Welke modular moet ik kiezen?

Nee niet origineel zijn maar de Rabbit elephant en SFF klinken zelfs beter in mijn oren... op YT dan he :)
Make noise heeft ook de DXG geloof ik..

Hoi, ik heb nog 28u over in mijn eurorack case en dat gat moet dicht.

Typisch mix ik ITB, ik neem een voice op 1track op en de effecten op track2,3,4…

Ik heb nog een quad vca module liggen, maar wil die graag vervangen door een xaoc tallin + extra cv mixer.

Ik maak hiermee aggrotech, techno en industrial. Bijna nooit drums
Dus, als het aan jullie was om deze setup af te werken, wat komt erbij?

Tom

Attachments

• IMG_0496.jpeg
    IMG_0496.jpeg
    224,1 KB · Bekeken: 29
  • IMG_0495.jpeg
    IMG_0495.jpeg
    196 KB · Bekeken: 34
Dus, als het aan jullie was om deze setup af te werken, wat komt erbij?
Zo op het eerste oog lijkt me dat je verhoudingsgewijs weinig modulatiebronnen hebt. Ik denk dat je daar zelden genoeg van kunt hebben. Utilities, logic en randomness. Ik denk dat ik het in die hoek zou zoeken, zonder specifieke merken of modules aan te raden. Op zich heb je die misschien niet nodig omdat je 1 track per keer opneemt, maar het maakt het wellicht wel een wat coherenter geheel, meer een instrument.

Wat SmartBits zegt. Iets zoals MI stages, clocked sequencer + envelope follower, , logic, maths, tiptop MISO en de rest volproppen met VCAs (Doepfer A-130-8?).

Zo op het eerste oog lijkt me dat je verhoudingsgewijs weinig modulatiebronnen hebt. Ik denk dat je daar zelden genoeg van kunt hebben. Utilities, logic en randomness. Ik denk dat ik het in die hoek zou zoeken, zonder specifieke merken of modules aan te raden. Op zich heb je die misschien niet nodig omdat je 1 track per keer opneemt, maar het maakt het wellicht wel een wat coherenter geheel, meer een instrument.
Ja, Logic en randomness had ik ook in gedachten…

Ik neem altijd meerdere tracks gelijktijdig op: track 1= vco/vca/vcf en track 2= reverb, track 3= delay, track4 = whatever…. Geeft mij de flexibiliteit later ITB.

Wat SmartBits zegt. Iets zoals MI stages, clocked sequencer + envelope follower, , logic, maths, tiptop MISO en de rest volproppen met VCAs (Doepfer A-130-8?).
Ik dacht aan een ana2 van mystic circuits, een Alan Turing machine en contour1 joranalog. Dan heb ik nog 4hp over voor extra vca’s…

Hoi, ik heb nog 28u over in mijn eurorack case en dat gat moet dicht.

Tom

Hi Tom, mooie case en ik zie dat je best wat knaken over hebt voor modules. 1. als je nog nooit een filter van Cwejman hebt gehad of gehoord zou ik dat toch eens proberen. (L-1 en ACL komen daar in de buurt. Sommige zeggen dat L-1 misschien nog wel beter is)

Ik zou ook wat goedkopere maar interessante filters proberen. Juist voor de imperfectie maar wel een fx toevoeging en klank shaping.

Screenshot 2026-09-22 at 07.53.55.png
Screenshot 2026-09-22 at 07.57.59.png

Verder zijn er ook tools voor transients, rumble of compressie.

DPW.se en het Nederlandse Cosmotronic vind ik zelf interessant als ik het nodig had. (ik doe het zelf met andere modules maargoed)

Screenshot 2026-09-22 at 08.02.50.png

Screenshot 2026-09-22 at 07.54.31.png

Verder zijn dit nog een paar modulles die ik zelf nog wel interessant zou vinden:
Serge Modular - VC Resonant EQ - SchneidersLaden. (ik heb de kleine versie)

En de module die ik altijd graag had willen hebben maar lastig te krijgen en 28HP

Screenshot 2026-09-22 at 08.11.48.png

Laatst gewijzigd:
Back