mono-poly
Cheff Noodle
Hier kan je denk ik de meeste plan-b spullen bestellen.
http://search.ebay.nl/_W0QQsassZnoisebugpomona
http://search.ebay.nl/_W0QQsassZnoisebugpomona
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mischien de doepfer ruilen voor de metalbox 3p?
Ik zou ipv de A-138b exp mixer de A-138c polarizing mixer nemen.
Ik vind de polyphonic envelope niet zo speciaal en mischien gewoon een Analogue systems envelope nemen?
Die Milton komt voorlopig nog niet maar mischien dan een rs-200 nemen?
Tevens zou ik bv een analogue systems scale programmer er in stoppen.
Je hebt ook zeker geen koptelefoon module nodig, een modulaire synth heeft genoeg power om een koptelefoon direct aan te sturen.
maar 2 van de genoemde Plan B modulles zijn in productie
gewoon een power aansluiting aan de zijkant maken, zodat je geen module ruimte inleverd en toch horizontaal kan draaien aan de knoppen.
Ik heb verder wat schrik voor Analogue Systems omdat dacht ik hun modules niet perfect zouden passen naast andere Eurorack modules (doordat de gaatjes op een andere plaats geboord zijn)
Bedankt voor jullie reacties, Mono en Patat!
Goed idee. Mijn voorkeur gaat licht uit naar de 3P (bedoelde je Bananalogue, Mono?). Die heeft weliswaar een input minder, maar de knoppen staan wel iets verder uit mekaar (iets wat mij ook aanspreekt bij Livewire tov andere Eurorack modulen). Analogue Haven en Sneiders Buero hebben er wel geen in stock momenteel. Hopelijk komen er vlug nieuwe.
Wat ik o.m. leuk vind aan die Polyphonic Envelope is dat die héél erg traag kan gaan (tot 20 min ofzo). Ik hou wel van dingen die heel lang erg langzamerhand luider worden. De AS ADSR heeft bvb. een attack van max 10s. (Maar misschien is dit makkelijk te modificeren? Hoe dan ook ben ik niet zo'n doe-het-zelver.)
Ook denk ik dat de "end of attack" gate en "end of decay" trigger van de Model 10 van pas kunnen komen (bvb. om zowel de Model 10 als de Model 38 ADSR als LFO te gebruiken met een faseverschil van 90 graden---ik heb een vermoeden dat dit leuk gaat zijn met de "harmonic animation" inputs van de AFG).
Ik heb verder wat schrik voor Analogue Systems omdat dacht ik hun modules niet perfect zouden passen naast andere Eurorack modules (doordat de gaatjes op een andere plaats geboord zijn)?
Ik bedoelde de Mini Milton die hopelijk vroeger uitkomt dan Milton zelf. Die rs-200 is wel interessant maar te groot voor in mn eerste koffertje (en weer dat compatibiliteitsprobleem?).
De ELF modules (oa. de headphone preamp en ADSR) 'zouden' eind juli beschikbaar moeten zijn en de rest van de recent aangekondigde modules (oa. de joystick, de Mini Milton en de multiples) zouden 'niet al te lang' daarna verschijnen.
Power aan de zijkant vind ik ook de beste optie, temeer omdat ik vrees dat de stroomkabel vooraan in de weg zal zitten van de joystick, die ik het liefst rechts onderaan heb. Zou zo'n Doepfer koffertje makkelijk aan te passen zijn? (Het liefst van al doe ik niet te veel knutselwerk zelf, dus helemaal zelf een koffer bouwen wil ik het liefst vermijden.)
Bedankt voor de tips!

Heb je per geluidsbron (vco meestal) een kanaal nodig op je mixermodule? dus je gebruikt vier osc., heb je dan ook een mixermodule nodig met 4 kanalen OF op één manier 4 kanalen bv. door mixers aan elkaar te chainen?????
lol
oi oi oi
ik zelf ...........
oi oi oi
donfifis
Een van de overwegingen om voor een bepaalde brand ADSR te kiezen kan zijn de minimum-tijd van de ADSR. Je hoor vaak dingen als dat hoe kleiner die is (in Ms.) des te "snappier" hij klinkt.
Nu zag ik dat je de doepfer ADSR's bij bestelling kan laten ombouwen zodat ze "sneller" worden.
Van de a-141 beschrijving op de doepfer site:
"The time range for A, D and R is about 3 ms ... 20 s. The module can be modified upon request (changing a capacitor) for another time range, e.g. 300us... 2s."
Heeft iemand dit laten doen? En hoor je wel echt duidelijk verschil tussen Envelopes van verschillende merken en heeft dat dan met die maximum tijd te maken??? Weet niet precies of ik dat snappy-verhaal nou moet geloven......
Ben beniewd naar jullie ervaringen....
Ik wil de doepfer A-141 VCADSR en exponentiele A-140 ADSR gaan combineren met een doepfer A-131 exponatiele VCA en Oscs/filters van andere merken...
wat zou het kortste zijn dat we kunnen horen? zoiets als de "traagheid van het oog" voor film, maar dan voor het oor?