Welke modular moet ik kiezen?

ik dàcht voor .Com te gan, maar gezien ne mens om 360euro blijkbaar 123euro tax moet opleggen denk ik eerder aan Curetronic........

klote-import

ik dàcht voor .Com te gan, maar gezien ne mens om 360euro blijkbaar 123euro tax moet opleggen denk ik eerder aan Curetronic........

klote-import

Het valt allemaal wel mee. Voor 1 euro krijg je nu 1,45 dollar. Dus je moet die prijzen op de DotCom site gewoon als euro prijzen zien (alles inclusief). De Q106 VCO kost dus ongeveer 195,00 euro incl verzendkosten en invoerrechten. Ik heb alleen geen kast en power supply van DotCom gekocht omdat i.v.m. gewicht en/of afmeting zijn de verzendkosten nogal hoog zijn.

ik heb in gedachten om ineens 2 portable behuizingen te laten vullen, maar denk dat ik't beter wat spreid LOL

een prijs incl invoerrechten? ....die betaal ik toch bij aankomst aan de staat?

zou voor dotCom gaan omdat't juist zo basic is, ....

als je toch voor een moog cloon modular gaat, waarom dan niet een mos lab voor de basis, die zit in frankrijk en dan moet je ni aan al die taksen denken , of is ie veel duurder?

een prijs incl invoerrechten? ....die betaal ik toch bij aankomst aan de staat?
Je betaalt aan Margo van Synthesizers.com de spullen die je wilt hebben en de verzendkosten. Aan de postbode die het thuis af komt leveren betaal je de invoerrechten. Als je het aantal euros wat je betaald hebt bij elkaar optelt, kom je ongeveer uit op de prijzen van de modules die je besteld hebt in dollars.

Voorbeelden:

Ik heb in februari 2008 6 modules voor 814 dollar besteld. Daar kwam 61 dollar shipping kosten bij. 1 Euro was toen 1,44 dollar. Bij elkaar was dat 605,89 euro. Aan postbode aan de deur moest ik 160,56 euro betalen. Alles bij elkaar was ik dus 766,45 euro kwijt voor 814 dollar aan spullen.

In mei van 2008 heb ik 3 modules besteld voor 259 dollar. Shipping costs 45 dollar. 1 Euro was 1,50 dollar. Bij elkaar dus 201,46 euro. Aan de postbode 53,39 euro. In totaal 254,84 euro.

Als ik full kits bij http://www.bridechamber.com bestel, betaal ik geen invoerrechten omdat het om electronica componenten gaat. Dus dan betaal je de prijs van de full kit en de verzendkosten. Je moet het dan natuurlijk nog wel zelf in elkaar solderen en monteren. Bijv. een MFOS VCO kost 130 dollar. Shipping zal zo'n 20 dollar kosten. Bij elkaar 150 dollar wat nu ongeveer 103 euro is.

Bij http://www.krisp1.com/ kan je ook kant en klare modules van Oakley bestellen. Dat zit in Engeland en de koers van de pond is nu ook ben gunstig. Ik heb daar alleen geen ervaring mee.

Afgezien van het formaat (lekker groot) zie ik echt geen enkele reden om voor 5u te gaan.

Erg Vanilla en weinig vernieuwing..........beetje Moog modular naapen, behalve ModCan

Momenteel is Eurorack echt het meest spannende formaat.

eurorack is het meest flexible en meest veelzijdig denk ik ook.

dat ssm2040 filter van tiptop! DIK

Yo Alex,

ik ben bezig een nieuw eurorackje samen te stellen..........maar moeilijk moeilijk met zoveel modules en beperkt budget(1500)
Dus die TipTop is ok?

Heb jij nog meer modules die echt aan te raden zijn?

Ik twijfel over:
-hertz donut of 2 TiptopVCo's
-Qmmg

hertz donut, Qmmg, 2 goede adsr's en je kan al een flink feestje bouwen

Of een hele reeks Malekko/wiard modules.

Op het Synthesizers.com forum zie ik heel veel klachten over trage levering en slechte communicatie van COTK. Zijn wel mooie spullen. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

De ene gaat natuurlijk de andere de grond inboren om klanten te lokken.
Marketing noemen ze dat.

De nieuwe Buchla 200e is blijkbaar ook niet helemaal wat het moet zijn.
Heb ook al gelezen dat mensen betalen voor nieuwe modules en die afdankers van uit een ander systeem krijgen.

De ene gaat natuurlijk de andere de grond inboren om klanten te lokken.
Marketing noemen ze dat.

De nieuwe Buchla 200e is blijkbaar ook niet helemaal wat het moet zijn.
Heb ook al gelezen dat mensen betalen voor nieuwe modules en die afdankers van uit een ander systeem krijgen.

Denk niet dat .com zo in elkaar steekt. Er zijn op verschillende fora problemen met COTK gemeld.

De buchla is niet helemaal wat het moet zijn?
Wat een onzin............het is een Buchla, dat moet het zijn en dat is het.

Dat laatste verhaal is Plan B.............helaas klopt dat.

Over Buchla zijn er ook al klachten omtrent die "nieuwe" modules die reeds gebruikt zijn door iemand anders voor een bepaalde tijd.

Als ik full kits bij http://www.bridechamber.com bestel, betaal ik geen invoerrechten omdat het om electronica componenten gaat. Dus dan betaal je de prijs van de full kit en de verzendkosten.

Plus BTW en inklaring. Iedereen vergeet dat altijd te melden, maar vanaf het BTW-vrije bedrag ben je verplicht dat te betalen, ook op losse componenten. Ik weet dat post die door de brievenbus kan meestal BTW-vrij bij je binnenkomt, maar daar kun je nooit 100% vanuit gaan.

En dat staat helemaal los van invoerrechten (die er inderdaad niet zijn voor componenten).

Ik had laatst nog bijna 40 euro BTW en inklaring op een doosje componenten. Net teveel besteld waardoor het een doos werd en geen envelop. En die pikken ze er veel sneller uit.

hmm nog meer interessante module's in euro, mja cwejman heeft een phaser met ringmod en freqshifter, maar die is dan weer erg duur :D

Dat tiptop filter is leuk deze zit ook in de RSF Kobol, SEM VSF is erg goed (ik ben filter fanaat), STG Soundlab is denk ik het diks klinkende filter maar als ej handig bent maak je deze zelf het is namelijk gebaseerd op Yusynth (Yves kan het zeker, klinkt echt super dat DIY spul van hem).

QMMG van makenoise lijkt me ook cool hoor.....

Nu met Waird/Malekko wordt het helemaal leuk dat euro, er komen steeds meer fabrikantjes bij, erg leuk.

Back