Wat gebruikt Stefan Poiss?

koekebakker

Olie op het vuur
Laten we wel zijn, de muziek van Stefan Poiss is één van de betere in zijn soort.
Maar wat ik me afvraag is welke gear /software deze man gebruikt. Heeft iemand daar een idee van?
Het lijkt allemaal wel een beetje softwarematig gezien zijn tracks een verschrikkelijk brede scala aan
geluiden bevatten en het allemaal wel erg digitaal en statisch klinkt.

euh........ik zit misschien in de verkeerde synth-muziek hoek maar...wie is deze vent eigenlijk?
Heb je niet toevallig een mp3tje van hem dat ik eens kan luisteren?
Ben wel benieuwd namelijk.

:mega: :doei:

Klik hier maar eens op.
Dit is zeker niet zijn beste werk maar deze is wel legaal te downloaden. Het representeert
wel de typische "sound" van Stefan Poiss.

Stefan Poiss staat erom bekend dat hij Fruityloops gebruikt.

Eigenlijk maakte ik maar een grapje. Ik kon de man niet, maar ik kijk zelden naar namen op CDs. Ik blijk twee albums en een single van hem te hebben. Hij is de man achter de licht briljante synthpop formatie Mind.in.a.box.

Ik moet je helaas teleurstellen. Deze man gebruikt voornamelijk hardware. En dan vooral veel vintage als ik zijn platenbaas mag geloven.

Nou, een jaar of 5 geleden was ie vooral actief voor een computergame (parsec meen ik)
Die tracks waren toch anders (en ietwat simpeler) dan zijn mind.in.a.box. producties.
Ik moet zeggen dat ik zijn oude werk stukke beter en spacier vind dan het recente spul.

Helaas is er weinig info te vinden over Poiss persoonlijk aangezien de mind.in.a.box. site
een site is zonder al te veel nuttige info.

Maar misschien is de wens wederom wel de vader van de gedachte :)

Mail hem anders eens. Volgens mij kan je hem rechtstreeks mailen via de mind.in.a.box site, anders via Dependent (zijn platenmaatschappij op dependent.de). Het kan best dat hij op het forum rondhangt daar. Meer artiesten van dat label doen dat (Suicide Commando, Seabound, Autoagression).

Ik heb naar aanleiding van deze thread wat ouder werk geluisterd, maar daar vind ik weinig aan. Zijn werk met Mind.in.a.box vind ik subliem. Het debuut daarvan haalde het zelfs tot mijn jaarlijstje voor 2004. De nieuwe die nu net uit is, vind ik wat minder, maar is op zich ook heel mooi.

Back