Welke modular moet ik kiezen?

Origineel geplaatst door dob
Hee hoi :)
dus over 20 jaar moet alles gewoon ook nog werken, daarom geen Doepfer.
EN ik vind analoog juist zo mooi vanwege 'warmte', ik houd wel van Moogisch geluid, en dan schijn je met s.com toch wel beter te zitten dan met Doepfer.

Vaag verhaal, heb je misschien user responses gelezen met uit elkaar vallende doepfer modules?? lijkt een beetje op het behringer fabeltje, de laatste tijd maken die gasten ook geen slecht spul meer volgens mij :)

Doepfer lijkt mij net zo duurzaam als elk ander modulair systeem, zeker als ik kijk naar de modules die ik sinds kort hebt. Stevig gebouwd, al was dat misschien vroeger anders? Kwa warmte zou je misschien de vco's van doepfer te koud vinden klinken, maar dat is zo opgelost door een ander merk vco te kopen.

Ik zou persoonlijk echt niet voor een s.com gaan.

Het eerste is al dat zon plan iets is waar je aan vast zit, ik zou liever maandelijks zelf losse modules uitzoeken en bestellen(dat is precies wat ik nu doe)
2de reden vind ik de matige hoeveelheid van .com modules., je kan veel beter voor euro rack gaan.

Edit: zie net dat je niet vast zit aan een s.com plan, "you can bail anytime"

Synthesizers.com is kwalitatief en in gebruik toch iets beter dan Doepfer.
De klank van .com lijkt heel veel op de moog modular en ja Doepfer heeft meer modules.
Alleen is het wel erg klein en schandalig vind ik ook het vco aanbod en de klank van deze.
Gelukkig maken de filters een hoop goed.

.com is trouwens ook goed uit te breiden met andere (DIY) merken.
Panels zijn goed te regelen.

Modular071204_tn.jpg

Wie heeft er eigenlijk wat modulars ter vergelijk naast elkaar staan?
Niemand zeker, he?

We kunnen er hier lang en breed over praten maar het is en blijft een kwestie van smaak, intuitie en het gevoel dat je erbij hebt.

Ik wil wel 's bij een Doepfer aanhanger mij laten (proberen te) overtuigen van zijn gelijk, zo ook voor andere modulars. Ik wil me er ook niet voor afsluiten ofzo, maar ik ben wel qua gevoel niet overtuigd door Doepfer.
Het liefste natuurlijk ook ergens gaan koekehoren bij iemand met een s.com in de gelederen.

hoi allemaal.

ik kreeg deze maand voor het eerst studiefinanciering (75.70) binnen. ook heb ik 25 e zakgeld. aangezien ik nog thuiswoon geef ik niet al teveel geld uit. ik zat te denken aan het 100 dollar per maand ding van synthesizers.com. is dat verstandig met oog op de volgende dingen:

-transportkosten.
-btw.

de dollar staat nu wel lekker laag. dit is de tijd. bij elkaar mag het t liefste niet meer kosten dan 125 euro de maand.
ik heb al zitten rekenen, 100 dollar is +- 83 euro.

is er iemand die hier ervaring mee heeft? (dit is wel vaker gevraagd maar niemand gaf er antwoord)

alvast bedankt

E-J

Ik zou je aanmelden op de .com groep.
Via http://groups.yahoo.com
Mischien is het handiger om zelf een kast te maken en de modules etc wel via het systeem te betalen?
Vraag Roger ook om een NOS voeding dat scheeld een bek geld!
Maar mischien zitten die al in het entry systeem.

ik dacht zelf een kast te maken ja.

zoiets uit amerika over laten komen is echt giga duur.

de modules die erinzitten wil ik allemaal wel hebben.

ffe een ander vraagje. in amerika hebben ze toch andere stroom?? iets met AC en DC wat het.k heb vroeger nooit zo goed opgelet bij techniek. hoe sluit ik dat eigenlijk hier in nederland aan? welke power module moet ik hebben?

In Nederland hebben we ongeveer 230 volt.
In Amerika hebben ze ongeveer 110 volt.
Alemaal wisselspanning trouwens.
De .com powermodules hebben een schakelaartje voor 110/230 of zo.
Dus prima te gebruiken hier!
Je kan trouwens ook van een ander merk zo iets doen bv Blacet.
Als je zelf geld opzij leg en iedere 2 maanden wat laat overkomen.
Een rack en een voeding zijn vrij goedkoop vind ik.
Alleen de moduletjes soms wat duurder maar over het algemeen zijn de prijzen wel gelijk.
Dan kan je het meteen in een 19 inch rack gooien.
Het ziet er alleen niet zo mooi uit als .com.

en houdt ook rekening met de invoerkosten. btw enz!
bij die 100 euro komt nog zo'n 25 euro per keer denk ik...

even een vraagje: iemand een idee hoeveel geld je kwijt zou zijn als je die hele set in een keer zou kopen?

ho, die $100 is in ieder geval inc shipping
maar je betallt dus wel X maal Y euro shipping. kan je imho beter 100 euro per maand sparen en dan over een jaar een leuk systeem kopen! (heb je nog een heel jaar om je in de materie te verdiepen!)

Laatst gewijzigd:
vertel...

(ik zag dat linkie op de interface cd...neem me niet kwalijk verders..)

Ff een vraagje over frac rack. Ik heb rails liggen voor een eurorack met gaatjes om de 0.5 cm ofzo. Kan ik dat ook gebruiken voor frac rack? Wat ik er over kon vinden was dat doepfer 3u hoog was en frac 5u? want dan is het gewoon een kwestie van de rails verder uit elkaar hangen.

Doepfer modules in een frackrack monteren is niet echt een optie.
Het makkelijkste is een frack rack kopen die zijn niet zo duur.
Ik heb evt nog wel een cheapass Paia Frackrack wat voor 2 tientjes weg kan.

Dat vroeg ik toch niet :) Ik vroeg of je frac rack kon ophangen in doepfer rails. niet in een doepfer rack. Dus de rails(threaded inserts met gaatjes om de 0.5 cm.) Als ik dan de rails op 5inch van elkaar hangt dan moet het gewoon passen. Tenzij dat frac andere gaatjes spacing heeft.

Back