Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mono-poly
Wat een gemierenneuk om niks zeg![]()
![]()
![]()
![]()

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Taal is net een vrouw:
Wil je helemaal goed doen, dan moet je daarvoor gestudeerd hebben.
En al doe je nog zo je best:
Zonder dat je het door heb is het meestal toch net iets anders.
Waarom is dat zo?
Of moet je een vrouw zijn om deze vraag te kunnen beantwoorden?
Dan zit ik wel ff op het vereerde forum.

Origineel geplaatst door OnAcid
Of denk ik nu te simpel?![]()

Origineel geplaatst door OnAcid
[voetballer modus]
"Hun speelden gewoon veel beter als wij."
[/voetballer modus]

Origineel geplaatst door demian
Fout! Het moet zijn : 'Hun speelden gewoon veel beter als ons' ..![]()
Origineel geplaatst door meesha74
Ook het gebruik van alinea's wordt vaak over het hoofd gezien. Wanneer een post bestaat uit één lange alinea heb ik ook vaak de neiging hem over te slaan. Wanneer je reacties wil op je post lijkt het mij slim om je post zo duidelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken voor de lezer.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Alinea's
Laat het nou in de Nederlandse afspraken zo zijn dat het alinea gebruik op een bepaalde manier is geregeld, namelijk het niet in losse blokken verdelen, maar door het laten inspringen van de eerste regel.
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Trouwens...
Voor een-ieder die dit allemaal leuk vindt, kijk eens naar het maandblad 'Onze Taal', in iedere bibliotheek aanwezig, en welk periodiek vele artiekelen biedt over deze onderwerpen, historisch en vooral ook humoristich belicht.
Wout
) onderwerp als taal in een leuke vorm kunnen gieten.
). Wat je niet mag verwachten is dat iedereen zich aan alle regels houdt die bij deze middelen behoren. (overigens: taal is een levend wezen en eigendom van de sprekers, niet van welk-instituut-dan-ook dat de 'regels' bepaalt - de 'regels' passen zich aan de spreektaal aan, niet andersom. Over tien jaar zou 'wat' dus best wel eens een algemeen bruikbaar relativum kunnen zijn [vervanging voor die/dat/wie/wat] en 'hun' een mogelijkheid om het onderwerp in de derde persoon meervoud uit te drukken. Dit is geen degeneratie, maar gewoon weer een stap in de eeuwigdurende taalontwikkeling) Sommige mensen zijn daartoe niet in staat (dyslexie, beperkt gevoel voor taal, weinig taalonderwijs, enz.), anderen zien het belang er niet van in. Dat laatste wordt hier 'luiheid' genoemd, maar eigenlijk: als de betekenis van de tekst overkomt, waarom zou je het dan iemand verwijten dat de taal niet perfect is? Wat mij betreft is dus de enige voorwaarde die je aan een tekst die op een (dit) forum geplaatst wordt mag stellen, dat de betekenis van de tekst overkomt. De rest is bijzaak.
)Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dat kunnen jullie allemaal wel opschrijven, maar alles in overweging genomen concludeer ik toch dat ik het er niet mee eens ben. Een paar dagen geleden kwam ik namelijk iemand tegen die me vertelde dat het in de toekomst allemaal anders wordt. Dus het lijkt mij zinnig de boel nog eens te overdenken en te handelen naar de situatie.
Is dit duidelijk voor iedereen?