ipod mixer

Zit er een repeat-functie op die Ipod? Zoniet, dan is die mixer (of moet je het uitspreken als 'misser'?) natuurlijk zéér handig: koop twee Ipods, zet alle liedjes die je hebt op allebei, en voila: nu kun je urenlang dezelfde hits non-stop achter elkaar luisteren. :okdan:

Volgens mij zijn wij mensjes alleen tevree als er van alle producten precies evenveel stuks worden verkocht. Dan is er niets gehyped en dan huilt er ook niemand. ;)

Toch vind ik het wel gaaf! I love my Ipod! :luv:

P'cies Ipod is niets mis mee.
Snap dit concept alleen niet.
I-pod hoeft zich niet meer te bewijzen,
die heeft zich zelf al bewezen.

ik denk zelf meer dat het numark is die van de ipods probeert te profiteren maar ze hadden op z,n minst wel wat pitch faders op die mixer kunnen gooien ja

Origineel geplaatst door mc_kwok
Volgens mij zijn wij mensjes alleen tevree als er van alle producten precies evenveel stuks worden verkocht. Dan is er niets gehyped en dan huilt er ook niemand. ;)

ja hoor , en macdonnalds is net zo lekker als een pannini mozerella met gedroogde tomaten , die de helft kost van zoon goore door pubers gebakken kleffe hap.

Origineel geplaatst door anoniempje
ik denk zelf meer dat het numark is die van de ipods probeert te profiteren maar ze hadden op z,n minst wel wat pitch faders op die mixer kunnen gooien ja

Pitch faders op de mixer?! Huh?

ag als ze bij de mac weer de mac rib in de lijst opnemen zul je mij elke dag bij de mac zien

zonder de mac rib is de mac inderdaad waardeloos

ja op de ipods zitten zoiezo geen pitch faders dus was het wel netjes geweest als numark ze op de mixer had gegooid niet dan lijkt mij

Jaha, dat begrijp ik ook wel. Wil je pitch control op een binnenkomend signaal gaan uitvoeren, moet je het gaan bufferen, herberekenen, etc. Dat lijkt me wel erg heftig voor een dj-mixertje, of iets met die aspiraties.

een beetje handig bedrijf zoals numark kan die pitch faders toch wel aan de ipods koppelen

dat je met het binnenkomende audio signaal niet kan pitche snap ik ook wel :p

Er zal dan iets in de Ipod zelf moeten gebeuren, lijkt me een knappe truuk wie dat lukt.

nou lijkt mij vrij eenvoudig de os iets veranderen een pitch erin en aansluitinkje voor een externe pitch

Dat klinkt heel eenvoudig ja.
'Ik wil een vrachtwagen op kunnen tillen!'
'Dan moet je sterker worden jongen.'

:doei:

het is toch digitaal volgens mij kost het mac echt niet veel moeite om de software op dat ding de mp3tjes sneller te laten spelen of langzamer

Origineel geplaatst door anoniempje
nou lijkt mij vrij eenvoudig de os iets veranderen een pitch erin en aansluitinkje voor een externe pitch

ja echt heel eenvoudig om de firmware te reverse engineeren...zucht, die hele OpenSource beweging heeft veel mensen toch wel een naief beeld van software-modificaties gegeven :duivels:

het probleem bij de huidige iPod's is dat ze qua processor-capaciteit aan hun max zitten met de huidige functionaliteit..dus een nogal processor-intensieve actie als het realtime veranderen van de afspeel sample-rate zit er ben ik bang niet in... en zeker niet door niet-apple developers...tenzij je er misschien een compleet nieuw en dedicated OS en firmware opgooit...

als je wilt pitchen met audio van een iPod kan je het beste een laptoppie kopen met een dj-applicatie die iTunes ondersteund, bv serato scratch live , dan kan je ook gewoon met 1 pod meerdere audio streams gelijktijdig spelen omdat het geheugen van je laptop als audio buffer wordt gebruikt...

Olaf

nou als we dan toch al de laptop erbij pakken waarom dan niet meteen traktor erop en 2 stereo uitgangen naar je dj mixer :mega:

Hihi. Nodig:
- 2 Laptops
- 2 Ipods
- 1 Ipod mixer.

Klaar

Back