Welke modular moet ik kiezen?

Doepfer is heus niet beroerd, maar wel nogal betaalbaar en daarom hoor je er weinig interessante verhalen over. Iedereen praat liever over z'n Ferrari dan over z'n Fiat...

Doepfer is heus niet beroerd, maar wel nogal betaalbaar en daarom hoor je er weinig interessante verhalen over. Iedereen praat liever over z'n Ferrari dan over z'n Fiat...

Ik heb in het verleden wel 's een Doepfer Regelwerk of zoiets gehad, (zo'n ding met veel schuiven) en ik vond de bouw- en vooral componentkwaliteit ronduit slecht. (brakke knopjes en schuiven)
Het ding zou als analoge sequencer dienst kunnen doen volgens de specs en daar had ik hem voor, maar bleek onbruikbaar als zulks omdat het bij elke volgende stap een dikke tik in het CV signaal meestuurde.

Dus dat verwacht ik er zo'n beetje van... je mag wel stellen dat ik alles vergelijk met Ferrari's dan misschien :)

Ik heb aardig wat Doepfer modules en tot nu toe geen problemen. Ik zie op fora ook niet echt veel berichten over technische problemen met Doefer modules, wel dat men vindt dat de knoppen en jacks niet professioneel aanvoelen., tsja kan met de prijs te maken hebben. Ik heb een Regelwerk gehad en nooit tikken gehoord, met de Maq 16/3 ook geen problemen. Ik vermoed dat van alle euro fabrikanten Doepfer de meeste modules heeft verkocht. Dan kan je ook de meeste defecten verwachten. En dus het meeste gezeur op fora. een aantal modules van Doepfer is heel goedkoop maar heben ook niet veel functionaliteit, soms moet je 3 verschillende Doepfers kopen om dezelfde functionaliteit te hebben als 1 Cewjman bijvoorbeeld.
Cwejman is mooi maar duur (per module) en desondanks lees je ook over dat merk verhalen van productiefouten. PlanB moet je niet (kan ook niet geloof ik) nieuw kopen en wellicht oppassen met tweedehands exemplaren omdat er nogal wat modules op de markt gekomen zijn met productiefouten. Overigens heb ik een heel rijtje PlanB en geen problemen.
Livewire, 4ms, The Harvest Man, Flight of Harmony, Intellijel lijken ook OK, bij mij geen problemen. Analogue Solutions en Analogue Systems heb ik niet.
Je kunt ook overwegen om een (paar) rackjes in Frac formaat te kopen. Blacet heeft een hele mooie set modules en is goedkoop en degelijk. De DotCom Cloud Generator kun je ook bij hem in Frac halen, de Morphing Terrarium en die nieuwe freq shifter waarschijnlijk ook. Bij Metalbox kun je de wat gekkere modules kopen. MOTM heeft een aantal mooie filters en een VCA in Frac. Keus zat dus. De frac enveloppes, VCAs, etc werken op -10/+10V, da's bij euro lager. Als je de boel wilt combineren met je bestaande modules is dat iets om mee rekening te houden.

er is veel interessant matriaal bij gekomen in 5u, niet zo meer vanille tegen over een tijd geleden dacht ik zo als buitenstaander, ook meer diy

ben zelf maar euro boy, ben echt wel te spreken over de toppobrillo sport modulator en ben echt wel tevreden over de doepfers die ik heb en van de andere modules van andere makers

Hoeveel apen gaan hier nog uit de mouw komen :)

Rob Hordijk kende ik nog niet, en ook SSL niet... moet me schamen geloof ik.
SSL heeft interessante modules, zeg.
Ben wel benieuwd naar die JJP SampleCorder.

Dankje voor het posten, het wordt gewaardeerd :okdan:

Enige wat ik zo kende (en spul van heb) was Dotcom, MOTM, MoonModular en Oakley.
Verder was ik me bewust van COTK, maar daarover hoor ik niet veel goeds...

Je kent toch zeker het modularforum muffwiggler.com wel?

Daar is ook een aparte sectie 5 U. http://www.muffwiggler.com/forum/viewforum.php?f=24

Veel van de ontwikkelaars/ fabrikanten posten daar zelf ook zeer regelmatig. SSL, maar ook Oakley en de Oakley module bouwer Krisp1, MOTM (forumnaam paults) etc.

Koel, nee die kende ik niet. Heb een poos eigenlijk niet veel tijd gehad voor m'n hobby, maar nu weer wel, dus ga er 's lekker in duiken, thnx!

Vergeet ook http://www.modcan.com/bseries/modulesb.html niet. De modules kosten doorgaans meer dan gemiddeld, maar blijkbaar bieden ze daar veel mogelijkheden/kwaliteit voor.

Ze zijn wel MOTM spaced, dus daar moet je nog rekening mee houden.

Ja die kende ik wel, maar was het weer vergeten vanwege de prijzen... heb net wat dingen van de hand gedaan dus er is redelijk wat budget... en het zijn inderdaad erg mooie spullen zeg, dat plan B.

Dan kun je daar de eerste maanden al je vrije uren wel kwijt :) Er is waanzinnig veel nuttigs te lezen.

Muff's is de afgelopen 1,5 jaar waanzinnig snel gegroeid. Mede door dat forum zijn er erg veel nieuwe kleine modular fabrikanten bijgekomen. Kunnen er zo een eigen stek krijgen en zitten dan direct bij hun potentiele klanten.

Dat is grappig, bedacht me laatst dat het erg tof zou zijn om een "CV sampler" te hebben, maar vond het wel een erg wilde gedachte, en wat zie ik nu op modcan.com bij plan B staan:
(57B) CV recorder

Manmanman.... daar gaat m'n geld.

Back