hardware sequencer-meeting

Hazes

Vind ik leuk
Naar aanleiding van deze thread is het idee gerezen om een (kleine?) hardware sequencer meeting te organiseren, om voor eens en voor altijd alle "wat is de beste hardware sequencer" -threads de wereld uit te helpen. De meeting zal waarschijnlijk in het hoge noorden plaatsvinden (Groningen) en een datum zal nog volgen. Het is de bedoeling om een mooi verslag te maken en alle sequencer te beoordelen op een aantal nog nader te bepalen punten zodat we dat hierzo ergens kunnen posten.

Aanmeldingen en apparatuur tot nu toe:

Monologic:
*RM1x
*MP7
*MMT8
*mc300
*zaaltje waar eea zal gaan plaatsvinden

Hazes:
*MPC2000 (en kennis over/ervaring met 2000XL, MPC1000)
*Machinedrum
*evt G2 met BCR2000

Slydog:
*mc202

Protohuman

Verlanglijstje:
MPC60, MPC3000, RS7000, Doepfer sequencers, mam sq-16, su700, P3, Moebius, Schrittmacher, Roland MC's, en alle hardware sequencer die hier nog niet genoemd zijn.

Aanmelden graag via pb, zodat deze thread schoonblijft. o ja, als je komt moet je ook een (grote) fles bier van de lokale (stads-) brouwerij meenemen. Kunnen we gelijk even kijken waar het lekkerste bier gebrouwen wordt ;)

Koel dit!

Eigenlijk zouden er opdrachtjes moeten komen het gemak van de sequencers te testen.. 'welke werkt het lekkerst'...

BV
1. speel baslijntje van 4 maten in
2. verdubbel de baslijn in maten en zet het 2e gedeelte van deze 8 maten 1 oktaaf hoger..
3. speel een 4 kwarts house beat in van 2 maten
4. voeg swing toe

etc....

Origineel geplaatst door Furious5
Koel dit!

Eigenlijk zouden er opdrachtjes moeten komen het gemak van de sequencers te testen.. 'welke werkt het lekkerst'...

BV
1. speel baslijntje van 4 maten in
2. verdubbel de baslijn in maten en zet het 2e gedeelte van deze 8 maten 1 oktaaf hoger..
3. speel een 4 kwarts house beat in van 2 maten
4. voeg swing toe

etc....
Of nog beter: wat standaard sequenties. In de RM1x kun je gewoon .mid files inladen. En ik neem aan dat veel (de meeste?) andere sequencers dat ook kunnen?!? Als we dan in deze thread een aantal sequenties zetten (gewoon van 1 maat van 16 stappen of zo), en die vantevoren er al in zetten, is het makkelijk vergelijken :)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Of nog beter: wat standaard sequenties. In de RM1x kun je gewoon .mid files inladen. En ik neem aan dat veel (de meeste?) andere sequencers dat ook kunnen?!? Als we dan in deze thread een aantal sequenties zetten (gewoon van 1 maat van 16 stappen of zo), en die vantevoren er al in zetten, is het makkelijk vergelijken :)

Wat kun je dan nog vergelijken? Of dat de sequencer 'm goed afspeelt? Ik denk juist dat je ter plekke de sterke en zwakke punten per sequencer moet gaan onderzoek/ demonstreren bv. de kwaliteit van de interface beoordelen, kijken hoe makkelijk je iets opneemt (al dan niet in step-edit) of verandert, etc. Er zijn ook genoeg seq's die geen .mid lezen. Denk alleen maar aan de mc202 die ook mee gaat komen.

Origineel geplaatst door Hazes
Wat kun je dan nog vergelijken? Of dat de sequencer 'm goed afspeelt? Ik denk juist dat je ter plekke de sterke en zwakke punten per sequencer moet gaan onderzoek/ demonstreren bv. de kwaliteit van de interface beoordelen, kijken hoe makkelijk je iets opneemt (al dan niet in step-edit) of verandert, etc. Er zijn ook genoeg seq's die geen .mid lezen. Denk alleen maar aan de mc202 die ook mee gaat komen.
True!
Ik dacht, dan kun je es kijken hoe flexibel je nog met je sequentie om kan gaan als ie er eenmaal in staat. De RM1x heeft bijvoorbeeld nog heel wat opties om na 't inprogrammeren de sequentie te tweaken, aan te passen, te manipuleren enz... Maar ach ja, dat kun je daar ter plekke ook wel er in zetten idd. :)

Wie gaat er een MS10 of 20 met bijvoorbeeld een SQ10 meenemen?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
In Groningen dan nog wel... Waarom niet meteen aan de zeemeermin in Kopenhagen!? 8o)

Zucht....Heel veel "vrienden" uit de randstad zie ik niet meer
Reden: "het noorden is zover weg" terwijl diezelfde "vrienden" het heel normaal vinden dat ik wel iedere keer die afstand afleg...:kont:

[ontopic]Joh...ga je toch lekker in je eentje die zeemeermin versieren? Of blijf je toch vanuit je inlandse rijk virtueel sequencers vergelijken, of in je eentje via internet bier bestellen en jezelf een slag in de rondte zuipen.... 8o)Liefhebbers hebben er heus wel wat voor over...TS Hazes moet zelf toch ook een eindje tuffen....dat =( ook altijd ;) [/ontopic]

Heb een MPC60 maar zit met beperkte tijd en Groningen is geen optie voor mij...Als we nou eens in het midden van het land iets kunnen regelen (Utrecht ?) da's voor de meeste mensen wel te doen (behalve die Limburgers dan maar dan hadden ze daar maar niet moeten gaan wonen..en die boffen toch al ! Zo lekker dicht bij Cologne en allemaal cheap gear kopen) Ik heb trouwens helemaal niets tegen Limbabwanen.:D

Origineel geplaatst door Kevin
Heb een MPC60 maar zit met beperkte tijd en Groningen is geen optie voor mij...Als we nou eens in het midden van het land iets kunnen regelen (Utrecht ?) da's voor de meeste mensen wel te doen (behalve die Limburgers dan maar dan hadden ze daar maar niet moeten gaan wonen..en die boffen toch al ! Zo lekker dicht bij Cologne en allemaal cheap gear kopen) Ik heb trouwens helemaal niets tegen Limbabwanen.:D
.... (zie post M0n0L0g1C)

Leuk dat er ook eens iets in het noorden word georganiseerd:okdan:
jammer dat ik m´n kawai q-80 pas heb verkocht.
Mag mn roland d2 ook komen? een rm1x is tenslotte ook een groefboks
ik ben best wel blij met dit oranje ding, die ook live meegaat.
Ik ben overigens erg benieuwd op welke criteria de apparaten getest zullen worden
Aan de andere kant is het ook gewoon leuk om ervaringen uit te wisselen en met andere apparaten te spelen

ik heb 7 hardware sequencers, kunnen we het niet beter bij mij thuis doen ? :D

Origineel geplaatst door peter2xl
Welke? Zouden ze interessant zijn voor de meeting? :{ :)

Origineel geplaatst door peter2xl

en hoe groot is je huis en waar in Groningen staat het??? 8o)

ik woon in een kleine flat, tenminste met de huidige inhoud erin en woon niet in groningen, dus jammer maar helaas.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Je hoeft heus nix verkeerds te denken van mij. Ik heb niets dan goede bedoelingen!! in tegenstelling tot jou :(

INLAND EMPIRE = toekomstige film
Wie heeft Skrik? = Wie steelde de Schreeuw van Munch

Een beetje kennis kan heus geen kwaad. Oelewapper!!

Edvard Munch was idd een zeer getalenteerd schilder uit Noorwegen. Ik kan mij nog herinneren dat ik erg onder de indruk was van zijn werk (oa. "de Schreeuw") dat tentoon werd gesteld in het Stedlijk Museum in Amsterdam (ik schat 18 jaar geleden?).Toen ik 4 jaar geleden in Noorwegen was heb ik een aantal schilderijen weer van hem mogen bewonderen...impressive...

Maar wie de schreeuw heeft gestolen...Hmm mijn beste Watson...obvious 8o)

[ontopic]Ik neem m`n ef303 met step sequencer ook mee. Heeft nml. ook een ingebouwde vocoder...kunnen we met z`n allen gesequenced schreeuwen....[/ontopic]

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Ik probeer aan te geven dat mensen vaak het een hele moeite vinden als het niet direct naast hun directe woonomgeving is. Dat vind ik jammer. Nogmals maak zelf vaak genoeg mee dat mensen niet de moeite willen nemen naar bijvoorbeeld het Noorden af te reizen, terwijl dat dikwijls wel van mensen uit het Noorden verwacht wordt. Vind ik jammer...Ook voor die mensen ;) Voor mij was te verwachten, geldt misschien voor meer mensen uit het noorden, dat iemand zou beginnen met...."hè wat ver"....Vandaar mijn reactie, heb het te vaak moeten horen.

Ik kom dit erg vaak tegen. In de praktijk blijkt b.v. de afstand Den Haag - Groningen veel groter te zijn dan de afstand Groningen - Den Haag... Het is zelfs zo dat als ik straks naar Groningen afreis, vele Hagenaars dat belachelijk vinden.

Ik ben zeer geïnteresseerd en hoop te kunnen komen, want de datum is helaas nog niet bekend. Ook kan ik niets meenemen, ook al heeft het museum veel leuke sequencers, zoals vele Yamaha's. Deze blijven even achter slot en grendel.

Wout

Wout,

Je bent van harte welkom....wel wat plaatselijk bier meenemen hè? (Of staat dat ook 8r slot en grendel? ;)

Ik hoop volgende week concrete datum en locatie te hebben (na overleg met Hazes natuurlijk)

Edit: Maarten (ik weet dat je liever "gewone" namen hebt ;)

Den Haag - Groningen??
haha
grapjassen
die afstand is goed te overbruggen maar peepz vanuit Bxl zullen wel wat mogen reizen =( .... met al dat bier...

Back