Welke modular moet ik kiezen?

zorgt zo'n slew-limiter er niet voor de snelheid waarmee de ene stem het volume van de ander z'n EQ-banden bestuurt? Dus dat de bestuurde stem meer gaat 'zingen'? Ik heb m niet staan, maar dit is het eerste waar ik aan denk..

slew limiter control op een vocoder? die maakt m minder staccato en juist wat lijziger..... denk ik als onwetend figuur,

zit ook op de EMS vocoder, alweer een gejat idee dus. maar niet weer beginnen hè.

Slew limiter doet wat hij altijd doet, des te meer slew des te "ronder" de golfvorm wordt.
Op de doepfer vocoder kan je per blok banden een eigen slewlimiter plaatsen, dus als je het laag wat te hakkelig vind zet je de slewlimiter op het laag wat hoger en dan word het daar wat gepolijster..

Leuk filmpje van een compleet Hordijk systeem zoals Rob tegenwoordig kant & klaar kan leveren.

Tja, die Buchla 'Skylab'... Voor $15.000 is het nog wel even doorsparen...

buchla-skylab.jpg

buchla-skylab-folded.jpg

Ik zie Monopoly in de video, ik denk dat het zijn systeem is.
Mooie kast trouwens.

Ik denk eerder dat het een demo systeem van Rob zelf is (de RHD met de 4 panelen).
De flightcase met de 4 multipanels is iets dat Rob bouwt als 'standaard' systeem, alleen het interessante aan het systeem in het filmpje is ook dat er een 'nieuw' (nog niet eerder gespot) multipanel bijzit, de zgn. complete voice (OscHRM, Dual Env, 24dB Filter).

Zelf was ik er niet bij (het filmpje is gemaakt op Mallorca, zag ik...) en mijn systeem ziet er natuurlijk heel anders uit.
Maar dat was dan ook meer een one-off, geloof ik... :D

Voor de Hordijk-liefhebbers alhier, ik zag dat er een aantal demonstratie-video's zijn opgenomen, met Rob himself, tijdens de EEME 2012 te Mallorca.

Embedded is video deel 1, de uploader heeft er in totaal 9 geplaatst.
Goede kwaliteit video en audio, en ook goede uitleg van de features en filosofie erachter (en volgens mij vertelt Rob nog niet eens alles...)
Erg handig - ook al omdat er momenteel nog geen goede manuals beschikbaar zijn.

Waarschuinllijk ga ik overschakelen naar het R.H. system, ziet er goed uit en klinkt erg mjam mjam......deze naast mijn Fenix set en mijn dot com set zal gruwelijk zijn...

Waarschuinllijk ga ik overschakelen naar het R.H. system, ziet er goed uit en klinkt erg mjam mjam......deze naast mijn Fenix set en mijn dot com set zal gruwelijk zijn...

Overschakelen.....van wat?

maakt niet uit.
een patser is het gewoon 8~

Na het bekijken (incl. kwijlen) van de Rob Hordijk filmpjes (vooral die over de Node-Processor) ging ik even snuffelen bij eurorack-modules op de Schneidersladen website...

Daar kwam ik o.a. de Analogue Systems RS-130 Programmable Scale Generator, en nu vind ik dit concept echt erg leuk... maar ik wil het eigenlijk nog een stapje verder trekken...

Samen met mijn piano-leraar zijn we soort van bezig om eigen schalen te maken/creeren... dat wil dus zeggen dat het verschil tussen noten niet altijd even groot is (zoals piano's tegenwoordig gestemd worden), maar dat die echt gestemd worden nav van de natuurlijke harmonieen...

Toegepast op een modular, zou dit dus een module moeten zijn als de RS-130, maar dat je dan niet een volgende noot als een semi-noot aangeeft, maar dat je dit zelf kan stemmen... hmmm, wellicht beetje vaag verhaal zo (ben zelf ook nog maar aan het leren in muziek-theorie), maar weet een modular-goeroe wellicht of dit al mogelijk is?

Twijfel ik ook over.......maar het blijft een feit dat Euro de meest progresieve modules heeft.
Er blijven maar supervette euro modules uitkomen.......dat is ook een nadeel(willen hebben)

Als Rob Banaan zou doen had ik er ook voor gegaan.

Bugbrand en Fenix is momenteel mij grote liefde.

Back