hardware sequencer-meeting

Mag het ook een goede jenever zijn, en eigenlijk uit Dordrecht?
De Zuid-Hollandse Bierbrouwerij aan de Veenkade in Den Haag is al meer dan veertig jaar dicht... Het was eigenlijk ook niet om te zuipen :D

Wout

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Den Haag - Groningen??
haha
grapjassen
die afstand is goed te overbruggen maar peepz vanuit Bxl zullen wel wat mogen reizen =( .... met al dat bier...

Slechts een metafoor... slechts een metafoor...

Wout

Bericht door een moderator:
Topic opgeschoond. Reageer AUB ontopic en op een normale manier...

Beschouwen we de TB-303 ook als een sequencer? Weet dat die niet met die bedoeling gemaakt is maar hij stuurt namelijk wel cv / gate uit. Anders kan ik die ook wel meenemen.

Dit lijkt me erg gaaf! Ik zou graag willen komen, maar helaas hebben we hier geen lokale bierbrouwerij... Ik heb een RM1X, maar ik graag eens zien hoe iemand met ervaring dat apparaat in de praktijk gebruikt. Ook lijkt het me zeer boeiend om de rest van de apparaten eens van dichtbij te mogen zien. Groningen is goed te doen.

Ik zou 2 of 3 kleine synthjes mee kunnen nemen, indien er behoefte is naar zooi om achter de sequencers te hangen. Wat ik mee kan nemen is beperkt, want ik ben genoodzaakt om met de trein te reizen.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Beschouwen we de TB-303 ook als een sequencer? Weet dat die niet met die bedoeling gemaakt is maar hij stuurt namelijk wel cv / gate uit. Anders kan ik die ook wel meenemen.

Die opvatting kan ik ondersteunen.
Per slot wordt de Nord Modular G2 ook opgegeven.

Wout

Meeting

Meeting

Dat is nou een perfect idee, lijkt mij leuk om daarbij te zijn, echter kunnen we het niet in Benidorm organiseren. Bier is hier perfect, en hebben we ook nog een hoop publiek. :mega:

:mexico: nou ik hoor het wel.

..'t lijkt me op zich best wel leuk om m'n P3's te demonstreren & te vergelijken met andere hardware sequencers, maar vanuit Eindhoven is Groningen me toch echt te ver. als je in Eindhoven woont krijg je al snel 't zelfde 'jeuzes da's ver weg' argument te horen, met als gevolg dat ik 't zelf best gewend ben om 'n eind (meestal richting randstad) te rijden voor 'n afspraak o.i.d. maar ik heb geen zin om in totaal 7 à 8 uur te rijden voor een middagje. jammer maar helaas dus.

Maak er anders een hardware-sequencer-zomerkamp van in een legertent op een weiland met bier en regen en alles. Dan is het wellicht de moeite waard om 7, 8 uur te rijden...

oozi, sssst! :bekdicht:
... Pas op wat je hier zegt man!! Dadelijk krijg je boe geroep en ander onnodig verbaal geweld!

Groningen is vanaf hier (Rotterdam) i.d.d. ook niet echt interessant. Mag ik vragen waarom er niets in omgeving Utrecht is gekozen (meest centraal lijkt me)???

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Die opvatting kan ik ondersteunen.
Per slot wordt de Nord Modular G2 ook opgegeven.

Wout

En je hoort mensen vaak zeggen dat de kracht van TB grotendeels in de sequencer schuilt dus kan dat dan mooi getest worden. De cv/gate out gebruik ik bijvoorbeeld thuis om de MC-202 an te sturen.

Wat LoFiye zegt over synths die aan de sequencers gehangen moeten worden lijkt me ook nog een belangrijk punt. Lang niet alle seq's hebben interne geluiden dus lijkt het me ook wel zo handig dat er enkele synths zullen komen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Groningen is vanaf hier (Rotterdam) i.d.d. ook niet echt interessant. Mag ik vragen waarom er niets in omgeving Utrecht is gekozen (meest centraal lijkt me)???

Omdat de initiatiefnemers daar niet vandaan komen. Ikzelf woon in Nijmegen (maar heb wel contacten in Groningen) en Monologic en Protohuman in (de omgeving van?) Groningen. Het plan was om gewoon eens wat seq's naast elkaar te zetten en het leek ons leuk om daar nog wat meer seq's te krijgen dan die we zelf al mee kunnen nemen. Iedereen die interesse heeft en de moeite kan/ wil nemen om daar bij te zijn, zal gewoon naar Groningen moeten komen :) Volgende keer mag iemand uit Utrecht iets organiseren.

@ sly dog: De tb-303 mag wat mij betreft gewoon meekomen. Misschien is het een mooi criterium om ook sequencers met ingebouwde synth mee te nemen, zolang iemand ze ook gebruikt om externe apparatuur mee aan te sturen.

@falafelbiels: missien doen we dat wel... ;)

@oozi: hoezo middagje? Misschien wel van de hele dag. 's Middag leuk seq's vergelijken. Dan hapje gaan eten in de stad en 's avonds eens kijken of we nog wat leuks kunnen improviseren met al die sequencers en synths. Moeten we natuurlijk wel iets meenemen om de hele handel op te nemen.

@Marmania: als jij de reis betaalt komen wij naar Benidorm...

@lofye: als je een seq meeneemt is het idd misschien ook handig om een synth mee te nemen.

laatste verzoekje: Als je wil komen stuur een pb!

Een datum en locatie volgen asap

@Hazes:

Synth Forum Melding
This user's mailbox is currently full, and cannot be sent any messages until it is cleaned out. An email has been sent notifying the user of this. Please try your request at a later time.

:D

Origineel geplaatst door Sly Dog
En, is dr al meer bekend?:)

ja hoor ;) We gaan nog ff nadenken over het format en de planning en dan volgt hier zsm een officiele datum, plek etc. :okdan:

Wat een gezeur dat het zo ver weg is.
Het is wel een unieke kans om allerlei gear te zien en te proberen.
Net zoals met die Mono-meeting laatst.
Daar kreeg je ook synths te zien/horen die je anders nooit zou treffen.

En als je in het weekend doet maak er iets gezelligs van.
Misschien kun je daar ergens blijven slapen.
Of zoek je een jeugdherberg/camping.

Als er optredens gegeven kunnen worden zou ook tof zijn.
Als dat kan tenminste. Anders ga je gewoon stappen met wat mensen in Groningen zelf.

Enne by the way, zijn laptopjes ook toegestaan?
Ook al is het de natuurlijke vijand van de hardware sequencer. :)

Ah Groningen, altijd gezellig! :D

Mijn hardware is al een tijdje de deur uit, een Korg ER-1 mk2 is het enige wat ik nog mee kan brengen.

Voor degene die alles buiten de randstad als buitenland beschouwen heb ik nog een tip: http://www.simplon-jongerenhotel.nl/

Ben je ook nog even op vakantie geweest.:kroon:

....en als het allemaal lukt, de zaterdagavond ervoor...

:een leuk feestje....met oa:

-DJ Ruiz
-Planet Unknown (Live)
-Rob Acid (Live) :) <- smiley is hier wel op z`n plek :)

en waarsch. nog een live-act....

na woensdag a.s. moet alles definitief zijn, dus na 27 juli meer nieuws....

Back