' Oudere' JV expansions met de XV 5080 te gebruiken?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Even voor de zekerheid jongens,

zijn die oudere jv expansionkaarten ook te gebruiken in de XV 5080?

grtz. Tom

Hoe bedoel je 4?

Er zitten 8 slots in de XV 5080.

grt. Tom

Staat gewoon in de handleiding hoor.
4 JV en 4 SRX.

Kun je trouwens ook wel zien als je het beestje open maakt. Als het niet past, dan ehm... past het niet. ;)

Ja dat klopt wel, maar ik moet wel zeggen dat de fx instellingen behoorlijk vern**kt kunnen zijn. Ik kan mij vergissen, maar met de SR-JV expansion keyboards of the 60s en 70s zijn alle rotary instellingen verkeerd op de orgels. De rotary staat wel als sfx ingesteld, maar staat niet aan(werkt dus niet). Daar moet je dus allemaal user presets van maken om bruikbare klanken te krijgen

Zit er geen "alle fx uit" functie op dan?

Zitten er trouwens drumkits in die jv1080 dance en techno expansions die eventueel een r8 overbodig zouden kunnen maken??

Ah, bedankt mannen.

Zit namelijk te denken om een jv 1080 of XV 3080/5080 aan te schaffen voor
met name een rompler vol bruikbare geluiden die direct beschikbaar zijn.

Ik heb van een oudere thread begrepen dat de converters van de XV 5080 toch wel duidelijk beter zijn
dan al z'n voorgangers dus waarschijnlijk gaat die het dan worden.

Als ik nu alvast jv expansions links en rechts koop weet ik in ieder geval dat het er niet meer dan 4 kunnen zijn.

En hoe zit dat trouwens met die fx-instellingen zoals Mole zei?
Is dat alleen bij die 60's/70's kaart of is dat bij alle kaarten in combinatie met de XV 3080/5080?
Dat is dan wel een probleem vind ik.

grtz. Tom

Wie weet scoor je eentje met al een aantal JV/SRX xpansies. Dan zou die extra dingen overbodig zijn. Die dalen toch alleen maar in prijs trouwens.

Zou helemaal leuk zijn natuurlijk maar dan zou het ook wel toevallig zijn
dat de borden erin zitten die ik ook graag wil hebben.:D

gr. Tom

Iemand trouwens bekend met de beidde orchestral expansions?

Ik vraag me af wat het verschil is en of er een 'beste' tussen zit.

grt. Tom

Wat is het verschil tussen die XV 3080 en de JV2080 precies"? Soms is de jv2080 nog duurder 2ehands dan de xv3080. Op sonicstate wordt de jv2080 de hemel in geprezen en de xv3080 afgekraakt.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ah, bedankt mannen.

Zit namelijk te denken om een jv 1080 of XV 3080/5080 aan te schaffen voor
met name een rompler vol bruikbare geluiden die direct beschikbaar zijn.

Ik heb van een oudere thread begrepen dat de converters van de XV 5080 toch wel duidelijk beter zijn
dan al z'n voorgangers dus waarschijnlijk gaat die het dan worden.

Als ik nu alvast jv expansions links en rechts koop weet ik in ieder geval dat het er niet meer dan 4 kunnen zijn.

En hoe zit dat trouwens met die fx-instellingen zoals Mole zei?
Is dat alleen bij die 60's/70's kaart of is dat bij alle kaarten in combinatie met de XV 3080/5080?
Dat is dan wel een probleem vind ik.

grtz. Tom

Ik moet me wellicht iets duidelijker uitdrukken
Het geldt voor mij voor het sr-jv bord keys of the 60s and 70s en ik heb het ook gemerkt bij het sfx bord. De effect instellingen zijn geschreven voor de jv en xp series, blijkbaar wordt niet alles goed uitgelezen in een xv3080 (zoals ik hierboven beschreef). Het is alleen echt irritant voor de orgels met rotary instellingen (dat hoort er immers bij) bij andere presets heb ik er niet echt last van. Bij Roland namen ze mijn vraag hierover niet eens serieus. Ik ben dus wel benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Iemand trouwens bekend met de beidde orchestral expansions?

Ik vraag me af wat het verschil is en of er een 'beste' tussen zit.

grt. Tom

Ik ben voor de orchestral II gegaan vanwege de mooiere strings
Het is alweer zo lang geleden dat ik niet meer precies weet of er grote verschillen waren. Volgens mij vullen ze elkaar aan.

Bedankt Mole voor het delen van je ervaring.

grtz. Tom

Back