No virgin anymore.....;)

Catscan

Electronic sounddesigner
No nightmare on Memorymoog street.....of zo iets

Was ff schrikken dat osc 2 van voice card 2 niet meer werkte.....
Eerst de cem3340(thanx 2 senso) vervangen maar nog steeds geen geluid en in de me MM scherm lichte 5 voices tuned op...aargh
Toen de chips, geloof 4016b, van andere osc met elkaar verwisseld maar dat mocht niet baten.....en de frustratie nam toe! en ondertussen wist ik zeker dat het echt voice card 2en osc 2 was:)

Onder tussen had ik de service manual gedowned en daar in las ik over de vca dat er 2 dezelfde vca's op een voice card zitten 1 voor osc 1 en 2 en de andere(voor 50% gebruikt) alleen voor osc 3.
Dus ik dacht als die chip kapot is dan doet osc 1 het ook niet dus daar lag het probleem niet DACHT IK.

Toen maar even Kent(retaureur van RL music want ik had dit monster bij rl gekocht) gebeld die altijd veel tijd voor me vrij maakt als ik een probleem heb. SUPER!
En die alles uit gelegt van wat ik al had geprobeerd om de osc van de MM aan de praat te krijgen.
Maar wat bleek het lag dus wel aan de vca.
We wisselde de vca van osc 3 met die van osc 1+2 en ja hoor hij deed het weer.
Maar nu had ik 50% kans dat osc 3 het weer ging doen omdat de vca die eerst bij osc 1+2 zat voor 50% kapot is
En een klein mazzeltje was aan mijn zijde:)

Maar toen moest voice card 2 opnieuw worden getuned......en dat had ik dus nog nooit gedaan en eigenlijk op geen enkele synth dus toen kwam de ontmaagding:)
Kent mij alles uitgelegt waar ik op de voice card aan moest draaien en waar ik op moest letten( de ideale hex code7f 7f 7f), op het scherm van de mem in een bepaalde menu(c7 en 2x enter in drukken), om de osc goed te tunen.
Na lang kutten had ik alle 3 osc getuned....

En heb nu weer 6 voices tuned....pak van me hart en weer een ervaring rijker.

ps. dit is echt zo'n verhaal wat veel mensen geen reet intereseerd:) maar ik wou het even delen met jullie.

Dit soort dingen interesseert mij toevallig heel erg, dus geneer je niet

Origineel geplaatst door levka
Dit soort dingen interesseert mij toevallig heel erg, dus geneer je niet

Idd, posten die hap. Je zult er in de toekomst maar eens een keer mee zitten. En daarnaast hoeveel threads worden hier per dag niet gepost waarin men een probleem meldt, om oplossingen vraagt, en naderhand nooit verteld hoe het probleem is opgelost, waardoor iemand die het zelfde heeft het wiel weer moet uitvinden.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Idd, posten die hap. Je zult er in de toekomst maar eens een keer mee zitten. En daarnaast hoeveel threads worden hier per dag niet gepost waarin men een probleem meldt, om oplossingen vraagt, en naderhand nooit verteld hoe het probleem is opgelost, waardoor iemand die het zelfde heeft het wiel weer moet uitvinden.

P'cies:
Dit is een echt bloed/zweet/tranen hardware probleem, niet de zoveelste kabouter die te lui is Google, handleidng of hersens te gebruiken

Vroeg of laat zit elke echte synthliefhebber ooit een keer zwetend met een kruiskopschroevedraaier in de hand omdat z'n lustobject ineens rare dingen is gaan doen

Back