Klote cubase SX 2 / midi interface

Ik kan het niet vaak genoeg blijven herhalen.

Cubase = Midex

Logic = AMT/Unitor

Origineel geplaatst door fuse
Ik kan het niet vaak genoeg blijven herhalen.

Cubase = Midex

Logic = AMT/Unitor
En mede dankzij dat heb ik m'n AMT dus te koop gezet (kreeg ik nog 225 voor) en een Midex gekocht.

En nog een (en die tweede kostte wel nog maar 200 euro) ;).

waarom ik niet voor een midex 8 wil gaan is omdat ik daar zoveel verschillende meningen over hoor...

en je weet maar nooit in de toekomst....

Daarom wil ik een neutraal iets.... iets wat gewoon alles ondersteund...

Het liefst een 2 de handse, Edidrol 8 X 8 ; :D

Maar ja deze zijn er vaak niet !

:bekdicht:

Shit zo'n ESI valt dus al af.... Stel dat mijn comp. problemen heeft, dat ie niet aan gaat of weet ik veel wat ! Heb ik niets maar aan de ESI !!

+ er moet eventueel wel geedit kunnen worden ( met behulp van software) Heb namelijk een
Fantom XR en das allemaal wel handig met de sampler Virtueel te krijgen.

Je koopt iets waar je nu gezeik mee hebt maar in de toekomst niet? :confused:

Origineel geplaatst door fuse
Je koopt iets waar je nu gezeik mee hebt maar in de toekomst niet? :confused:

ik moet fuse hierin gelijk geven. niet dat ik dat anders niet zou doen, maar tis waar wat die man zegt.

cubase = midex
logic = amt8/unitor8

ik heb trouwens beide gehad. zowel de unitor8 als de midex. ik werkte eerst met logic, maar ben al 2 jaar overgestapt naar cubase en heb de unitor ook omgeruild voor een midex.

Origineel geplaatst door jaccis
waarom ik niet voor een midex 8 wil gaan is omdat ik daar zoveel verschillende meningen over hoor...
Mensen hebben er gezeik mee of niet. Dat zijn alle meningen die je er over kunt hebben. Dit ligt aan de registry, en quifster heeft 't hier haarfijn uitgelegd hoe je alles keurig werkend kunt krijgen.

en je weet maar nooit in de toekomst.... Daarom wil ik een neutraal iets.... iets wat gewoon alles ondersteund...

Een Midex werkt ook in Ableton, werkt ook in de Nord Modular editor, en ook in Tracktion. Het ding is niet Cubase-specifiek - het werkt ook in andere applicaties. De timing is net zo goed als welke andere MIDI interface, alleen in Cubase is 't nog net een tik strakker.

Shit zo'n ESI valt dus al af.... Stel dat mijn comp. problemen heeft, dat ie niet aan gaat of weet ik veel wat ! Heb ik niets maar aan de ESI !!
Kijk, -nou- heb je een zinnig argument - de Edirol is ook als patchbay te gebruiken zonder computer. De Midex doet dan niet veel.

Maar ga jij je computer langer dan een week uit laten en reparatie uitstellen? Lijkt me toch stug.

Beste Yoozer,

Ik snap je laaste toelichting over mijn laaste citaat niet....

Heeft de midex geen vaste voeding? ' Tapt" ie dit van de usb van de computer af ?
En wat bedoel je met de Edirol? Bedoel je hiermee de ESI niet ?

Want ik snap niet hoe deze ( ESI) zonder voeding en zonder dat de computer aanstaat dan stand alone ( zonder computer) zou kunnen werken...

Beetje verheldering graag !

BVD

Als je de ESI NIET op de computer aansluit (of die staat af), kan je'm altijd nog als midi-patchbay gebruiken simpelweg door 'm voedig te geven. Een simpel transformatortje van 12V volstaat daarvoor. Er is een aansluiting voorzien op de ESI daarvoor.

Ik lees verder dat de midex 8 veel problemen geeft bij System Excllusive verhaaltjes ?
Veel vastlopers ed ?

Ik zou wel eens iemand een onderbouwde argumentatie willen zien geven, waarom een Emagic interface niet geschikt zou zijn voor all-round Windows MIDI gebruik, of zelfs voor Cubase.

Volgens mij is dit de next big nablaat-topic, in navolging van "alle soundblasters hebben kut converters" (waar we het hier niet over hoeven hebben, maar dat bleek in de praktijk ook al eens reuze mee te vallen...).
Het is natuurlijk lekker gemakkelijk om te roepen "logic -> unitor, cubase -> midex", maar ik twijfel aan de objectieve 'deskundigheid' van mensen rondom dit topic.
Met alle merken (USB) interfaces heb je problemen als je op een brak systeem installeert, geen idee hebt wat je doet, maar een beetje op goed geluk aanklooit. Maar als je een beetje handig en netjes werkt, en misschien een beetje handig bent met Windows systeembeheer (regedit, etc.) dan denk ik dat het geen fluit uitmaakt welk merk interface je pakt. (m.u.v. low-budget crap met slechte drivers).

Ja natuurlijk, de Emagic's hebben een andere 'geheimzinnige custom technologie' om latency te voorkomen en timing beter te maken dan, zeg, de Steinberg interface of de Edirol interface (die heeft iets geheimzinnigs dat sequencer-onafhankelijk werkt...)
Maar totdat ik daadwerkelijk een keer een voorbeeld hoor/zie van het voordeel van deze 'geheimzinnige custom echnologie' in de praktijk, staat het voor mij op dezelfde hoogte als het mysterieuze ingredient X in waspoeders.

Dus: kommaarrrrrrr!

Dit is een responds op een emailtje wat ik gestuurd heb naar ESI;

'thank you very much for your interest in our products.

- M8U works bus powered, e.g. there is no power supply included and it is not needed for operation
- M8U can be used as a simple patchbay in standalone mode without computer when you use a power supply (which is not included)
- It works under Mac OS X, Windows XP and also Windows 2000 / ME
- It works with Cubase SX and Logic '

Best regards,

Claus Riethmueller
ESI Professional

citaat;

-'M8U can be used as a simple patchbay in standalone mode without computer when you use a power supply (which is not included) '

Ik begrijp het dus goed dat ik hem zonder dat ik mijn computer heb aanstaan gewoon kan laten communiseren in mijn setup wat betreft midi ?

Kan dus de fantom XR bespelen met het klavier van mijn Triton zonder dat de computer aanstaat ? Ik kan verder boodschappen/events versturen zonder dat de computer aanstaat ?

MAAAAAAARRR dan moet ik wel een ANDERE voeding erop aansluiten, want er is geen standaart voeding bijgeleverd ?????? MAAAARRR er is wel een mogelijkheid om er een aan te sluiten ?

Kortom ik kan wel koffie zetten met mijn koffiezet-apparaat maar ik moet er wel zelf een stekker aan bevestigen ?????

:confused:

rare jongens die midi-interface makers
:D

Tjonge jonge, waar maak je je druk om.

Als je dat ding stand-alone wilt kunnen gebruiken, dan koop je een losse adapter erbij.
Lekker belangrijk, zeg.

Veel belangrijker zijn de configuratie mogelijkheden die de ESI je biedt.
Hoe ziet hun 'patching' applicatie eruit? Wat zijn de merging, filtering en routing mogelijkheden?
:eureka:

Meine liebe wat een thread weer.

Ik moet Hanz gelijk geven: (dat doet echt zeer hoor) Jaccis zoekt een oplossing voor een onbekend probleem.

Origineel geplaatst door Hanz
Met alle merken (USB) interfaces heb je problemen als je op een brak systeem installeert, geen idee hebt wat je doet, maar een beetje op goed geluk aanklooit. Maar als je een beetje handig en netjes werkt, en misschien een beetje handig bent met Windows systeembeheer (regedit, etc.) dan denk ik dat het geen fluit uitmaakt welk merk interface je pakt. (m.u.v. low-budget crap met slechte drivers).

ik denk dat je hier volledig gelijk in hebt. Ik ben er ook van overtuigd dat als jaccis een nieuwe midi interface heeft gekocht dat hij dezelfde problemen heeft. Dus als je echt geen verstand hebt van de windows registry dan rest alleen een windows herinstallatie.

p.s. De midex 8 werkt trouwens ook zonder computer, als je er een adaptor op aansluit. Maar gezien de eerdere opmerkingen van jaccis hier, zou ik jaccis geen midex 8 willen adviseren, die is toch iets te complex voor hem.

Lang leven ESI ? dan toch maar ?????

Wordt zo'n interface dan zoveel duurder met een bijgeleverde adapter ?

@ jaccis: lees jij de antwoorden hier eigenlijk wel?

Bericht door een moderator:
threads samengevoegd

Als ik jou was, dan zou ik windows opnieuw installeren en dan de 200 euro die je dan niet uitgeeft
naar mij overmaken dan koop ik daar een TC m-one voor en dan zijn we alle 2 blij!

ff serieus, installeer windows weer ff...

Ik snap je laaste toelichting over mijn laaste citaat niet....
Heeft de midex geen vaste voeding? ' Tapt" ie dit van de usb van de computer af ?
De Midex heeft wel een gat om een adapter in te doen, maar als je USB genoeg stroom levert heb je dat niet nodig.

En wat bedoel je met de Edirol?
De UM-880.

Wordt zo'n interface dan zoveel duurder met een bijgeleverde adapter ?

ZE LEVEREN ER GEEN BIJ!

GEEN!

NIET!

Je moet die zelf gaan kopen!
Kost niks, wie weet heb je er gewoon nog een stuk of wat van liggen. Ff kijken naar de Amperage... wel.

heb er inderdaad een x aantal liggen.... adaptors... dus wat dat betreft is het geen probleem....

En de reden dat ik windows niet opnieuw wil/kan/ga instaleren is omdat ik dan al mijn VST?VST'i s opnieuw moet instaleren , het waarschijnlijk nog instabieler wordt dan dat hetal is :D

En het de vraag is dan nog maar of het gaat helpen ?

Ik heb van heel veel mensen hier gelezen,begrepen dt ze een bepaalde interface hebben veruilt/verkocht/terug-gekocht ... omdat ze switchten van softwareprogramma/systeem/ en weet ik wat nog meer....

Ik bedoel zowel mensen met ervaring als mensen met minder ervaring....

Dus er zijn toch mensen die gedeeltelijk dachten zoals ik/problemen hadden die ik ook had...

over een iets ben ik al uit het wordt geen interface waar ik 100/150 euro ga bijleggen....

Maar dat ik iets anders dan mijn amt8 wil is zeker.... ik heb diverse keren gepruts gehad en hij/zij heeft nog nooit voor 100 % gewrkt.... het is nog nooit stabiel geweest met mijn systeem.

Daarbij komende heb ik al 3 ( zelfs) mensen gehad die me hebben geholpen....

waarbij nummero 3 zelfs me redelijk op weg heeft geholpen en zelfs diverse idee, alternatieven heeft angeboden. Dat was Johan; dankzij hem zie ik nog redelijk het licht...

Hij zei dat hij ook gedacht had dat mijn communicatie-probleem makkelijker verholpen zou zijn.
Hij gaf zelf te kennen dat hij zicher een beetje in vergist had.... en dat het toch iets dieper zat, dan alleen maar onkunde van mijn kant uit.

maar Johan, heeft me voldoende goed geholpen nogmaals :okdan:

Back