com of met deze manier van kopen? of kan ik het beter anders aanpakken?

Vind het geluid wat er uit komt ook superdik... Is er voor dat geld nog iets vetters te krijgen in modularland??

Ik zit er heel erg hard aan te denken om een begin te gaan maken met een modular. Een tijdje geleden stond deze link op het forum:
http://www.synthesizers.com/system-entry1.html ....
Iemand ervaringen met dot com of met deze manier van kopen? of kan ik het beter anders aanpakken?

Forumlid dob hier doet dit ook zo met .com , neem 's contact met 'm op.

Voor de rest zou ik er nog ff rekening mee houden dat je invoerrechten + btw + inklaringskosten betaalt over elke zending uit de US.

oh ja, lees deze thread nog eens een keer helemaal door, gebruik de zoekfunctie van dit mooie forum en al uw vragen zulllen beantwoord worden

Heb dob gepmt, thnx, das idd wel iets om rekening mee te houden die invoerrechten enzow...

invoerrechten

invoerrechten

Als je specifiek een VC ADSR zoekt is Blacet mischien ook een oplossing voor je.
Thanks voor de tip.

Voor de rest zou ik er nog ff rekening mee houden dat je invoerrechten + btw + inklaringskosten betaalt over elke zending uit de US.

Weet iemand waar je precies kan opzoeken / berekenen hoeveel dit nou in de praktijk gaat schelen? (zeg het als ik eerst deze hele 20 paginas tellende thread moet gaan doorspitten)

Moet je dit ook betalen als je t zelf bv in t vliegtuig uit de US meeneemt?

Als ik een factuur stuur naar het buitenland voor bv een Remix is dat altijd 0% BTW. Maar maybe is dit alleen voor diensten en niet voor goederen....

Voltage verhaal

Voltage verhaal

Op synthesizers.com las ik dat het natuurlijk geen kwaad kan om bv een envelope uit mn MS20 (+/-5v) in een.com module te patchen.

Maar andersom?

Als ik een .com LFO in mn MS20 prik kan die dan beschadigen?? Als het voltage boven de 5v komt? Of wordt t dan gewoon afgekapt?

Plus: een attenuator werkt niet als versterker

Ik geloof zelfs dat een analoge VCA per defenitie al een verzwakker is toch?

een ms20 envelope zou je eigenlijk willen "opkrikken" voor dat je m in een ingang prikt die +/- 15V verwacht.

Any thoughts?

Heb btw ff snel een rekensommetje gemaakt.

Bij blacet heb ik voor 800 euro (excl. verzending, invoerrechten, btw etc.) hetzelfde soort syteem dat ik bij doepfer voor 1060 euro koop. Filters en VCO's zijn ongeveer even duur (wel de betere modules van doepfer dan) Control modules zijn bij blacet wel iets duurder maar hun behuizing en voeding zijn weer een stuk cheaper! keuze lijkt me in dit geval dus makkelijk als er neit al te veel kosten bovenop komen (als dit 33% zou zijn ben ik even duur uit als doepfer en heb ik denk ik een kwalitatief beter systeem)

Heeft iemand blacet en weet die toevallig nog hoeveel shipping/handling/invoer en BTW er op t uiteindelijke bedrag kwam? Ze specificeren niet excact hoeveel het shippen naar europa kost nl...

Let me Know!

Laatst gewijzigd:
Ik ben geen MS-20 expert, maar als je ver buiten de opgegeven voltage range gaat insturen, lijkt me dat niet zo goed (mischien een vraagje voor de echte techneuten hier)

IMO is een analoge VCamplifier een 'actieve' versterker, dus iets anders dan een 'passieve' attenuator

Over invoerrechten is hier alveel geschreven, maar in het kort:
3% invoer + 19% btw + inklaringskosten is al snel 200 E op 800 E

Blacet rekende mij de afgelopen jaren ca. 45$ verzendkosten voor een rack + voeding + 5 modules, maar dit kan iets opgelopen zijn.

Analoghaven.com heeft ook meestal veel Blacet op voorraad

Blacet

Blacet

Ik ben geen MS-20 expert, maar als je ver buiten de opgegeven voltage range gaat insturen, lijkt me dat niet zo goed (mischien een vraagje voor de echte techneuten hier)

IMO is een analoge VCamplifier een 'actieve' versterker, dus iets anders dan een 'passieve' attenuator

Dan zou t dus wellicht gevaarlijk zijn om die signalen op te krikken (ff reactie van de techneuten afwachten.....)

Maar nu we toch de aandacht van de techneuten hebben (joehoe) :geslaagd:

Om t nog ff ingewikkelder te maken heb je ook nog zoiets als:

Blacet werkt van 0-10v

Korg werkt van -5/+5v

Een Korg LFO moduleert een blacet filter dus pas vanaf dat de golfvorm boven het 0 punt komt lijkt me.

Naast een attenuator heb je dan ook een soort van "shifter" Nodig.....

AAAAAAAArgh.

Maybe al mn korg spul maar verkopen voor alles blacet????

!!

Khad de wijze woorden van de topic starter beter moeten lezen:

Heel irritant om een exponentieele VCA te hebben die tussen 0-10 volt werkt en een ander merk ADSR te hebben die tot 0-8 volt gaat... die laatste 2 volt in die VCA maken bij een exponentieele heeeeeeeel veel uit..

Gewoon 1 systeem dus

Ik vind .com toch wel het minst interesant.
Gewoon simpel spul in een Moog behuizing.

De meeste dingen kan je gewoon aan mekaar knopen zonder beschadiging hoor!

En volgens mij is .com niet loodvrij en verkoopt Roger niks meer aan Europeanen.

Khad de wijze woorden van de topic starter beter moeten lezen:
Heel irritant om een exponentieele VCA te hebben die tussen 0-10 volt werkt en een ander merk ADSR te hebben die tot 0-8 volt gaat... die laatste 2 volt in die VCA maken bij een exponentieele heeeeeeeel veel uit..
Gewoon 1 systeem dus

Dan doe je jezelf tekort. Veel fabrikanten hebben modules die je niet bij andere fabrikanten vind.

Gewoon VCA's en envelopes van hetzelfde merk te nemen.

complete modulaire synth (advies en prijzen)

complete modulaire synth (advies en prijzen)

ik wil een analoge modulaire synth gaan kopen over 1 jaar.
dus ik ga nu al onderzoeken.

z'n Doepfer A100 systeem lijkt me wel wat.
is t wat? wat kost het? of kan ik beter voor iets aangepast gaan?

zijn er betere alternatieven zoals syntheizers.com

het enige wat ik wel erop wil is midi in, alleen voor de noten te triggeren.

ik wil ook externe appareten door de filters kunnen halen en EMS Synthi achtige geluiden kunnen maken met het modulaire setje.

IK wil geen geouwehoor met voltages enzo, gewoon standaart als Yamaha , Korg en Roland zodat ik ook de ms20 bv er tussen kan zetten

er moet ook een modulatiesequencer in zoals in de ms2000 en an1x , maken ze die ook?

het hele geval moet ook vervoerbaar zijn, dus in 1 of 2 kisten, en dan moet t ook niet teveel werk zijn om de 2 kisten samen te laten werken .

dus geen mega grote kist die ik niet kan tillen.

als ik niet aan solderen enzo wil beginnen heb ik er dan iets aan of kom je niet onder solderen uit?

en ik wil niks solderen ... kan ik niet, alleen gewoon inklikken en meteen werken ermee ..

Back